Gjest Line Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei Jeg er en jente på 30 som trenger noen konkrete tips til spørsmål og ting jeg kan be legen min om å teste meg for. Før jeg begynner en litt lang historie kan jeg si at jeg jobber som lærer, trener tre ganger i uka( eller gjorde) og spiser sunt ( mye nøtter, grønnsaker, kylling og grovt brød). • For omtrent 4 år siden hadde jeg en stafylokokkinfeksjon i nesa som var vanskelig å bli kvitt, etter et par antibiotikakurer forsvant den heldigvis, men i de senere årene har den dukket opp med jevne mellomrom, og jeg skyller nesa hver kveld med nesehornet for holde den borte. • For ca to år siden begynte jeg å kjenne at halsen var sår hele tiden, da jeg spurte legen og han ikke fant noe sa han bare ” noen ganger har unge mennesker sår hals uten at vi vet hvorfor” • Etter to år var halsen fremdeles sår uten at noen fant noe. • En kveld i August (2010) Hovnet hele halsen og bakhodet plutselig opp, jeg fikk feber og nakken ble helt stiv. Legen ga meg medisiner for elveblest og kortison. Etter noen dager var hevelsen gått ned, men fortsatt å være rød på forsiden av halsen i ukesvis. • Jeg ble sendt videre til en spesialist, han så heller ikke noe annet enn at mandlene kanskje var litt rare og knudrete og anbefalte at jeg tok dem. • Mandlene ble tatt i Oktober og tiden etterpå er virkelig det værste jeg har opplevd…( men det sier alle som tar mandlene i voksen tid) • Etter denne operasjonen blir jeg liksom aldri ordentlig frisk og ganen føles litt oppsvulmet og jeg er tørst hele tiden. • Etter jul begynte helvete, jeg er syk omtrent annehver uke, det starter i halsen og gjør like vondt som et par uker etter operasjonen, halsen blir rød og hoven på forsiden, staylokokkene kommer tilbake, jeg har feberfølelse og er slapp, sliten og utslitt. • Første gang jeg gikk til legen med dette sa han at det sikkert var Streptokokker og ga meg en tredagers antibiotikakur. Prøvene som kom etterpå viste ingen streptokokker og jeg ble