Gå til innhold

Magesmerter.

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Guttungen på snart 10 år har magesmerter. Det kommer takvis og er ganske ille når det står på som verst.

Søndag hadde han skikkelig diarè, men det stoppet opp etter noen få tømminger. Han hadde avføring i går også, da var det normal konsistens.

Han er småkvalm, har ikke feber. Det ligger i hovedsak på venstre side mener han, men det er litt diffust, han klarer ikke helt peke på nøyaktig hvor det sitter. Han får ut luft også, så jeg mistenker egentlig ikke luftsmerter, tror jeg.

Jeg får ikke ta noe særlig på magen, da hyler han.

Jeg tenker at det kan være en forstoppelse? Jeg gir vann, snille tarmbakterier, og fiberrik mat. Samtidig så har han jo gått på do, så jeg ble litt usikker.

Er det noe annet jeg bør gi han?

Han våknet i natt av smerter, men har samtidig sovet.

Så, noen som har vært borti lignede? Tips?

Skal jeg gi han paracet for smertene kanskje? Han krøker seg jo sammen her og stønner, så er han fin i noen minutter, så hogger det til igjen.

He he, jeg er gastropasient og kan alt mulig om min egen mage, men nå ble jeg usikker gitt når det gjelder han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen, magen er (som du jo vet veldig godt) et område med så mye rart, at det skal mye til om man greier å tenke seg til hva det kan være helt selv.

God bedring til poden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen, magen er (som du jo vet veldig godt) et område med så mye rart, at det skal mye til om man greier å tenke seg til hva det kan være helt selv.

God bedring til poden!

Nå hadde han løs mage igjen, så det kan jo være en form omgangsyke.

Jo, det kan være mye rart, samtidig er jo magesmerter ikke så unormalt, spesielt ikke i disse omgangsyketider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300180753' post='4545458]

Nå hadde han løs mage igjen, så det kan jo være en form omgangsyke.

Jo, det kan være mye rart, samtidig er jo magesmerter ikke så unormalt, spesielt ikke i disse omgangsyketider.

Nei, unormalt er det ikke, men jeg ville tatt det på alvor at magen er så øm. Ring-ring-ring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, unormalt er det ikke, men jeg ville tatt det på alvor at magen er så øm. Ring-ring-ring!

Ja, jeg får kanskje ringe. Smertene er ganske intense. Vi har hatt omganger med magesjau og smerter før, men ikke så harde smerter.

Det er liksom veldig klart at gutten har vondt når han selv spør om vi kan dra til legen for å få noe som hjelper. Vanligvis er ikke det så populært, han vil helst at mamma kurer han før det er snakk om noe lege ;o)

Jeg får sjekke han en gang til, kjenne forsiktig på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han tåler brød og melk? Mine unger tåler bare litt melk og sjøl blir jeg dausjuk hvis jeg spiser mer enn ett par skiver med brød og hadde vondt i magen hele oppveksten fordi jeg måtte drikke et glass melk til middag og var dårlig på skolen etter brødmaten i lunsjpausen.

Jeg får innmari vondt i magen på sykehuset hvor de gjerne har tre brødmåltider om dagen og middagen aldri er reint kjøtt eller fisk, men blandet opp med mel som medisterkaker, pølser, fiskeboller osv.

Det er liksom veldig alt med måte og det går helt greit i hverdagen hvor jeg spiser litt brød, litt egg, reint kjøtt/fisk og masse grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300183644' post='4545488]

Ja, jeg får kanskje ringe. Smertene er ganske intense. Vi har hatt omganger med magesjau og smerter før, men ikke så harde smerter.

Det er liksom veldig klart at gutten har vondt når han selv spør om vi kan dra til legen for å få noe som hjelper. Vanligvis er ikke det så populært, han vil helst at mamma kurer han før det er snakk om noe lege ;o)

Jeg får sjekke han en gang til, kjenne forsiktig på magen.

Kjøp piller mot luftsmerter, de har fått noen nye kapsler mot luft på apoteket nå som er effektive.

Det høres faktisk ut som omgangssyke, hvor lenge har han holdt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han tåler brød og melk? Mine unger tåler bare litt melk og sjøl blir jeg dausjuk hvis jeg spiser mer enn ett par skiver med brød og hadde vondt i magen hele oppveksten fordi jeg måtte drikke et glass melk til middag og var dårlig på skolen etter brødmaten i lunsjpausen.

Jeg får innmari vondt i magen på sykehuset hvor de gjerne har tre brødmåltider om dagen og middagen aldri er reint kjøtt eller fisk, men blandet opp med mel som medisterkaker, pølser, fiskeboller osv.

Det er liksom veldig alt med måte og det går helt greit i hverdagen hvor jeg spiser litt brød, litt egg, reint kjøtt/fisk og masse grønnsaker.

''Det er liksom veldig alt med måte og det går helt greit i hverdagen hvor jeg spiser litt brød, litt egg, reint kjøtt/fisk og masse grønnsaker.

''

Det er slik han spiser.

Jeg kan ikke direkte si at jeg mistenker at han ikke tåler noe, eller jeg vet at mye kunstige søtningstoff gjør han dårlig, men ikke over så lang tid, 3 døgn nå. Ikke har han fått i seg det heller.

Han ser ikke ut til å ha omgangsyke, han tåler mat, har kun vært en gang på do i døgnet. Han er i fin form med unntak av takvise smerter. Smertene blir verre ved bevegelse. Han har det best om han sitter helt i ro.

Vi var en tur til legen, tok blodprøver, det er ikke infeksjonstegn heldigvis. Legen ringer meg i morgen så diskuterer vi da om vi skal avvente eller utrede mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp piller mot luftsmerter, de har fått noen nye kapsler mot luft på apoteket nå som er effektive.

Det høres faktisk ut som omgangssyke, hvor lenge har han holdt på?

''Kjøp piller mot luftsmerter, de har fått noen nye kapsler mot luft på apoteket nå som er effektive.

''

Kan prøve det, men han får fint ut luften. Allikevel kan jo det sette seg fast.

''Det høres faktisk ut som omgangssyke, hvor lenge har han holdt på?

''

Han er ikke riktig dårlig nok til at det er det, legen var enig med meg der, det er ikke rette forløpet. (men samtidig så går det så mye dritt, at det kan jo være en variant) Kun en tømming i døgnet, det er hans normale tømming. Løst, men det kommer jo ofte av at tarmen har vondt. Tåler all mat og drikke.

Kun kvalm når smertene er intense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300209337' post='4545690]

''Det er liksom veldig alt med måte og det går helt greit i hverdagen hvor jeg spiser litt brød, litt egg, reint kjøtt/fisk og masse grønnsaker.

''

Det er slik han spiser.

Jeg kan ikke direkte si at jeg mistenker at han ikke tåler noe, eller jeg vet at mye kunstige søtningstoff gjør han dårlig, men ikke over så lang tid, 3 døgn nå. Ikke har han fått i seg det heller.

Han ser ikke ut til å ha omgangsyke, han tåler mat, har kun vært en gang på do i døgnet. Han er i fin form med unntak av takvise smerter. Smertene blir verre ved bevegelse. Han har det best om han sitter helt i ro.

Vi var en tur til legen, tok blodprøver, det er ikke infeksjonstegn heldigvis. Legen ringer meg i morgen så diskuterer vi da om vi skal avvente eller utrede mer.

Jeg har utredet minstemann og han tåler det han skal han altså og han har stort sett hatt diare hele sitt liv. Men han har en tendens til å drikke for mye melk. Nå har han funnet ut at han får kviser av melk, jeg tror det stemmer, og dermed er han mye bedre i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300209497' post='4545691]

''Kjøp piller mot luftsmerter, de har fått noen nye kapsler mot luft på apoteket nå som er effektive.

''

Kan prøve det, men han får fint ut luften. Allikevel kan jo det sette seg fast.

''Det høres faktisk ut som omgangssyke, hvor lenge har han holdt på?

''

Han er ikke riktig dårlig nok til at det er det, legen var enig med meg der, det er ikke rette forløpet. (men samtidig så går det så mye dritt, at det kan jo være en variant) Kun en tømming i døgnet, det er hans normale tømming. Løst, men det kommer jo ofte av at tarmen har vondt. Tåler all mat og drikke.

Kun kvalm når smertene er intense.

Minstemann var kvalm da han var liten og spydde masse som baby og fortsatte vel å være kvalm til han gikk ut femte klasse. Han kastet til og med opp den tiden han bare fikk morsmelk. Nå er det bare diare, men det har alle ungene hatt som små, jeg vet at dattera mi fremdeles blir gærn i magen av for mye melk så hun har sluttet.

Så fra det ene til det andre, jeg som sliter omvendt burde jo drikke melk, men jeg liker det ikke og blir dårlig bare ved tanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann var kvalm da han var liten og spydde masse som baby og fortsatte vel å være kvalm til han gikk ut femte klasse. Han kastet til og med opp den tiden han bare fikk morsmelk. Nå er det bare diare, men det har alle ungene hatt som små, jeg vet at dattera mi fremdeles blir gærn i magen av for mye melk så hun har sluttet.

Så fra det ene til det andre, jeg som sliter omvendt burde jo drikke melk, men jeg liker det ikke og blir dårlig bare ved tanken

''Så fra det ene til det andre, jeg som sliter omvendt burde jo drikke melk, men jeg liker det ikke og blir dårlig bare ved tanken

''

For mye melk kan gi forstoppelse. Jeg tåler ikke noe særlig melk, jeg får diarè. he he, enkelt skal det ikke være. ;o)

Jeg måtte jo innom Starbucks å ha meg Kaffe Mocca, men mens jeg satt og ynket meg senere på kvelden så sa jeg høyt til sambo, det var verdt det, den var så god! :o) (nå reagerte jo jeg også på det faktum at jeg spiste mat da, men det var verdt det det også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utredet minstemann og han tåler det han skal han altså og han har stort sett hatt diare hele sitt liv. Men han har en tendens til å drikke for mye melk. Nå har han funnet ut at han får kviser av melk, jeg tror det stemmer, og dermed er han mye bedre i magen.

Guttungen har hatt stabil mage i mange år. Han spydde mye som liten, men det var nok lukkemuskelen.

Han som var så mye syk som liten gutt, nå er han knapt nok forkjølet.

Lillesøster er også begynt å reagere på melk, på samme måte som meg, vi har ikke intoleranse, men magen liker det dårlig om det blir mye eller uten at den får noe annet å jobbe med.

Jeg stresser ikke med guttungen nå, men han har vondt, og det er jo alltid kjipt. Legen trykket litt nedover også, mtp på brokk, men kunne ikke kjenne noe direkte. Blindtarmen er det nok ikke, det er på venstre side i hovedsak.

Paracet hjalp ikke, skal prøve med ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300210973' post='4545708]

''Så fra det ene til det andre, jeg som sliter omvendt burde jo drikke melk, men jeg liker det ikke og blir dårlig bare ved tanken

''

For mye melk kan gi forstoppelse. Jeg tåler ikke noe særlig melk, jeg får diarè. he he, enkelt skal det ikke være. ;o)

Jeg måtte jo innom Starbucks å ha meg Kaffe Mocca, men mens jeg satt og ynket meg senere på kvelden så sa jeg høyt til sambo, det var verdt det, den var så god! :o) (nå reagerte jo jeg også på det faktum at jeg spiste mat da, men det var verdt det det også)

Hehe, jeg drikker melk i kaffen hver dag og det går helt bra, kanskje jeg drikker for lite ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300211207' post='4545714]

Guttungen har hatt stabil mage i mange år. Han spydde mye som liten, men det var nok lukkemuskelen.

Han som var så mye syk som liten gutt, nå er han knapt nok forkjølet.

Lillesøster er også begynt å reagere på melk, på samme måte som meg, vi har ikke intoleranse, men magen liker det dårlig om det blir mye eller uten at den får noe annet å jobbe med.

Jeg stresser ikke med guttungen nå, men han har vondt, og det er jo alltid kjipt. Legen trykket litt nedover også, mtp på brokk, men kunne ikke kjenne noe direkte. Blindtarmen er det nok ikke, det er på venstre side i hovedsak.

Paracet hjalp ikke, skal prøve med ibux.

Jeg hadde først sjekket for luft på ham. Du vet jo hvor vondt det er. Den laktulosen jeg drakk, fy f... så sjuk jeg ble etter noen dager. Magekramper pga luft. Nå glemte jeg å kjøpe vi-siblin i dag, vi sto i byen ved siden av og visste at det var noe jeg skulle ha

Prøv å gi ham de kapslene, jeg synes de hjelper jeg altså. Eller la han løpe tre ganger rundt huset, ut må det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først sjekket for luft på ham. Du vet jo hvor vondt det er. Den laktulosen jeg drakk, fy f... så sjuk jeg ble etter noen dager. Magekramper pga luft. Nå glemte jeg å kjøpe vi-siblin i dag, vi sto i byen ved siden av og visste at det var noe jeg skulle ha

Prøv å gi ham de kapslene, jeg synes de hjelper jeg altså. Eller la han løpe tre ganger rundt huset, ut må det ;o)

Han har bra luftavgang, men klart, det kan ha sett seg.

Han har vært opp og ned trappene her i dag. Huff, nå vrælte han fra rommet sitt. Jeg får gi han noe smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg drikker melk i kaffen hver dag og det går helt bra, kanskje jeg drikker for lite ;o)

Han er ikke bedre, sukk. Han stønnet i søvne i natt når han snudde på seg. Har godt sovehjerte da, så natten forløp jo greitt. Ibux gav litt lindring.

Så er han OK når han sitter helt i ro, så beveger han seg litt og det kommer stønning og ynking. Nå klager han på at det er litt over på høyre side også.

Nå er det på fjerde dagen, varer luftsmerter så lenge? Jeg har jo fått han til å gjøre alle triks jeg kan for å få ut luft, og den kommer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300268016' post='4546111]

Han er ikke bedre, sukk. Han stønnet i søvne i natt når han snudde på seg. Har godt sovehjerte da, så natten forløp jo greitt. Ibux gav litt lindring.

Så er han OK når han sitter helt i ro, så beveger han seg litt og det kommer stønning og ynking. Nå klager han på at det er litt over på høyre side også.

Nå er det på fjerde dagen, varer luftsmerter så lenge? Jeg har jo fått han til å gjøre alle triks jeg kan for å få ut luft, og den kommer den.

Jeg ville tatt en tur til legen forlengst. Er redd for blindtarmbetennelse jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en tur til legen forlengst. Er redd for blindtarmbetennelse jeg.

Vi var til legen i går, infeksjonsprøver var fine. Da var det mest på venstre side, nå har det flyttet litt på seg sier han.

Legen skal ringe meg i løpet av dagen, så skulle vi gjøre opp status da. Det var ingen direkte mistanke om blindtarmen, men det kan jo endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300268016' post='4546111]

Luftsmerter kan vare lenge de altså, men hvis han får det ut pleier det å hjelpe.

Kanskje du skulle ta en telefon til legen og snakke med ham? Jeg tror ikke jeg har flere ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...