Gå til innhold

Hvorfor lagre- og samle på sms'er fre eksen?

Anbefalte innlegg

Gjest Joika

Kjæresten min har gjort dette, tatt vare på alle sms fra eksdama si, samt et par han har fått av henne etter at vi startet å date.

Når jeg spør ham om hvorfor, sier han at han ikke har noe fornuftig svar på det.

Jeg sier, at når man gjør bevisste handlinger, som å lagre disse, må han jo vite hvorfor.. men men han gjør altså ikke det..

Han sier han er ferdig med henne, men da ser jeg jo i allefall ikke noe poeng i det...

Fortsetter under...

De er en "lenke" til henne. Han samler på dem fordi de gir ham noe følelsesmessig. Ikke nødvendigvis at han ønsker seg tilbake eller noe slikt. Men at de kan minne om det de hadde som var fint. Et slags bevis. Noe han kan ta frem, se på og føle på.

Min mann var en sånn "samler". Han har aldri vært god på relasjoner til mennesker. Følgelig samlet han på ting som overhodet ikke haddde noen verdi, men som gav ham en lenke til disse personene. For eksempel et par dødsbo (!) av gammalt ræl! Ikke verdt en krone, tok opp enorme mengder plass og ble aldri tatt frem eller brukt til noe. Han bare hadde dem.

Til jeg eksploderte og sa at han jaggu faen burde velge om han ville ha levende mennesker i livet sitt, for da måtte han velge å gjøre plass til dem. Fremfor å sitte på en haug skit som inneholdt støv og spøkelser! Mens vi andre måtte sitte i kottet! Da gikk han igjennom alt sammen, ting for ting. Fortalte hva det var, når han fikk det, hvorfor, hvem osv. Og kastet det etterpå. Han ble ferdig med noen kapitler i livet. Og oppdaget at menneskene han var glad i slett ikke forsvant for ham med skrotet.

Ting skaper følelser. Sms skaper følelser. Jeg ville nok presset ham til å gå videre. Eller gått selv om han hang fast i det fortsatt.

Spør om han har tenkt å ta vare på dine gamle sms også, dersom du stikker. ;0)

Gjest Joika

De er en "lenke" til henne. Han samler på dem fordi de gir ham noe følelsesmessig. Ikke nødvendigvis at han ønsker seg tilbake eller noe slikt. Men at de kan minne om det de hadde som var fint. Et slags bevis. Noe han kan ta frem, se på og føle på.

Min mann var en sånn "samler". Han har aldri vært god på relasjoner til mennesker. Følgelig samlet han på ting som overhodet ikke haddde noen verdi, men som gav ham en lenke til disse personene. For eksempel et par dødsbo (!) av gammalt ræl! Ikke verdt en krone, tok opp enorme mengder plass og ble aldri tatt frem eller brukt til noe. Han bare hadde dem.

Til jeg eksploderte og sa at han jaggu faen burde velge om han ville ha levende mennesker i livet sitt, for da måtte han velge å gjøre plass til dem. Fremfor å sitte på en haug skit som inneholdt støv og spøkelser! Mens vi andre måtte sitte i kottet! Da gikk han igjennom alt sammen, ting for ting. Fortalte hva det var, når han fikk det, hvorfor, hvem osv. Og kastet det etterpå. Han ble ferdig med noen kapitler i livet. Og oppdaget at menneskene han var glad i slett ikke forsvant for ham med skrotet.

Ting skaper følelser. Sms skaper følelser. Jeg ville nok presset ham til å gå videre. Eller gått selv om han hang fast i det fortsatt.

Spør om han har tenkt å ta vare på dine gamle sms også, dersom du stikker. ;0)

Jeg spurte ham EnolaGay, om han ville ha samlet på mine sms'er også, dersom jeg stakk..

Svar: "Nei, da vil jeg slette alt"

Så, hvordan skal jeg tolke dette da?? :o(((((

nitty-gritty

Jeg spurte ham EnolaGay, om han ville ha samlet på mine sms'er også, dersom jeg stakk..

Spurte du ikke hvorfor der og da?

Hva i all verden har skjedd med kommunikasjon mellom par når man heller spør hva han/hun mener med ditt og datt på internett enn den det gjelder?

Hva i all verden har skjedd med kommunikasjon mellom par når man heller spør hva han/hun mener med ditt og datt på internett enn den det gjelder?

Det gjør de fleste, og får svar de ikke skjønner, ikke tror på, ikke aksepterer osv. Og undrer seg på hva andre ville gjort om de var i samme situasjon.

Og om alle løste problemene sine så lett, så hadde det vært tomt på DOL! Veldig hyggelig for alle med problemer, og kjipt for alle "uten".. ;0P

nitty-gritty

Det gjør de fleste, og får svar de ikke skjønner, ikke tror på, ikke aksepterer osv. Og undrer seg på hva andre ville gjort om de var i samme situasjon.

Og om alle løste problemene sine så lett, så hadde det vært tomt på DOL! Veldig hyggelig for alle med problemer, og kjipt for alle "uten".. ;0P

Hehe. Jeg mente ikke at man ikke kan spørre om råd, men det virket ikke en gang som om det hadde falt henne inn å spørre videre, når hun allikevel var i gang.

Kanskje hun var redd for svaret.

Annonse

Tja. Maybe he`s not that into you, som de sier.

Alt i alt får du ikke gjort noe med det. Du kan velge å godta det og ikke si mer om det. Late som du ikke ser og ikke vet.

Eller mase om det, spørre, grave, være urolig osv.

Begge deler synes meg som slitsomt. Tenk over hva du vil ha her i verden, og ta det. Sa en gammel dame til meg en gang. ;0)

Litt sært å ta vare på akkurat smser kanskje? Men utover det, jeg har kort, kjærlighetsbrev, duppedingser, og fotografier fra og med ekskjærester, og det planlegger jeg slett ikke å kaste.

Det er fine minner, og selvom jeg er glad i den tida jeg har nå, og elsker den mannen jeg har og ikke vil bytte ham ut for noe, vil jeg gjerne ha hyggelige memorablia om forgagne tider, venner, _og_ kjærester.

På samme måte tar jeg det nesten for gitt at kjæresten min også har noen minner samla hist og her, på den ene eller på den andre måten.

Gjest Joika

Tja. Maybe he`s not that into you, som de sier.

Alt i alt får du ikke gjort noe med det. Du kan velge å godta det og ikke si mer om det. Late som du ikke ser og ikke vet.

Eller mase om det, spørre, grave, være urolig osv.

Begge deler synes meg som slitsomt. Tenk over hva du vil ha her i verden, og ta det. Sa en gammel dame til meg en gang. ;0)

...som han sa... jeg har lært av deg og ser hva det fører til å samle på sms'er og tlfnr. til eksen, og i tillegg ha kontakt, så drar du, sletter jeg alt etter deg.

Gjest Joika

Jeg har spurt ham, mange ganger. Hadde han gitt meg et annet svar enn "jeg vet ikke", hadde jeg sluppet å spørre her..

Grunnen til at jeg tar det opp her er at jeg lurer på om det faktisk er normalt... For meg er det ikke det.. -Ikke etter at man innleder et nytt forhold

Gjest en samler

Jeg er en såkalt "samler". Jeg har fortsatt mail i innboksen min fra 2001 eller noe sånt. Jeg får alle sms'er på mail i tillegg til på mobilen. Jeg har tatt vare på sms'er fra menn jeg har datet, som jeg har vært i forhold til eller som av en eller annen grunn har vært verdt å ta vare på.

Jeg har masse fine mail og sms fra en kjæreste jeg hadde noen år tilbake. Med jevne mellomrom leser jeg dem også og smiler for meg selv. Riktignok er det slutt mellom oss, men jeg liker å mimre litt innimellom. Det har jeg gjort både som singel og i forhold etter dette.

Nå gjør jeg dette mest på privaten og deler ikke denne informasjonen. Det er mitt lille private rom, som jeg forbeholder meg retten til å ha.

Jeg har ikke følelser lenger for eksen, vi er forlengst gått videre på hver vår kant. Men det gir meg likevel en god følelse å tenke tilbake.

Jeg elsker han ikke lenger og han er ikke del av livet mitt. Og det har ingenting å gjøre med mine følelser for nåværende partner.

Hadde blitt gal om noen skulle forlange å kontrollere denne delen av meg. Det er mitt og det er privat og ingen kan ta det fra meg.

Jeg hadde en eks-kjæreste som absolutt ikke tålte at jeg sparte på gamle minner. Så jeg kastet alt jeg hadde av bilder o.l fra «mitt tidligere liv» Nå er han som sagt en x og jeg sitter og savner gamle ting å bla i. Ikke fordi jeg ønsker noen av mine tidligere kjærester tilbake, men fordi det er endel av historien min…

...som han sa... jeg har lært av deg og ser hva det fører til å samle på sms'er og tlfnr. til eksen, og i tillegg ha kontakt, så drar du, sletter jeg alt etter deg.

jepp, det er sånn logikk menn har.

og kanskje du bør lære noe om å vise litt mer tillit til kjæresten din.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...