Gå til innhold

Kan man "tro" seg frisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Deprimert58

Har en sønn som har hatt influensa i nesten 2 mnd.Har besøkt han 2 ganger og har 2 ganger trodd at jeg ble smittet,da jeg har frøset mye og hatt både vodt i hodet og har hatt en del hoste.

Men jeg har en x-kone som mener at man kan "hindre syk-dommen å komme".Hun tror man kan stoppe den med vijlen.Er det jeg som ikke er syk,eller hjelper "placebo" ? Fryser jeg inne kler jeg jo på meg og tar på meg tykke sokker,jeg tar også på meg ett skjerf og spiser en del fishermans friend om vinteren.

Har jeg vondt i hodet og tror jeg brygger på noe tar jeg ett glass melk med honning i.Og gjerne 2 paracet før jeg legger meg.Jeg har også lagt meg med både stillongs og t-skjorte på.Jeg liker nemlig å ha det kaldt i huset,fra 15-18 grader hele vinteren utenom når jeg fyrer i ovnen.Har jeg da stoppet en kommende feber,eller har jeg trodd at jeg skulle bli syk,så ble jeg det ikke alikevel? Når man har passert de 50 kan man ha vondt mange steder i kroppen,og man hater sykdom enda mer enn før,fordi det minner oss om alderdom og død.Hvor mye har placebo og uvirksomme remedier å si for troen på at man er frisk eller ikke blir syk?Kan det at man slutter å hose og at man tar 2 paracet virkelig stoppe en sykdom,eller var det ikke noe sykdom på vei i det hele tatt? Kan troen på noe religiøst eller overnaturlig få en til å "tro seg frisk"? Hva mener almen legen? Er dette bare overtro? Har jeg ikke hatt noen bakterier eller virus,bare tørrhoste,slim eller vondt i hodet av andre grunner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361718-kan-man-tro-seg-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...