Gå til innhold

kommer ikke over det...

Anbefalte innlegg

Gjest ikkjeno

Hvor lenge skal denne smerten vare - hvor lenge skal jeg tenke på ham? Jeg var elskerinnen som ikke ble valgt. Så nå sitter vi i hvert vårt forhold - han valgte å bli i det eksisterende, mens jeg blir for å ha noen jeg elsker, men ikke er forelsket i. Jeg er forelsket i elskeren. Trodde det skulle bli oss og svevde på rosa skyer. Jeg var så lykkelig med han - så virkelig framtiden med barn og alt...

Nå er jeg langt, langt nede. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg opp. Hvordan jeg skal kunne evaluere forholdet jeg er i - om vi kan få det til å funke igjen. Nå har jeg dyp kjærlighetsssorg. Når jeg konstant tenker på elskeren, er det ikke rettferdig mot min samboer. Han vet vi sliter , men selvfølgelig ikke at jeg tenker på en annen hele dagen. Er jeg i ferd med å bli deprimert pga dette? Nå føles det helt uoverkommelig å bli glad igjen. Jeg har ikke lyst eller ork til noe. Alt minner meg om elskeren, jeg ser etter han i trafikken, spisser ørene når noen som kjenner han snakker, sjekker mobilen - tenk om han sender en melding... Tragisk er jeg.

Hvordan i alle dager kommer man over en man var villig til å gi slipp på alt for? Jeg kunne reist verden rundt med han, sagt opp en god jobb, flyttet, alt for denne mannen som ikke vil ha meg som sin kjæreste... Noen tips der ute?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christine 82

Hvordan har du klart å være noens elsker? egoistisk. Skjønner at du ikke har det godt, men tenk hvis mannen som du er så forelsket i en gang fant seg en ny elsker mens dere var sammen, hvordan hadde du følt det da? Du er sammen med en du elsker, men ikke er forelsket i? Synes du skal tenke litt over at en forelskelse vil alltid gå over og at man alltid aller mest vil ha den man ikke kan få...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/#findComment-3140343
Del på andre sider

Kjære deg.

Du låter som en som gråter over å ha måttet ofre en pose plastperler for å vinne en diamant.

Tenk deg om.

Hvor mange av følelsene og håpene du har hatt for flammen kan sies og være allmenne forelskelsesfølelser og -tanker?

Hvor mange av 'løftene' dere har gitt hverandre og dere selv er komplett urealistiske?

Du sørger ikke over ditt reelle tap, men din illusjonen av hva du har tapt. Vær ærlig med deg selv.

Tankene og følelsene dine er fulle av dine forelskede drømmer og fantasier om hvor flott dnne affæren var og hvor elendig og tragisk alt annet blir i sammenligning.

Hadde du mistet det du har manipulert deg selv til å tro du hadde, ville det vært dypt tragisk. Men ting er ikke slik du har fått dem til å se ut i ditt hode og dine følelser. Flammen er ikke den du har gjort ham til ved tanke'kraft'.

Du gråter over å ha mistet noe du aldri har hatt, og heller aldri har hatt noe reelt håp om å kunne få. - Fordi det du tror har gått tapt aldri har eksistert.

Jeg sier ikke at det du har følt og det du og flammen har hatt sammen, ikke var noe som helst. Men det var bare en affære. Som en drøm man forakter når man våkner.

Riv deg løs fra løgnene du har latt deg lulle inn i som forteller deg at din største mulighet i livet er tapt. At døren til glede, spenning og tilfredstillelse er lukket for godt. Du river ned deg selv, ditt samliv og han som elsker deg med dette selvbedraget. Og alt for noen som aldre har funtes.

Forelsk deg i den som elsker deg.

Egentlig burde jeg gratulere deg. Du har mistet et luftslott. Endelig er du fri til å reparere og bygge videre på det flotte huset du alt har.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/#findComment-3140741
Del på andre sider

Gjest prust

Kjære deg.

Du låter som en som gråter over å ha måttet ofre en pose plastperler for å vinne en diamant.

Tenk deg om.

Hvor mange av følelsene og håpene du har hatt for flammen kan sies og være allmenne forelskelsesfølelser og -tanker?

Hvor mange av 'løftene' dere har gitt hverandre og dere selv er komplett urealistiske?

Du sørger ikke over ditt reelle tap, men din illusjonen av hva du har tapt. Vær ærlig med deg selv.

Tankene og følelsene dine er fulle av dine forelskede drømmer og fantasier om hvor flott dnne affæren var og hvor elendig og tragisk alt annet blir i sammenligning.

Hadde du mistet det du har manipulert deg selv til å tro du hadde, ville det vært dypt tragisk. Men ting er ikke slik du har fått dem til å se ut i ditt hode og dine følelser. Flammen er ikke den du har gjort ham til ved tanke'kraft'.

Du gråter over å ha mistet noe du aldri har hatt, og heller aldri har hatt noe reelt håp om å kunne få. - Fordi det du tror har gått tapt aldri har eksistert.

Jeg sier ikke at det du har følt og det du og flammen har hatt sammen, ikke var noe som helst. Men det var bare en affære. Som en drøm man forakter når man våkner.

Riv deg løs fra løgnene du har latt deg lulle inn i som forteller deg at din største mulighet i livet er tapt. At døren til glede, spenning og tilfredstillelse er lukket for godt. Du river ned deg selv, ditt samliv og han som elsker deg med dette selvbedraget. Og alt for noen som aldre har funtes.

Egentlig burde jeg gratulere deg. Du har mistet et luftslott. Endelig er du fri til å reparere og bygge videre på det flotte huset du alt har.

mvh

Du skriver veldig mye klokt, PieLill!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/#findComment-3140757
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Et forslitt, men dog godt, råd er: Tiden leger alle sår.

Slikk sårene dine, reis deg og gå videre. Om en tid er dette et tilbakelagt stadium og du vil se mer realistisk på forholdet du hadde. Hvorvidt ditt andre forhold kan reddes vet jeg ikke, synes synd på din partner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/#findComment-3140830
Del på andre sider

Gjest ikkjeno

Kjære deg.

Tenk deg om.

mvh

Tusen takk for et fantastisk godt skrevet svar:) Jeg vil ta fram dette hver dag når de tunge tankene er der. Dette var virkelig en trøst, takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/#findComment-3141150
Del på andre sider

Gjest ikkjeno

Hvordan har du klart å være noens elsker? egoistisk. Skjønner at du ikke har det godt, men tenk hvis mannen som du er så forelsket i en gang fant seg en ny elsker mens dere var sammen, hvordan hadde du følt det da? Du er sammen med en du elsker, men ikke er forelsket i? Synes du skal tenke litt over at en forelskelse vil alltid gå over og at man alltid aller mest vil ha den man ikke kan få...

Jeg prøver å tenke på det siste du skrev og håper det er sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/#findComment-3141152
Del på andre sider

Gjest ikkjeno

Et forslitt, men dog godt, råd er: Tiden leger alle sår.

Slikk sårene dine, reis deg og gå videre. Om en tid er dette et tilbakelagt stadium og du vil se mer realistisk på forholdet du hadde. Hvorvidt ditt andre forhold kan reddes vet jeg ikke, synes synd på din partner.

Jeg håper - eller vet vel - at tiden leger alle sår, men rart hvordan det virker helt usannsynelig når man er midt oppe i noe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362577-kommer-ikke-over-det/#findComment-3141154
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...