Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest phuuuu....

Min samboer har en i sin nærmeste familie som skal gifte seg.

Dvs vi fikk ikke vite dette, og datoen var ikke satt den 3 januar da vi bestilte vår etterlengtede ferietur i slutten av april, slik vi reiser hvert år. Jeg og min samboer, bestiller hvert år en tur i slutten av april, tidlig sånn at vi får det så billig som mulig. Dette pga meget dårlig råd. Men vi er litt stolte at vi tar oss råd til vår reise til tross. Uheldigvis var bryllupsdatoen den dagen vi kommer hjem. Vi regnet da raskt ut at vi ville komme ca 2 timer for sent. Seremonien er ikke kirkelig, sånn at vi tenkte at det kanskje var greit at vi kun kom til festen. Dette ble ikke diskutert mellom andre enn meg og min samboer, men når han ringte sin slekting gav hun klar beskjed om at dersom vi ikke kom tidsnok, fikk vi ikke komme i det hele tatt. Min samboer ble da kjempe stressa og bestemte seg for å endre turen, til en dag tidligere og at vi også kom hjem en dag tidligere.

Han og slektningen har ikke noe nært bånd, men de er likevel ikke en stor familie, sånn at man kan forstå at det er viktig for hans slektning.

MIn samboer og jeg har hatt noen runder på dette, det vil koste oss mange penger (har ikke avbestillingsforsikrnng) og flere ferie dager.. men jeg vet at det er et langt lerret for han å bleke og kunne sette ned foten ovenfor henne. Han har så ringt til sin slektning som da regelrett skjelte han ut i tlf og sagt at hun ikke vil ha han der og at hun blir helt kvalm av det hele, etterhvert sa hun at hun skulle tenke på det, men reagerte likevel på at han ikke hadde sagt unnskyld. Nå sitter vi her og vet ikke hva vi skal gjøre. Jeg har for lengst bestemt meg for at dette kan jeg ikke finne meg i, og at jeg ikke vil delta. (Dette vet ikke hans slektning). Men likevel venter jeg på å "få beskjed" om hvordan vi skal få ordnet oss og vår ferie, vi har ennå ikke bestilt hotell og ordnet reisen, slik vi pleier. Jeg har begynt å lure om det eneste som vil hjelpe for henne, er at vi ikke reiser i det hele tatt...men dette er ikke et alternativ.

Dette er det rareste jeg har opplevd og jeg kan heller ikke la være å tenke på at jeg synes fryktelig synd på henne og at hun "vil" ødelegge hele dagen sin pga oss og noe ingen kunne noe for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362508-rare-familieb%C3%A5nd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøjje meg - det er da en ærlig sak ikke å ha anledning til å komme i et bryllup og særlig når man ikke er spesielt nær brudeparet heller.

Jeg synes din samboer bør manne seg opp og fortelle denne bruden at enten er det greit at dere kommer et par timer for sent eller så kommer dere ikke i det hele tatt. Ferien er bestilt og betalt for lenge siden, sånn er det bare.

Gjest Høstløv

Noen ganger kan det rett og slett bli for dyrt å reise i et bryllup. Hvis dere skal kansellere ferieplanene bør dere vurdere å takke nei til bryllupsinvitasjonen. Det er jo en invitasjon og en står fritt til å takke både ja, og nei.

Jeg reiste ikke i bryllupet til søsteren min for fem år siden, fordi det ble altfor dyrt å reise til Danmark for et bryllup som varer bare en halv dag. Vi reiste heller ikke da foreldrene mine hadde gullbryllup enda de hadde stor fest.

Gjest togli

Dere reiser selvsagt på ferie som planlagt og forteller at dere gleder dere veldig til bryllupet selv om dere blir et par timer forsinket. Får dere ikke komme da, så er hun en dust!! Sånn er det bare og da er det like greit å holde seg unna.... Dersom andre spør om dere kommer, så forteller dere det som det er - at dere ikke kunne komme før klokka ......... og at dere derfor ikke var velkomne. Da får de andre gjestene tenke sitt...

Klart dere skal reise! God tur :)

Jøjje meg - det er da en ærlig sak ikke å ha anledning til å komme i et bryllup og særlig når man ikke er spesielt nær brudeparet heller.

Jeg synes din samboer bør manne seg opp og fortelle denne bruden at enten er det greit at dere kommer et par timer for sent eller så kommer dere ikke i det hele tatt. Ferien er bestilt og betalt for lenge siden, sånn er det bare.

Helt enig med Lillemus.

Gjest Hulderen

Dere reiser selvsagt på ferie som planlagt og forteller at dere gleder dere veldig til bryllupet selv om dere blir et par timer forsinket. Får dere ikke komme da, så er hun en dust!! Sånn er det bare og da er det like greit å holde seg unna.... Dersom andre spør om dere kommer, så forteller dere det som det er - at dere ikke kunne komme før klokka ......... og at dere derfor ikke var velkomne. Da får de andre gjestene tenke sitt...

Støttes.

Annonse

Enig! For ei..skrudd kjerring..

Å herlighet!!! Går det virkelig an?!?

Jeg synes ikke dere skal gjøre noen endringer i det hele tatt. Dere skal skrive et kort brev til bruden og fortelle at dere er lei dere for at ferien dere har planlagt og betalt lang tid i forveien, kolliderer med bryllupet hennes.

Fortell at dere gjerne kommer for å delta i festlighetene, men at dere har forstått at dere ikke er velkomne til det.

Ønsk dem lykke til videre, og ferdig med det.

Jeg blir rett og slett sjokkert over at noen kan være som denne bruden!

Gjest phuuuu....

Helt enig med Lillemus.

Jeg er også sjokkert og har tenkt og reagert som dere. Vi har også forsøkt det dere har foreslått og det er rett og slett ikke så enkelt. Hadde det vært opp til meg hadde jeg skrevet ett brev, slik en av dere forslo. Men det er min samboer som må bestemme synes jeg og ting sitter dypere, både i min samboer og i bruden. Det min samboer sier er at grunnen til at han nå forsøker det han kan, er for sine barns skyld og for sin mors skyld. Når det er sagt kan vi ikke forstå bruden....vi kan ikke forstå hva det er hun reagerer på og hvorfor hun er sinna.....

Gjest Kayia

Du store allpakka - kjeft av bruden?? Dette høres svært uvanlig ut, og er selvfølgelig langt over grensen. Som noen andre var inne på så er det fritt fram å takke nei til en invitasjon, og ingen kan bli sur om noen er forhindret eller av andre grunner ikke ønsker å komme.

Skjønte ikke helt om reisen var bestilt eller ikke? I starten sier du at den er det, mens i slutten sier du at dere ikke har bestilt hotell og reise som dere pleier? Dersom reisen er bestil ville ikke jeg endret noe om jeg var dere. At dere kommer hjem samme dag (endog et par timer for sent) er jo et lykketreff og ikke et problem spør du meg...

Gjest phuuuu....

Du store allpakka - kjeft av bruden?? Dette høres svært uvanlig ut, og er selvfølgelig langt over grensen. Som noen andre var inne på så er det fritt fram å takke nei til en invitasjon, og ingen kan bli sur om noen er forhindret eller av andre grunner ikke ønsker å komme.

Skjønte ikke helt om reisen var bestilt eller ikke? I starten sier du at den er det, mens i slutten sier du at dere ikke har bestilt hotell og reise som dere pleier? Dersom reisen er bestil ville ikke jeg endret noe om jeg var dere. At dere kommer hjem samme dag (endog et par timer for sent) er jo et lykketreff og ikke et problem spør du meg...

flyet er kjøpt og betalt...hotellet gjenstår å finne. En billig og ikke minst spennede måte å reise på :)

Gjest Kayia

flyet er kjøpt og betalt...hotellet gjenstår å finne. En billig og ikke minst spennede måte å reise på :)

Da ville jeg helt klart reist :) Dersom dere fremdeles har lyst til å dra i bryllupet etter behandlingen dere har fått kan jo mannen din fortelle at dere kommer litt senere, uten noe mer om og men. Sier bruden at dere ikke er velkomne er jo saken grei, men da er det IKKE dere som er rare eller har gjort noe feil :)

Annonse

Jeg er også sjokkert og har tenkt og reagert som dere. Vi har også forsøkt det dere har foreslått og det er rett og slett ikke så enkelt. Hadde det vært opp til meg hadde jeg skrevet ett brev, slik en av dere forslo. Men det er min samboer som må bestemme synes jeg og ting sitter dypere, både i min samboer og i bruden. Det min samboer sier er at grunnen til at han nå forsøker det han kan, er for sine barns skyld og for sin mors skyld. Når det er sagt kan vi ikke forstå bruden....vi kan ikke forstå hva det er hun reagerer på og hvorfor hun er sinna.....

Denne bruden er kanskje vant til alltid å få det som hun vil og alltid være i sentrum for alt?

vant til å få det som hun vil, fordi alle er redd henne. Hjelper ikke at hun er godt voksen heller...

Da er det på høy tid at noen setter foten ned og setter en grense for denne dama. At det ble i hennes eget bryllup får hun ta på sin egen kappe.

Sannsynligvis har hele slekta ventet på at noen andre skal tørre å gjøre dette.

Hæ? Hvis dere reiser på ferie, og kommer hjem en dag før får dere ikke komme i bryllupet? Jeg vet at jeg ALDRI hadde dratt i det bryllupet uansett :o)

Joda, det var dersom de kom for sent til selve vielsen de ikke fikk komme i resten av selskapet heller. De måtte avbryte eller avbestille ferien (som alt er bestilt og betalt) for å få komme i bryllupet.

Jeg hadde heller blitt på ferie fremfor å dra i det bryllupet der kjenner jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...