mimmen Skrevet 2. oktober 2001 Del Skrevet 2. oktober 2001 Jeg er snart 8 uker på vei. De 5 første ukene hadde jeg en del mørk utflod. I går fikk jeg noe de kaller styrt blødning. Var på ultralyd i går, så hjertet banke. Han legen jeg hadde var gørr, sa nesten ingen ting. Sitter igjen med mange spm. I dag blør jeg ikke, men har litt brunt utflod/tråder. Er det normalt etter en sånn blødning, evt, hvor lenge holder det på uten at jeg skal bli redd? Kan det gå bra, uten at det skjer en abort? Evt når kan jeg være sikker på at det går bra??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36215-hjelp-jeg-har-truende-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemor Skrevet 2. oktober 2001 Del Skrevet 2. oktober 2001 Uff, det er så tungt det du opplever nå...krysser fingrene for at det går bra med deg og knotten ) Tenkte jeg kunne dele litt erfaringer med deg. Jeg har to svangerskap bak meg, hvorav det ene var voldsomt med tanke på blødninger. Jeg hadde blødninger - som en kraftig menstruasjon - hver eneste dag fra uke 6 til uke 24. Jeg gikk på "kruttsterke" jerntabletter for å holde hb'en oppe, og var OFTE til ultralyd, som regel akutt midt på natten på sykehuset. Nesten hver gang fikk jeg beskjed om at det så dårlig ut, i journalen min står det truende abort på nesten hver eneste konsultasjon, og de kunne aldri love meg hva de ville finne på ultralyden. Årsaken til blødningene fant de aldri. "Ugangskråka" blir 2 år neste uke, og ligger og synger i senga si (til langt over kl 21....*hrmf*) i dette øyeblikk. I mitt første svangerskap hadde jeg også mye blødninger, men det var mest de siste 2 mnd, og da føles det av en eller annen grunn ikke så truende (selv om tanken på morkakeløsning og sånn alltid er der...), fordi man som regel får mange bekreftelser daglig på at alt står bra til (spark...) God oppfølging skader selvsagt heller ikke, og det har jeg virkelig fått!! Jeg er nå gravid med nr 3, og har hatt et par dramatiske blødninger i tillegg til mye mer eller mindre rød utflod. Har vært til ultralyd 2 ganger, og skal igjen neste uke. Denne gangen er jeg ikke så urolig, det er akkurat som om jeg har innfunnet meg med at slik reagerer kroppen min på et svangerskap. Og når det kommer til din lille knott: så lenge hjertet slår, så er det svært gode sjanser for at det fortsatt kommer til å gå bra! Selvsagt har man ingen garantier, men det har man ikke for noen ting. Ta det mye med ro og plei deg selv. Da har du ihvertfall gjort hva du kan! Håper du kommer tilbake med en statusrapport så vi får vite hvordan du har det! Lykke til ) Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36215-hjelp-jeg-har-truende-abort/#findComment-138609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 4. oktober 2001 Del Skrevet 4. oktober 2001 Dette kan godt gå bra, hvis du nå ikke begynner å blø kraftig igjen. Hvis de har sett fosteret med et bankende hjerte, så er det gode tegn. Sansynligvis hadde ikke blødningen noe med fosteret og morkaken å gjøre. Den brune utfloden som nå kommer, er helt normalt, og er rester etter den friske blødningen. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36215-hjelp-jeg-har-truende-abort/#findComment-138976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.