Gjest gamla, fast inventar Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Det betyr en sak/en hendelse/ en nyhet som "alle" snakker om i en kort periode. Takk! 0 Siter
Angustia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Owned Det brukes vanligvis om en som har møtt sin overmann på et eller annet område, sånn for å virkelig sette ham på plass og få fram hvem det er som ruler;) Takk, håper virkelig jeg slipper å høre dette uttrykket uttalt til meg, hehe :-/ 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Owned Det brukes vanligvis om en som har møtt sin overmann på et eller annet område, sånn for å virkelig sette ham på plass og få fram hvem det er som ruler;) Interessant. Ja, jeg er enig i at guttene bruker det for å vise hvem som er best/ vinneren og uttrykke seier. Men jeg tror de også kan bruke det uten å være så overlegne og hovne som det virket i den engelske artikkelen. Skal spørre dem litt. 0 Siter
Angustia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Det er noe veldig positivt - helt maksimalt/fantastisk/ingen over, ingen ved siden av... De bruker det som et adjektiv, ikke et verb. Takk for oppklaring, da er jeg forberedt :-) 0 Siter
tonie Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Interessant. Ja, jeg er enig i at guttene bruker det for å vise hvem som er best/ vinneren og uttrykke seier. Men jeg tror de også kan bruke det uten å være så overlegne og hovne som det virket i den engelske artikkelen. Skal spørre dem litt. Jeg har hørt unge jenter bruke det om hvem som har mest draget på gutta, hvem som får mest oppmerksomhet, best karakterer, flest julegaver, osv. Ofte på en humoristisk måte da, heldigvis:) 0 Siter
Mirabell Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 "Benna" har jeg ikke hørt :-D Vi sa "tappen" :-) ''"Benna" har jeg ikke hørt :-D Vi sa "tappen" :-) '' Vi sa "benser'n". Jeg bruker det noen ganger fortsatt, for moro skyld :-D 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Haha, jeg kan finne på å si "særr" også jeg, men bare når jeg snakker med ungene. Tror jeg. "Seff" (selvfølgelig) er også et popuært ord blant ungdommen. Men dette "eid" skjønner jeg meg ikke på. "Du er SÅ eid assa!!!" ??? Haha, nei "eid" er en annen ting jr får ha for seg selv )) Bra det - ungdommen får jo hverken ha klær eller musikkuttrykk i fred for oss gæmlisene lenger... ;-) 0 Siter
Gjest alita Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg irriterer meg over at så mange skriver"det gledes". Hva er det for et ord? Man har vist helt sluttet å si at jeg gleder meg, eller vi gleder oss. Gledes, fysj! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg irriterer meg over at så mange skriver"det gledes". Hva er det for et ord? Man har vist helt sluttet å si at jeg gleder meg, eller vi gleder oss. Gledes, fysj! Det uttrykket har ikke jeg sett eller hørt. I hvilken sammenheng bruks det? Og av hvem? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig? Det har jeg også lurt på. 0 Siter
Gjest alita Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Det uttrykket har ikke jeg sett eller hørt. I hvilken sammenheng bruks det? Og av hvem? Ser det til stadighet på facebook. Men det er kanskje ikke brukt over hele landet? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 ''"Benna" har jeg ikke hørt :-D Vi sa "tappen" :-) '' Vi sa "benser'n". Jeg bruker det noen ganger fortsatt, for moro skyld :-D Vi sa også benser`n ) Og butta for butikken ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Ser det til stadighet på facebook. Men det er kanskje ikke brukt over hele landet? Jeg bruker ikke Facebook, så jeg kan ikke uttale meg om sjangeren der. Har ikke hørt det bli brukt muntlig her på Sørlandet, men det kan jo være at sørlendinger bruker det på FB. 0 Siter
Gjest alita Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg bruker ikke Facebook, så jeg kan ikke uttale meg om sjangeren der. Har ikke hørt det bli brukt muntlig her på Sørlandet, men det kan jo være at sørlendinger bruker det på FB. Her i Trøndelag er det i hvertfall i bruk. 0 Siter
Mrs D Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 ''Kommer aldri til å bruke det!'' Det er jo også et valg. Syns ordet er greit, jeg. Veldig forklarende for noe som er interessant i et lite øyeblikk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Her i Trøndelag er det i hvertfall i bruk. Jeg har tilhold et par steder i Trøndelag og har aldri hørt det har blitt verken sagt eller skrevet gledes... 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 ''"Benna" har jeg ikke hørt :-D Vi sa "tappen" :-) '' Vi sa "benser'n". Jeg bruker det noen ganger fortsatt, for moro skyld :-D Det sa jeg og, haha, nå husker jeg benser'n ved siden av der jeg bodde. Der bomma vi kjetting for å hoppe paradis. *gammel* 0 Siter
Gjest alita Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg har tilhold et par steder i Trøndelag og har aldri hørt det har blitt verken sagt eller skrevet gledes... Har du facebook? Der ser jeg det i bruk veldig ofte... 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Det sa jeg og, haha, nå husker jeg benser'n ved siden av der jeg bodde. Der bomma vi kjetting for å hoppe paradis. *gammel* Vi sa "bænsert'n" husker jeg. Og vi hoppa ikke paradis, men parris. ) 0 Siter
Gjest alita Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Vi sa "bænsert'n" husker jeg. Og vi hoppa ikke paradis, men parris. ) Vi sa også "parris" :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.