Gjest Bekymringsfull dame Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har diagnosen fibromyalgi og generalisert angstnevrose. Diagnosen fikk jeg for 13 år siden. Blitt verre og verre med årene både fysisk og psykisk: mere muskelsmerter og mere uro. Muskelsmertene som tidligere flytta seg rundt i kroppen er mere nå overalt synes jeg og uroen og ikke minst utmattelsen er ikke noe godt. Blir til at jeg tror det feiler meg noe alvorlig, kreft f.eks. Legen min sa en gang at hun hadde en pasient med normale blodprøver som hadde kreft i hele kroppen......ikke lurt sagt til meg, men, men, vi skal vel høre sannheter fordi om vi er nervøse. Kreft i hele kroppen....noen som vet hvordan det føles da? Takk for innspill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361768-engstelig-for-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Antagelig bare de som uheldigvis har hatt det. Den kreftangsten tror jeg vi alle har i oss, men noen i en sånn grad at det i seg selv blir et helseproblem. Et vanlig helseproblem faktisk. Jeg vil ikke si det var helt smart sagt av legen din akkurat det der. Men de fleste som får kreft blir dårlige og får utslag på blodprøver. Så lenge du ikke røyker masse og spiser normalt -så skulle man ikke tro du var i større fare for å få kreft enn andre er. Noen vanlige kreftformer blir vi jo og regelmessig undersøkt for med mamografi og celleprøver fra livmorhalsen. Hvis denne kreftangsten din blir veldig plagsom, synes jeg du skal ta det opp med noen. Om legen din hører på deg, om du har en psykolog f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361768-engstelig-for-kreft/#findComment-3133626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke så bekymringsfull som sist... Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Antagelig bare de som uheldigvis har hatt det. Den kreftangsten tror jeg vi alle har i oss, men noen i en sånn grad at det i seg selv blir et helseproblem. Et vanlig helseproblem faktisk. Jeg vil ikke si det var helt smart sagt av legen din akkurat det der. Men de fleste som får kreft blir dårlige og får utslag på blodprøver. Så lenge du ikke røyker masse og spiser normalt -så skulle man ikke tro du var i større fare for å få kreft enn andre er. Noen vanlige kreftformer blir vi jo og regelmessig undersøkt for med mamografi og celleprøver fra livmorhalsen. Hvis denne kreftangsten din blir veldig plagsom, synes jeg du skal ta det opp med noen. Om legen din hører på deg, om du har en psykolog f.eks. Hei og takk for innspill. Hyggelig med et svar. Har nå tatt div. blodprøver, alle ok. Nettopp fått svar på ruteinemessig mammografi, ok. Et år siden rutinemessig underlivsundersøkelse med livmorhalsprøve så ikke tatt i år. Får vel slå meg til ro med at min utmattelse kommer av fibromyalgien da. Er jo utmattelsen som er verst, men også angst og uro og muskelsmertene. Blir vel bedre bare det blir vår og sommer.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361768-engstelig-for-kreft/#findComment-3135140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.