Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp testet positivt, og er ikke kommet særlig langt enda. Jeg venter en "attpåklatt" og er derfor ikke helt ny i gamet, men det er maaange år siden sist :) Og jeg har glemt hvordan telle uker og dager. Ser på sider at man skriver f.eks 7 + 2 etc. Jeg laget meg en side på barnimagen, og der står det i dag at jeg er i uke 6. I går stod det uke 5. Vil det si at jeg er 5 + 0 idag? Eller 5 + 1? Når man ER i uke 6, er man vel 5 fullgåtte?

Tenk at jeg skulle glemme dette da... vet jeg hadde kontroll på dette sist... :)

Noen som kan forklare meg dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361590-hvordan-telle-uker-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten!

Jeg tror det er slik du sier, at du er 5+0 i dag, og samtidig er i din 6. uke.

Det er slik som når en sier at "hun går på sitt 20. år" - da er vedkommende 19 år og noe, og kommer til å bli 20 i løpet av nærmeste år.

Takker og bukker! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...