Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er 19 år gammel.

Det er nå to uker siden jeg skulle hatt menstruasjon, men den er altså ikke kommet. Tok graviditetstest, og jeg er ikke gravid. Hva har skjedd med menstruajonen min? Kan jeg likevel være gravid?

Da jeg var 17 år måtte jeg operere bort en cyste, fordi den vrengte eggstokken min rundt. Veldig vondt. Etter dette har jeg hatt noen cyster, som ikke har blitt gjort noe med. Legen sa det ville gå hull på dem etter hvert. Kan jeg ha cyster nå, som forstyrrer mentruasjonen?

Jeg har ikke smerter. Lider dessuten av angst og depresjon, kan det være en årsak til uteblitt menstruajon? Jeg skjønner ingenting, hadde vært fint om

du kunne gi meg råd!

Ps: kan cyster forårsake barnløshet, legen har ikke sagt noe om det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36234-hva-har-skjedd-med-menstruasjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hos unge jenter skal det ikke saa mye til foer mensen stopper op. Psykiske problemer, trening og slanking er eksempler. Noen typer cyster har sammenheng med barnloeshet, men de fleste har ikke. Hvis mensen har vaert borte i tre maaneder, synes jeg du skal soeke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...