Gå til innhold

Ordet snakkis

Anbefalte innlegg

Gjest gamla, fast inventar
Skrevet

Det betyr en sak/en hendelse/ en nyhet som "alle" snakker om i en kort periode.

Takk!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

6

• Lillemus

5

• morsan

5

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Owned

Det brukes vanligvis om en som har møtt sin overmann på et eller annet område, sånn for å virkelig sette ham på plass og få fram hvem det er som ruler;)

Takk, håper virkelig jeg slipper å høre dette uttrykket uttalt til meg, hehe :-/

Gjest prust
Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Owned

Det brukes vanligvis om en som har møtt sin overmann på et eller annet område, sånn for å virkelig sette ham på plass og få fram hvem det er som ruler;)

Interessant.

Ja, jeg er enig i at guttene bruker det for å vise hvem som er best/ vinneren og uttrykke seier.

Men jeg tror de også kan bruke det uten å være så overlegne og hovne som det virket i den engelske artikkelen. Skal spørre dem litt.

Skrevet

Det er noe veldig positivt - helt maksimalt/fantastisk/ingen over, ingen ved siden av...

De bruker det som et adjektiv, ikke et verb.

Takk for oppklaring, da er jeg forberedt :-)

Skrevet

Interessant.

Ja, jeg er enig i at guttene bruker det for å vise hvem som er best/ vinneren og uttrykke seier.

Men jeg tror de også kan bruke det uten å være så overlegne og hovne som det virket i den engelske artikkelen. Skal spørre dem litt.

Jeg har hørt unge jenter bruke det om hvem som har mest draget på gutta, hvem som får mest oppmerksomhet, best karakterer, flest julegaver, osv. Ofte på en humoristisk måte da, heldigvis:)

Skrevet

"Benna" har jeg ikke hørt :-D

Vi sa "tappen" :-)

''"Benna" har jeg ikke hørt :-D

''

Vi sa "benser'n". Jeg bruker det noen ganger fortsatt, for moro skyld :-D

Gjest Kayia
Skrevet

Haha, jeg kan finne på å si "særr" også jeg, men bare når jeg snakker med ungene. Tror jeg. :)

"Seff" (selvfølgelig) er også et popuært ord blant ungdommen.

Men dette "eid" skjønner jeg meg ikke på.

"Du er SÅ eid assa!!!" ???

Haha, nei "eid" er en annen ting jr får ha for seg selv :D)) Bra det - ungdommen får jo hverken ha klær eller musikkuttrykk i fred for oss gæmlisene lenger... ;-)

Gjest alita
Skrevet

Jeg irriterer meg over at så mange skriver"det gledes". Hva er det for et ord? Man har vist helt sluttet å si at jeg gleder meg, eller vi gleder oss. Gledes, fysj!

Gjest prust
Skrevet

Jeg irriterer meg over at så mange skriver"det gledes". Hva er det for et ord? Man har vist helt sluttet å si at jeg gleder meg, eller vi gleder oss. Gledes, fysj!

Det uttrykket har ikke jeg sett eller hørt. I hvilken sammenheng bruks det? Og av hvem?

candyqueen_83
Skrevet

Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig?

Det har jeg også lurt på.

Gjest alita
Skrevet

Det uttrykket har ikke jeg sett eller hørt. I hvilken sammenheng bruks det? Og av hvem?

Ser det til stadighet på facebook. Men det er kanskje ikke brukt over hele landet?

candyqueen_83
Skrevet

''

Vi sa også benser`n :o) Og butta for butikken :o)

Gjest prust
Skrevet

Ser det til stadighet på facebook. Men det er kanskje ikke brukt over hele landet?

Jeg bruker ikke Facebook, så jeg kan ikke uttale meg om sjangeren der.

Har ikke hørt det bli brukt muntlig her på Sørlandet, men det kan jo være at sørlendinger bruker det på FB.

Gjest alita
Skrevet

Jeg bruker ikke Facebook, så jeg kan ikke uttale meg om sjangeren der.

Har ikke hørt det bli brukt muntlig her på Sørlandet, men det kan jo være at sørlendinger bruker det på FB.

Her i Trøndelag er det i hvertfall i bruk.

Skrevet

''Kommer aldri til å bruke det!''

Det er jo også et valg. Syns ordet er greit, jeg. Veldig forklarende for noe som er interessant i et lite øyeblikk.

Skrevet

Her i Trøndelag er det i hvertfall i bruk.

Jeg har tilhold et par steder i Trøndelag og har aldri hørt det har blitt verken sagt eller skrevet gledes...

Skrevet

''

Det sa jeg og, haha, nå husker jeg benser'n ved siden av der jeg bodde. Der bomma vi kjetting for å hoppe paradis. *gammel*

Gjest alita
Skrevet

Jeg har tilhold et par steder i Trøndelag og har aldri hørt det har blitt verken sagt eller skrevet gledes...

Har du facebook? Der ser jeg det i bruk veldig ofte...

Skrevet

Det sa jeg og, haha, nå husker jeg benser'n ved siden av der jeg bodde. Der bomma vi kjetting for å hoppe paradis. *gammel*

Vi sa "bænsert'n" husker jeg. Og vi hoppa ikke paradis, men parris. :o)

Gjest alita
Skrevet

Vi sa "bænsert'n" husker jeg. Og vi hoppa ikke paradis, men parris. :o)

Vi sa også "parris" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...