Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nessie

Da jeg hadde sidesprang, natt til 10.01, var dette siste dag i min mens, som begynte 04.01. Kom mannen min hjem på dagen 10.01 og vi hadde sex, den dagen og hver dag noen ganger to ganger til dagen frem til 15/01. Da jeg trodde ifølge mens, og syklys på de vanlige 28dager, gjaldt meg også, trodde jeg at jeg ble gravid 18/01. Og da med min mann, siden spermier ikke kan leve lengre enn syv dager i skjeden, altså fra natt til10/01-16/01 med sidespranget.. Og dermed tok spermiene kvelden 16/01... Så da var jeg og min mann lykkelige, han var faren, men jeg var på sykehuset 24/03 og da ifølge mine utregnelser var jeg 11 uker og 3, men ifølge legen mente han jeg var 11uker og 6 dager, og da må unnfangelsen skjedd den 15/01. Hvem er mest sannsynlig faren? Og hvor mange prosent sjangs finnes det for at sæd overlever i 5-7 dager?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362533-hvem-er-far-til-mitt-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smart du

Ingen spurte deg om du kunne måle intelligensen min, hold kjeft med mindre du har noe vettut å si meg, vet ganske greit hvor dumt det var uten ditt innspill!

Jeg stusser over at du tror noen her kan besvare et slikt spørsmål. Du forstår vel at sjansen er fifty-fifty?

Gjest sjøstjerna

Jeg tror at etter 5-7 dager er levende spermier fra elskeren i mindretall. Nye og friske sperimer er kommet til og er i flertall.

Så ved eggløsning er det flest levende spermier fra din mann.

Men man kan neppe utelukke at NOEN av elskerens spermier overlever så mange dager. Det holder med EN levende spermie.

Annonse

Gjest Hulderen

Det er mest sansylig din mann som er barnefaren. Ultralyd er ikke så nøyaktig at den kan si den eksagte dagen barnet ble unnfanget, det kan godt bomme med et par dager.

Det stemmer ikke at det er 50/50 sansynlighet, som det sies under her. Det hadde stemt hvis du bare hadde hatt sex med mannen din den dagen du også hadde det med elskeren. Men du fortsatte å ha sex med din mann nærmere inn mot eggløsning. Det øker betraktelig sjansen for at det er ham, uten at jeg kan gi deg noe tall.

Jeg syns du skal gå ut i fra at din mann er barnefaren, siden det er det aller mest sansynlige.

Gjest Kayia

Bruker du prevensjon? Dersom nei, har du og mannen din hatt sex uten prevensjon hyppig rundt eggløsning tidligere? Er dét tilfelle er nok sjansen for at elskeren er faren stor, men dersom dette er første måned uten prevensjon er det størst sjanse for at mannen din er faren.

Det er mest sansylig din mann som er barnefaren. Ultralyd er ikke så nøyaktig at den kan si den eksagte dagen barnet ble unnfanget, det kan godt bomme med et par dager.

Det stemmer ikke at det er 50/50 sansynlighet, som det sies under her. Det hadde stemt hvis du bare hadde hatt sex med mannen din den dagen du også hadde det med elskeren. Men du fortsatte å ha sex med din mann nærmere inn mot eggløsning. Det øker betraktelig sjansen for at det er ham, uten at jeg kan gi deg noe tall.

Jeg syns du skal gå ut i fra at din mann er barnefaren, siden det er det aller mest sansynlige.

''Ultralyd er ikke så nøyaktig at den kan si den eksagte dagen barnet ble unnfanget, det kan godt bomme med et par dager.''

Det kommer an på hvem som tar ultralyden og hvor godt utstyr man har. :o) Vi var på ul i uke 9+3 og legen (spesiealist innen fostermedisin) kunne fastsette på dagen når befruktningen fant sted og han hadde rett (hadde litt oversikten jeg også da!). Med et lite smil mente han å kunne si klokkeslettet også. ;o)

Gjest Hulderen

''Ultralyd er ikke så nøyaktig at den kan si den eksagte dagen barnet ble unnfanget, det kan godt bomme med et par dager.''

Det kommer an på hvem som tar ultralyden og hvor godt utstyr man har. :o) Vi var på ul i uke 9+3 og legen (spesiealist innen fostermedisin) kunne fastsette på dagen når befruktningen fant sted og han hadde rett (hadde litt oversikten jeg også da!). Med et lite smil mente han å kunne si klokkeslettet også. ;o)

Kanskje legen din hadde flaks, eller var uvanlig dyktig. Jeg vet om flere so har blitt gravide via IVF (og dermed vet nøyaktig når unnfangelsen skjedde) som har fått oppgitt feil dag på ultralyd.

Gjest Hulderen

Bruker du prevensjon? Dersom nei, har du og mannen din hatt sex uten prevensjon hyppig rundt eggløsning tidligere? Er dét tilfelle er nok sjansen for at elskeren er faren stor, men dersom dette er første måned uten prevensjon er det størst sjanse for at mannen din er faren.

Selv om de har prøvd en stund uten å få barn, så trenger ikke det å bety at mannen er steril. Det er helt normalt at det tar tid å bli gravid. Det er ørst når et par ikke har blitt gravide i løpet av et helt år at de kan utredes.

Gjest Kayia

Nå er hverken ditt eller mitt synspunkt noe annet enn forsøk på kvalifisert spekulasjon, og trådstarter kan først få visshet om drøye 7 uker. Det er såvidt jeg har fått med meg mulig å ta farskapstest fra og med 18 svangerskapsuke med den risiko det innebærer for fosteret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...