Gjest Elextra Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det kunen jo ha vært noe, men ærlig talt ville jeg heller hatt en kone til (les: husmor) enn en ekstra mann ;-) ''Det kunen jo ha vært noe, men ærlig talt ville jeg heller hatt en kone til enn en ekstra mann '' Det spørs jo helt på preferansene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361604-du-som-er-mann/page/2/#findComment-3133755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 ''Det kunen jo ha vært noe, men ærlig talt ville jeg heller hatt en kone til enn en ekstra mann '' Det spørs jo helt på preferansene. - og ikke minst hva den ekstra voksenpersonen i huset skal bli satt til å gjøre...;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361604-du-som-er-mann/page/2/#findComment-3133759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei! Okey, jeg har en autistisk forstyrrelse, jeg finner nærhet høyst komplisert, men jeg har de samme seksuelle følelser som andre. Det jeg imidlertid hater er, hinting, derfor har min mann nå inntatt en tydeligere rolle, han hinter ikke så mye mer, men sier, "jeg har så lyst på deg" jeg svarer da kanskje, "Ja akkurat ja". Da avhenger det av om jeg har lyst til å ha sex om jeg sier ja eller ikke, men det hender han har så lyst at jeg sier ja uansett når jeg får tenkt meg om, dette fordi jeg elsker han så høyt og fordi jeg liker selve sexen, bare det ikke blir for mye kyssing og varer for lenge. Jeg tror imidlertid vi kunne ha god nytte av en terapi på dette området, jeg vet klinikker i England og Australia som tilbyr dette til par der begge eller en har asperger syndrom. Det finnes mange løsninger, noen finner stor glede i forutsigbarheten det er at man vet tidene for når man skal ha sex, andre som meg er mer spontane (selv om jeg egentlig ikke er spontan fungerer det dårlig med fastlagte tider) En stund lurte jeg på om jeg ikke likte sex, dette fordi min mann klenget på meg, men så oppdaget jeg at det som gjorde meg frustrert var romantikken han la opp til fordi han hadde lest og prøvde å gjøre alt så riktig, jeg forstod ikke at roser og vin betyr-håper å få deg i kveld. Vi har funnet noe som fungerer for oss, det betyr ikke at vi ikke har mer å lære, eller at jeg ikke har vansker med nærhet og min mann et udekket behov for nærhet, men vi møtes litt sånn på halvveien , luker bort de verste tingene som hinting og for mye romantikk, mer rett på sak. Jeg lar han kjøpe undertøyet han vil til meg fordi jeg nå slipper usikkerheten med hva det betyr, at man er åpen og tø si i fra om hva som er vanskelig er viktig, og mange trenger nok hjelp med akkurat det. Men til slutt, er min mann helt desperat, forguder meg osv... får jeg fort en følelse av panikk, jeg liker han best når han er vanlig og avslappet og direkte og tydelig. Jeg lærer mye om asberger av det du skriver. Tusen takk for at du er så åpen og deler det med oss som vil lære mer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361604-du-som-er-mann/page/2/#findComment-3139351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.