Gå til innhold

rouleaux

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne 37år

Hei, jeg har ulcerative colitis, som jeg holder i sjakk med en streng diett uten sukker og stivelse - og har ikke blødninger. Samtidig - (vet ikke hva som er årsak til hva) er jeg helt utmattet, og må hvile straks etter de enkleste gjøremål. Jeg tror jeg har binyre tretthet (adrenal fatigue). Jeg har sett mørkfeltsanalyse av blodet mitt i elektronmikroskop, og ser at det klumper seg i lange myntrull-stabler (rouleaux). Jeg passer på å ikke stresse, da jeg leser at dette har en sammenheng, men håper det kan finnes medisiner jeg kan ta for at blodet igjen kan transportere næringsstoffer og oksygen på skikkelig vis. Det er mange "lurium" produkter som fallbys på nettet, og jeg ser frem til medisinske fagråd og henvisninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362538-rouleaux/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg ville holde meg unna "lurium" produktene. Ulcerøs kolitt er en vemmelig sykdom, som kan føre til tretthet og utmattelse spesielt etter noen år. Det jeg ville ha gjort hvis det var meg, å be gastroenterologen som steller med din UC konferere med en hematolog evt en ernæringsekspert om det er noe som kan og bør gjøres. Opptak av næringstoffer fra tarmen kan forstyrres kraftig under UC. Kanskje du mangler noe næringstoffer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362538-rouleaux/#findComment-3139924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...