Gå til innhold

Hjertebank i 6. måned

Anbefalte innlegg

Gjest lundgren

Hei!

Min forlovede er gravid i 6. måned, og ble lagt inn på sykehus i går kveld p.g.a. hjertebank. Hun har enkelte ganger hatt en puls på 120/min, og de ville ha henne der et par dager til observasjon. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt nervøs...! Er det grunn til bekymring? Jeg har tilbragt natten der oppe sammen med henne, men måtte på jobb nå kl halv ni, men jeg klarer ikke la være å bekymre meg(!!)

Håper på rask tilbakemelding, og på forhånd takk!!

Mvh Per Lundgren

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36178-hjertebank-i-6-m%C3%A5ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes ikke det er så lett å svare på hvorvidt dette kan være alvorlig. Dette bør egentlig leger uttale seg om, evt. en indremedisiner i samarbeid med fødselslege. Man vet at svangerskapet kan være en ekstrabelastning på hjertet, og enkelte ganger kan hjertet løpe litt løpsk, enten av helt ufarlige grunner eller p.g.a. at en latent svakhet i hjertet kommer til uttrykk. Jeg håper dere snart finner ut av det. Jeg tror nok dere kan være trygge på at situasjonen er under kontroll, siden hun er innlagt og blir observert. Ønsker dere lykke til.

Gjest lundgren

Jeg synes ikke det er så lett å svare på hvorvidt dette kan være alvorlig. Dette bør egentlig leger uttale seg om, evt. en indremedisiner i samarbeid med fødselslege. Man vet at svangerskapet kan være en ekstrabelastning på hjertet, og enkelte ganger kan hjertet løpe litt løpsk, enten av helt ufarlige grunner eller p.g.a. at en latent svakhet i hjertet kommer til uttrykk. Jeg håper dere snart finner ut av det. Jeg tror nok dere kan være trygge på at situasjonen er under kontroll, siden hun er innlagt og blir observert. Ønsker dere lykke til.

Takk for det...!

Håper i alle fall det ikke er noe å bekymre seg over. Hun er sendt til en hjertespesialist, da observesjonen viste 11 økninger i rytmen, m/alt for høy puls...

Vi venter på tilbakemelding, men jeg håper ikke det tar så lang tid. De skulle ringe tilbake i går, men vi hørte ikke fra dem da....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...