Gjest emiiil Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Dette guttenavnet har blitt svært populært. Min bestefar het Anders Emiil. Men de som bare heter Emil hvilket tonelag er det vanligste? solan eller Sola? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Sier Emil med trykk på E'en. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emiiil Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Sier Emil med trykk på E'en. Hvilken variant da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hvilken variant da? Tenker du på Solan eller sola? Jeg legger trykket på føste stavelse i begge ordene, så det hjelper ikke meg noe Kanskje hjelper det deg om jeg skriver: Eeeeeemil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har hørt navnet Emil uttalt på to forskjellige måter både med trykk å e'en og på i'en. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg sier Eeeeeemil, med midnre jeg vet at ungen heter Emiiiiiiiiil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alita Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Emil som i Emil i Lønneberget:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Trykk på e er definitivt vanligst og penest. Liker ikke varianten Mil noe særlig og det blir det hvis trykket er på i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emiiil Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Tenker du på Solan eller sola? Jeg legger trykket på føste stavelse i begge ordene, så det hjelper ikke meg noe Kanskje hjelper det deg om jeg skriver: Eeeeeemil? hvis man tar utgp i hvordan en engelskmann ville uttalt det så tror jeg vi er på bølgelengde:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emiiil Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Trykk på e er definitivt vanligst og penest. Liker ikke varianten Mil noe særlig og det blir det hvis trykket er på i. men Emiiil høres vel bedre ut hvis det er andre fornavn som feks Kristian Emil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 hvis man tar utgp i hvordan en engelskmann ville uttalt det så tror jeg vi er på bølgelengde:) Eller tenk på faren til Emil i Lønneberget 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Eeeeeeemil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 obs, den gikk for fort. Jeg sier Eeeeemil. Emiiiiiiil er litt jålete syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emiiil Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Trykk på e er definitivt vanligst og penest. Liker ikke varianten Mil noe særlig og det blir det hvis trykket er på i. -men slik jeg hører det så er det tre varianter: Emil som navnet Erlend, Endre på østlandsk (oslo-dialekt) Så er det Emil som sola eller som Tommy,Lucas ,Leon Og Emiiil, hvor en legger trykket på I. Passer kanskje best som andre fornavn Tor Emil, Kristian Emil. Håper ikke det er så mange dialektvarianter her hva eksemplene mine angår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Eeemil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg er miljø"skada" Astrid Lindgrenfan og sier Emil som faren til Emil i Lønneberget. Eeeeeeeeeeeeeeemil!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg vil helst si det som man sier det i Emil i Lønneberget, men prøver å ta skikken til andre og kallee dem/barnet deres for Emiiiil dersom det er slik de vil ha navnet uttalt. Tilsvarende med Kristin vs Kristiiin - sistnevnte er unaturlig for meg, men jeg kjenner en som helst vil bli kalt Kristiiin, så da gjør jeg så godt jeg kan. Men uttale av navn med skarring klarer jeg ikke :-) Så Pættæhr fra Bergen kalles rett & slett for Petter - "rett fram". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg vil helst si det som man sier det i Emil i Lønneberget, men prøver å ta skikken til andre og kallee dem/barnet deres for Emiiiil dersom det er slik de vil ha navnet uttalt. Tilsvarende med Kristin vs Kristiiin - sistnevnte er unaturlig for meg, men jeg kjenner en som helst vil bli kalt Kristiiin, så da gjør jeg så godt jeg kan. Men uttale av navn med skarring klarer jeg ikke :-) Så Pættæhr fra Bergen kalles rett & slett for Petter - "rett fram". ''Pættæhr fra Bergen'' HAHAHAA! Knallbra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg vil helst si det som man sier det i Emil i Lønneberget, men prøver å ta skikken til andre og kallee dem/barnet deres for Emiiiil dersom det er slik de vil ha navnet uttalt. Tilsvarende med Kristin vs Kristiiin - sistnevnte er unaturlig for meg, men jeg kjenner en som helst vil bli kalt Kristiiin, så da gjør jeg så godt jeg kan. Men uttale av navn med skarring klarer jeg ikke :-) Så Pættæhr fra Bergen kalles rett & slett for Petter - "rett fram". En venninne av meg sin sønn bruker faktisk begge deler.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.