pysen1365381197 Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Har fårr mulig diagnose Bipola, men har aldri vært veldig manisk, hypermanisk - men jo veldig energisk. Har vært veldig depressis i perioder, og i tillegg beldig bitter. Har begynt på Lamictal og er oppe i 2 X 50 mg, livet er blitt helt nytt, ser mye lettere på alt og depresjon er borte. Er fortsatt sår inne i meg og veldig følsom for situasjoner som har gitt meg smerte, Må som har det likedan? Må jeg forsette å øke dosen? Er det former for bipolar som man ikke er manisk/hyperman, bare eneregisk? Orker ikke ta medisin for å ta vekk energien - det er jo den som er meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Dette høres ut som Bipolar II. Her har en ikke manier . kun hypomanier. Vanlig døgndose er 200 mg. Når en er fardig med opptrapping, kan en ta hele døgndosen i ett inntak. En bør kontrollere med blodprøve at dosen er riktig. Serumkonsentrasjon bør ligge i området 15-30 mikromol/liter. 0 Siter
Gjest Pysen Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Dette høres ut som Bipolar II. Her har en ikke manier . kun hypomanier. Vanlig døgndose er 200 mg. Når en er fardig med opptrapping, kan en ta hele døgndosen i ett inntak. En bør kontrollere med blodprøve at dosen er riktig. Serumkonsentrasjon bør ligge i området 15-30 mikromol/liter. ¨Gikk til Psykiater i 8 måneder, fortalte alt om min personlighet og sykdomsbilde uten å få diagnose, men beskjed om at han ikke kunne hjelpe. Ble skikkelig nedfor og tok deretter alle tester jeg kunne finne på nettet om depresjon og BP , fikk score på alle. Sa selv til Psykiater at jeg var sikker på at jeg hadde en eller annen diagnose - da reagerete han og jeg fikk medisin. Er godt voksen mann som har slitt i mange år men mest de siste 5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.