Gjest Marianne Therese Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei. Jeg er en normalvektig dame på 29 år som har slitt med diverse plager siden jeg var 13år. Har aldri slått meg eller vært i en ulykke som skulle ha forrårsaket plagene. Det startet med svake knesmerter, med knasing og kneppelyder i kneet, og veldig stiv nakke og skuldre. Smertene og plagene har blitt værre de siste 10 årene. I mange år har jeg gått til fysioterapaut og kiropraktor som har hjulpet der og da. Men med en gang behandligen avsluttes går det bare 1-2 uker før alle smertene og stivheten er tilbake. Knærne har ingen klart å gjøre noe med. Alle plagene blir mye værre om vinteren og spesiellt ved store temperaturforandringer. Da spesiellt knærne. Jeg har også prøvd medisiner som cataflam og voltaren uten at de hjalp i det hele tatt. Fikk brexidol for 3 uker siden og ble nesten helt bra. Har ikke kunnet bøye knærne siden jeg var 15år, dvs sitte på huk eller bøye meg dypt, men med brexidol gikk det helt fint. Men etter 4 dager etter jeg sluttet på brexidol er knærne like ille som før og føles mye vondere, men det er vel sikkert fordi jeg har blitt litt vandt til å være så og si smertefri? Nakken er like stiv som før igjen også. Har vært testet for revmatiske sykdommer ved blodprøve, men prøvene viste ingenting. Legen mener jeg kan ta en kur brexidol i mnd siden det ikke er en medisin som jeg kan gå på konstant. Jeg syns jo dette høres veldig rart ut. Skal jeg ta en kur en gang i mnd og bli nesten smertefri for å møte et smertehelvete etter hver endt kur? Det er jo skrekkelig slitsomt. Da er det nesten bedre å la være og heller være "vandt" med smerten. Har både på min mors og fars side besteforeldre med revmatisme Mitt spørsmål er : Kan man være revmatisk selv om blodprøver ikke viser det? Hva eventuellt kan være årsak til alle disse smertene? Er det en annen medisin man kan gå på konstant som virker på samme måte som brexidol? Har du noen tips for steder eventuellt andre ting jeg kan gjøre for å prøve å finne ut hva dette er? Føler at jeg ikke blir trodd av legen, har byttet lege fire ganger de siste 10 årene uten at noen er interessert i å gå mer i dybden på hva som er problemet. Så håper på noen gode råd og tips. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361697-smerter-i-ledd-og-muskler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Regner med det er legen du vil ha svar av her, men det virker som om knærne er noe av det som plager deg mest. Har du fått tatt røntgen av dem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361697-smerter-i-ledd-og-muskler/#findComment-3130096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marianne Therese Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Regner med det er legen du vil ha svar av her, men det virker som om knærne er noe av det som plager deg mest. Har du fått tatt røntgen av dem? Ja håper på noen kloke svar og tips. Ja har tatt røntgen og mr og ultralyd av begge knær. Har i tillegg operert begge knær og fjernet ett slags seil som ligger mellom menisken og kneskålen visstnok. Kneet sluttet å låse seg etter operasjonen men smertene er der enda. Men klart alt i alt er det vel sammensetningen av alle smertene tilsammen som sliter meg fullstendig ut. Nakken låser seg den også, men det klarer jeg delvis å "knekke" opp selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361697-smerter-i-ledd-og-muskler/#findComment-3130582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Du spør om man kan være revmatisk uten at blodprøvene viser dette og svaret er ja. Det hender også at revmaprøvene er negative i mange år før de kan "slå om" og bli positive. Det at Brexidol hjelper godt tyder på at det er en viss grad av betennelse i kroppen din etter som Brexidol er en betennelsesdempende medisin. Cataflam og Voltaren inneholder samme virkestoff, som kalles diclofenac og er også en betennelseshemmende medisin som må tas tre ganger daglig til forskjell fra Brexidol som kan tas en gang daglig. Det er litt uvanlig at disse ikke gir noen lindring av plagene når Brexidol hjelper. Du kan be din fastlege henvises deg til en spesialist i revmatiske sykdommer for nærmere undersøkelser og det kan være fornuftig å ta røntgenbilder av de leddene som er mest smertefulle. Når det er sagt så hender det ikke sjelden at vi som allmennpraktikere har pasienter med ledd og muskelplager uten at har noen sikker diagnose. Et alternativ til betennelseshemmende medisiner kan være regelmessig fysisk aktivitet, særlig i varmt basseng. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361697-smerter-i-ledd-og-muskler/#findComment-3132098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.