Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest rotundo

Hei. Hyperparathyredose ? Kvinne 54, høy, tynn, røkte inntil 3 år siden. Fått påvist forhøyet pth, for høyt ionisert ca og calcium for 2-3 år siden og går til jevnlig blodprøver.St.Olavs svarte på henvisning at jeg hadde for lavt calsium til at operasjon hadde noe for seg. Har en søster og en kusine som er operert med godt resultat for 3 år siden. Benmåling ifjor viste osteopeni mens jeg iår var gått ytterligere tilbake i hofte og er vel faktisk å karakterisere som benskjør. Har trent og gått mye. Tar ikke noe slags tilskudd og er frarådet kalsiumholdig mat. Er i villrede nå og legen har igjen henvendt seg til St.Olavs for å få deres vurdering. Mine siste 2 prøveverdier var 8,7 pth, 2,3 calsium og ionis. calcium 1,19 og sist en pth på 11,3, mens calcium og ion.calsium var mer normalt(har ikke eksakt verdi). Vært plaget med at jeg fryser hele tiden, tørr hud, gjenstridige bihulebetennelser og mange, mange uvi men det skal nå lokalbehandles med østrogen. Er veldig åpen for alternativ behandling og har pr. idag ingen former for medisiner. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361694-forh%C3%B8yet-pth/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg vil anbefale at du sjekker innholdet av vitamin D og nyrefunksjonen din ved hjelp av blodprøver da disse også kan påvirke kalsiumstoffskiftet. Det er også viktig og undersøke skjoldkjertelen som også kan påvirke kalsiumverdier og gi frossenhet og tørr hud. Ta gjerne kontakt etter dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361694-forh%C3%B8yet-pth/#findComment-3132103
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...