Gå til innhold

Helhetsvurdering av sypmtomer?,

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende kvinne.

Jeg har en del "signs and symtomps", som ingen finner ut av, spesilet fordi ingen ser sammenhengen mellom forskjellige funn. Det aktuelle er at jeg har blod i urinen, positiv 2 til 3 pluss daglig i minst 10år. Blodprosenten var tidligere 14,5 og er nå 13,5. Jeg har positiv prøve for ANCA - MPO, tatt 3 ganger siste året. Itillegg har jeg noen fryktelige mageanfall, smerter og diarre, månedlig eller ukentlig. De starter helt plutselig med kraftig innsettende smerter i magen, krampeaktige og akutt diarre, hvor alt renner med fryktelig kraft og helt flytende. Dette varer som regel 2-3 timer, på toalettet hele tiden og jeg har meget vondt. De startet for ca 10 år siden, spesielt etter selskapelig samvær. Først et par ganger i året, siden månedlig og noen ganger hver uke. jeg drikker ikke alkohol, men "trente" opp, for ca 10 år siden, til å klare et glass rødvin i hyggelig selskap. For ca 10 år siden begynte også Ferritin å stige, senere til over normalen, og leverfunksjonsprøver ble lett forhøyet, en gang for 3 år siden doblet. Det gikk tilbake. SR var for et år siden 28. De siste årene har jeg fått problemer med søvnen, og en del angst og uro. Blod i urinen bryr de seg ikke om, fordi jeg ikke har proteiner i urinen! (Vet ikke om jeg ble sjekket for mikroalbuminuri). Jeg ble utredet mht. vaskulitt pga MPO positiv, men det ble forkastet, da jeg ikke har astma. Men jeg må bruke astma medisiner når jeg blir forkjølet el. luftveisinfekjoner. Ellers hoster jeg og blir tungpusten i månedsvis. Jeg har Ventoline og Flutide. Leveren sier de er pga. Metabolsk syndrom, fordi er er 10 kg for tung, veier 78 kg og er 166 cm høy. Jeg har ikke høyt blodtrykk og normal B.glukose og HBa1c. Jeg har hypothyreose og allergier, antistoffer mot thyrioidea funnet for 10 år siden med 600, nå normal TSH, og jeg har hatt 2500 i IgE. Jeg bruker da Levaxin og en allergitbl. Magesmertene er det ingen som bryr seg om. Jeg skjønner ikke at dette er normalt. Kan det være pofyri! Ingen ser hele sykdomsbilde under et. Dersom jeg vil oppsøke en privat spesialist, hvilken type skulle det være? Gastroskopi og coloskopi var normalt for 3 år siden. Indremedisineren konsentrerte seg kun om leveren. Reumatolog kun om MPO og lungespesialist skulle svare på om jeg hadde ASTMA. Jeg er meget sliten og trett for tiden. Kan du gi noe råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361728-helhetsvurdering-av-sypmtomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...