Gå til innhold

Jeg er vel ikke gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest litt små forvirret bare

Jeg hadde hjertet oppi halsen og var veldig nervøs da jeg har hatt en del ubeskyttet sex rundt eggløsning...så tre dager før forventet mens, tok jeg en graviditetstest for å være sikker. Den var negativ!

Så noen dager etter jeg skulle hatt mensen, fikk jeg den.. - trodde jeg iallefall..jeg blødde bare bittelitt (bare noen dråper) i to dager, og nå er den borte!!

Hva betyr det da? Nå er jeg forvirra igjen..

Tar jeg en test til, er den sikker nå da? Noen dager siden jeg blødde litt..og enda noen dager siden jeg forventet mensen..

Hadde tenkt meg på et selskap i helgen, og da blir det jo også litt alkohol..

Men kjenner jeg ennå er nervøs for graviditet, og vil jo ikke drikke om jeg er usikker..

Så om jeg tar en test i morgen eller lørdags morgen, er det riktig tidspunkt for det, og vil gi meg et endelig svar..?

Det er år siden sist og jeg kan ikke noe om noe sånt her lenger! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362086-jeg-er-vel-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du er gravid, men kan jo ikke vite. Ofte når man går og engster seg, så blir mensen litt annerledes enn den har pleid å være, eller kommer ikke, nettopp fordi man går og engster seg. Alt dette er jo styrt av hormoner.

Men synes du det er verdt det, for og få hatt ubeskyttet sex, at du må gå igjennom dette her? Hvorfor stiller du deg i den situasjonen?

nitty-gritty

Siden den første testen ble tatt før forventet mens (?), så burde du ta en ny nå. Denne vil være helt sikker og du kan stole på svaret du får.

Om du ikke vil bli gravid, så må du bruke prevensjon. Bruk kondom til du får snakket med legen din og ha en "angrepille" tilgjengelig.

Annonse

Gjest Hovedinnlegger

Jeg tror ikke du er gravid, men kan jo ikke vite. Ofte når man går og engster seg, så blir mensen litt annerledes enn den har pleid å være, eller kommer ikke, nettopp fordi man går og engster seg. Alt dette er jo styrt av hormoner.

Men synes du det er verdt det, for og få hatt ubeskyttet sex, at du må gå igjennom dette her? Hvorfor stiller du deg i den situasjonen?

Akkurat det har vel ikke så mye å si, da jeg bare ville spørre om dette..men har vært i et langvarig forhold og vi sluttet med prevansjon nettopp for å bli gravide, men var ikke mer aktiv annet enn at jeg sluttet med prevansjon.. Men så skjedde det noe uventet plutselig, som gjør at jeg er nervøs for å være gravid... Men nå er det jo sånn at om jeg skulle vært det, ville jeg hatt barnet..

Gjest Hovedinnlegger

En del ubeskyttet sex rundt eggløsning? Det er sånn man gjør det hvis man VIL bli gravid.

Hvis du tar en ny test nå, gir den pålitelig svar. Å teste flere dager før forventet mens er bortkastede penger.

Ja vi ville bli gravide.. Men det skjedde noe litt brått og uventet som gjør at jeg ikke vil bli gravid nå. Men er jeg det, vil jeg jo beholde barnet.

Men da tar jeg en ny test og stoler på at den er rett!

Gjest Hovedinnlegger

Ingen vits å teste før mensen skulle kommet så ta en ny test du.

Og om du har ubeskyttet sex rundt eggløsning skulle det heller ikke være noen bombe om du blir gravid da...

Nei har jo hatt en følelse på det, og vi ville jo ha barn. Men så snudde alt seg på hodet og jeg håper det ikke ble noe klaff denne gang. Men er jeg gravid vil jeg jo ha barnet.

Så jeg kan stole 100% på en test nå?

Gjest Hovedinnlegger

Siden den første testen ble tatt før forventet mens (?), så burde du ta en ny nå. Denne vil være helt sikker og du kan stole på svaret du får.

Om du ikke vil bli gravid, så må du bruke prevensjon. Bruk kondom til du får snakket med legen din og ha en "angrepille" tilgjengelig.

Joda det er jeg fullt klar over. :) men vi ville ha barn, det bare skjedde noe uventet som gjør at alt endret seg..så jeg håper jo jeg ikke er gravid nå.

Men skulle jeg være det vil jeg jo ha barnet..derfor jeg vil være sikker før det evt blir noe alkohol i helga.

Annonse

Gjest Hulderen

Og nå vil den være helt sikker? Da kjøper jeg en i dag da, og tester i morgen tidlig:)

Når det er godt noen dager etter forventet mens, vil konsentrasjonen av hormoner i urinen være så stor at du ikke trenger å vente på morgenurin. Du kan ta testen nå.

Nei har jo hatt en følelse på det, og vi ville jo ha barn. Men så snudde alt seg på hodet og jeg håper det ikke ble noe klaff denne gang. Men er jeg gravid vil jeg jo ha barnet.

Så jeg kan stole 100% på en test nå?

Tja... Positive tester kan man stole på, negative er litt verre. Ikke alltid de stemmer faktisk.

Akkurat det har vel ikke så mye å si, da jeg bare ville spørre om dette..men har vært i et langvarig forhold og vi sluttet med prevansjon nettopp for å bli gravide, men var ikke mer aktiv annet enn at jeg sluttet med prevansjon.. Men så skjedde det noe uventet plutselig, som gjør at jeg er nervøs for å være gravid... Men nå er det jo sånn at om jeg skulle vært det, ville jeg hatt barnet..

Ok, jeg visste ikke noe om dette da jeg svarte, det vet jeg først nå.

Jeg kan fortsatt ikke svare deg på om du er gravid, men det er altså mulig at mensen kan bli forsinket hvis man går og engster seg for at man er gravid.

Håper du snart får svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...