Gå til innhold

Hva slags samtaleemne gjør deg mest irritabel?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Inspiret av en annen tråd? Hva slags tema gjør deg mest irritert?

Samtaler om engler, religion og all annen overtro av folk som skal presentere sin tro som en sannhet for meg og prøve omvende meg er det som gjør meg aller mest irritert, tror jeg.

Kanskje spesielt fordi jeg ikke kan ytre egne meninger, da jeg vet at de overtroiske tar det som en personlig fornærmelse. Ihverfall av de jeg kjenner da.

Fortsetter under...

Gjest Gåten

Jeg blir irriter av slike samtaler og,mest fordi jeg får inntrykk av at alt jeg sier er feil (det jeg tror på). Og at det blir feiet bort som tull,tror ikke det er noe poeng i å diskutere det. Best at folk holder troen for seg selv,inkludert meg selv :)

Gjest Nickløsheletiden

Jeg blir irriter av slike samtaler og,mest fordi jeg får inntrykk av at alt jeg sier er feil (det jeg tror på). Og at det blir feiet bort som tull,tror ikke det er noe poeng i å diskutere det. Best at folk holder troen for seg selv,inkludert meg selv :)

'',tror ikke det er noe poeng i å diskutere det.''

Nei, det har du jammen rett i ;-)

Gjest Nickløsheletiden

Samtaleevne gjør meg ikke irritabel, det er en koselig egenskap som jeg setter pris på hos familie og venner.

Som samtaleemne er sladder, det jeg misliker aller mest.

Jeg viser ikke min irritabilitet, men egentlig kunne jeg tenke meg å si både det ene og det andre. Isteden holder jeg ofte kjeft av samme årsak som Gåten prater om.

Annonse

Gjest Høstløv

Jeg viser ikke min irritabilitet, men egentlig kunne jeg tenke meg å si både det ene og det andre. Isteden holder jeg ofte kjeft av samme årsak som Gåten prater om.

Jeg tror ikke at du så skrivefeilen i overskriften din.

Det sto samtaleEVNE. Men du skrev om samtaleEMNE.

:-)

• 3 uker senere...
JackieKennedy

Huff! Kanskje jeg skal begynne å tenke litt før jeg skriver innlegg? ;o)

at typen ikke gidder gjøre en dritt hjemme! dårlige unnskyldninger hver gang! får meg til å eksplodere. nok med barn , 40 kg hund og meg og oppvarte han. gidd ikke gå en tur med hund om kvelden engang. ææææææææææææ

noe likestilling burde det være. ser oppvaskmaskin full så ignorerer han det og bare setter alt på benken. og det blir ikke bedre klager jeg på det. da gfir han mer faen. me el clicko! dårlig behandling av din nærmeste er det som gjør meg meget irritabel!!!

• 4 uker senere...

Annonse

at typen ikke gidder gjøre en dritt hjemme! dårlige unnskyldninger hver gang! får meg til å eksplodere. nok med barn , 40 kg hund og meg og oppvarte han. gidd ikke gå en tur med hund om kvelden engang. ææææææææææææ

noe likestilling burde det være. ser oppvaskmaskin full så ignorerer han det og bare setter alt på benken. og det blir ikke bedre klager jeg på det. da gfir han mer faen. me el clicko! dårlig behandling av din nærmeste er det som gjør meg meget irritabel!!!

Huffameg!! Dette høres ille ut - trodde denne "arten" var utryddet i 2011. Håper det en noen menn som leser dette og kjenner sin besøkelsestid og gir deg noen gode råd. Du er sikkert altfor snill og tolmodig - har vært - for nå må du nok stramme tøylene. Forstår det er vanskelig, men hvis han gjør noe bra - skryt av han som bare det - ros hjelper ofte bedre enn ris. Du kjenner sikkert denne: Veien til mannens hjerte o.s.v. Vi kan våre knep vi som har levd noen år ... Lykke til!

Jeg kan også bli provosert av slike tråder, men da er det vanligvis de ikke-religiøses mangel på respekt for andres tro som får meg til å se rødt. Jeg kan knapt huske at en kristen, en muslim eller en alternativ-ettellerannet har prøvd å dytte sin tro over på meg, men jeg føler hele tida at de andre prøver å dytte på meg sin mangel på tro. Det er latterliggjøring og mild nedlatenhet over hele linja, og jeg får en følelse av at de ser på seg selv som en elite. Jeg synes folk skal få ha sin tro i fred.

Gjest MayLynn

Jeg kan også bli provosert av slike tråder, men da er det vanligvis de ikke-religiøses mangel på respekt for andres tro som får meg til å se rødt. Jeg kan knapt huske at en kristen, en muslim eller en alternativ-ettellerannet har prøvd å dytte sin tro over på meg, men jeg føler hele tida at de andre prøver å dytte på meg sin mangel på tro. Det er latterliggjøring og mild nedlatenhet over hele linja, og jeg får en følelse av at de ser på seg selv som en elite. Jeg synes folk skal få ha sin tro i fred.

"Liker"

nitty-gritty

Jeg tror de fleste hadde latt religiøse og overtroiske i fred om de ikke konstant bedrev feilopplysning. Typiske utsagn som gjør at jeg "blander meg":

"Hvorfor blir ikke spøkelser forsket på?"

"Evolusjonsteorien er jo bare en teori. Det finnes jo ikke beviser!"

"Åndenes Makt er da et ganske vitenskapelig program."

"Man kan forske seg fram til hvilken sannhet som helst."

"Det er ingen tvil om at Jesus eksisterte."

"Julen er en kristen høytid."

Og så videre, og så videre...

Ellers er jeg helt enig med deg. Jeg synes de som ønsker å tro skal få være i fred, all den tid de ikke inviterer til diskusjon ved å proklamere eller misjonære, eventuelt bedriver feilopplysning til resten av verden.

Jeg tror religion skal diskuteres om og om igjen, og dens påvirkning på samfunnet som helhet burde minke. Dette må dog ikke akumelere i angrep på enkeltmennesker.

Kvinner som syter over å måtte være alene med sin ene gullklumpunge en enkel natt fordi mannen må jobbe.

Folk som ikke tar inn over seg hva dødsstraff er, og som er helt for.

Folk som hakker i vei på trygdede, alenemødre, pensjonister og alle økonomisk svake grupper som er avhengig av hjelp for å leve. Uten å ane hvordan det er å leve slik, eller ta inn over seg at de kan havne der selv.

Og sikkert tusen ting. Jeg ergrer meg altfor lett over alt for mye.

Gjest Elextra

Kvinner som syter over å måtte være alene med sin ene gullklumpunge en enkel natt fordi mannen må jobbe.

Folk som ikke tar inn over seg hva dødsstraff er, og som er helt for.

Folk som hakker i vei på trygdede, alenemødre, pensjonister og alle økonomisk svake grupper som er avhengig av hjelp for å leve. Uten å ane hvordan det er å leve slik, eller ta inn over seg at de kan havne der selv.

Og sikkert tusen ting. Jeg ergrer meg altfor lett over alt for mye.

''Jeg ergrer meg altfor lett over alt for mye''

Velkommen i klubben.

Og noe av det som ergrer meg aller mest er at jeg bruker energi på å irritere meg over mange ting jeg ikke har noe med eller kan gjøre noe med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...