Gå til innhold

astma og allergi

Anbefalte innlegg

Gjest Sohus

Hei. Jeg har fått diagnosen astma og jeg er allergisk for katt, hund og hest, men har fått beskjed av lungespesialisten at jeg mest sannsynlig har allergier for flere ting selv om blodprøven ikke viser dette. Jeg blir nemlig dårlig på våren, så da pollen allergi, jeg blir dårlig av støv, jeg blir dårlig av vedfyring, og vi har fått påvist muggsopp i huset, så jeg reagerer nok på det også. Jeg er i startfasen av å forstå mitt eget sykdomsbilde m.h.t astmaen og allergi. Jeg går på allergimedisin hver dag, og jeg tar seretide diskus morgen og kveld, og ventoline ved behov, har også tatt prednisolon en periode og ved behov( når jeg får et såkalt anfall og vondt i brystet). Jeg forstår ikke at jeg fortsatt blir dårlig når jeg nå har tatt medisiner hver dag i 2mnd? Jeg opplever å bli dårlig ute i kulda,(når jeg kommer inn igjen) inne med dårlig luft, når vi fyrer inne og når det blåser kaldt med ellers er fint vær, og jeg sliter med å komme i form igjen, opplever at jeg kun kan trene rolig, jeg opplever å bli tett i bihulene ganske fort osv. Jeg er mildt sagt frustrert over at jeg reagerer på så mangt. Mest av alt er symptomene som trøtthet, sliten, tett i bihulene,hodepine, tørrhoste og smerter i brystet det som plager meg.Jeg kan også få litt problemer med pusten uten at jeg er i bevegelse. Det å snakke mye og fort går ikke, må hive etter pusten. Jeg har tidligere vært i god form, så jeg trodde jeg skulle klare å trene meg opp igjen. men føler jeg falt langt tilbake og er rett og slett råtten blitt:( At jeg føler jeg er blitt super allergisk og påvirker dette astmaen også? At jeg gikk dårlig i 2mnd, med sterke smerter i brystet og hoste, kan det ha svekket lungene mine så mye at det tar lang tid før jeg blir bra igjen? Og et siste spm, jeg har opplevd en vektoppgang på 8 kg på 2 mnd, skyldes det medisinene? Jeg spiser ikke ekstremt! Så hvis du forstår alt jeg lurer på ang, min astma og allergi er det fint med gode og utfyllende svar. Jeg er nemlig hypp på å komme i form slik at jeg kan begynne å jobbe igjen og se lyst på livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361599-astma-og-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...