Gå til innhold

kul i nakken, redd for kreft

Anbefalte innlegg

Gjest håperdadet beste

Har en 5 mm stor kul i nakken nedenforliggende der lymfekjertlene er.

Den er fritt bevegelig og elastisk.

Har vært på ultralyd og ble ekstra engstelig når jeg fikk vite at det ikke lignet på en fettkul.

Har hatt den der i kanskje 4-5 mnd.

Jeg tenker andre værre alternativer nå når fettkul mulig er avkreftet.

Det jeg ønsker å undersøke er om det forhåpentligvis kan være noe annet ufarlig enn enn fettkul eller om jeg bør frykte det verste.

Jeg er i fin form ellers har hørt at kreftsvulster sjelden oppstår på slike steder .

Skal gå videre med undersøkelser men det er ventetiden som er så fryktelig.

Hvis det ikke er fettkul kan det i verste fall være spredning fra et annet sted

Jeg lurer også på hva som kjennetegner en kreftsvulst sammenlignet med andre kuler.Tenker hele tiden på at det enten må være kreft eller fettkul håper det er andre ufarlige tilstander

Er i 40 årene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361625-kul-i-nakken-redd-for-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg. Har akkurat oppdaget en kul i nakken selv. Og kjenner hvordan jeg påvirkes av dette i hverdagen. Har vært hos lege som mente dette var en lymfekjertel på tilbakegang. Selv synes jeg den kjennes stor ut, så jeg forstår ikke helt at den kan ha blitt mindre. Da burde jeg oppdaget den noe før. Legen beroliget med at farlige kuler kommer på siden av halsen, ikke i nakken og at kreftvev ikke kjennes glatt og hardt ut, men ofte har en ruglete overflate. Ikke at jeg ble mer beroliget. Skal nå ta en del blodprøver for sikkerthets skyld. Håper han har rett i at dette er ufarlige greier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...