Gå til innhold

Bruk av Allopur 300mg

Anbefalte innlegg

Gjest Egenrådig

Hei, Jeg er 53 år og fikk mitt første sympton på Podagra for ca 15 år siden. Helt til desember 2011 har jeg kun hatt sjeldne utslag på foten, i snitt kun en gang i året der de siste ca 3 årene mer sjelden. Inntill da plutselig desember 2011 der jeg fikk et kraftigere utslag enn jeg trodde var mulig der utslagene "vandret" fra den ene foten til den andre men stort sett tilstede i aller høyeste grad på begge føttene hele tiden og var større enn noen gang tidligere. Det var skremmende. Var i kontakt med deg for noen år siden også der jeg tror ditt svar hjalp meg blant annet med ditt råd om økt inntak av kalsium og magnesium. Ca en måned før det kraftige utslaget nå i desember hadde jeg "uteglemt" å ta kalsium/magnesium og har lurt på om det kan ha gitt denne reaksjonen. Mitt spørsmål nå er: Jeg måtte til lege denne gang, tidligere har jeg klart å bli kvitt "angrepet" selv. Legen ga meg Allopur 300 mg med beskjed om at jeg måtte ta dette resten av livet hver dag. Fikk også samtidig Naproxen. Fordi jeg har meget stor motvilje mot å ta "kjemisk medesinering" sluttet jeg med Allopur etter ca 30 dager og har "basert" meg på å slanke meg for å å bli kvitt problemet. Har gått ned 5 kilo siden januar og skal ned minimum 5 til. Har levde veldig fornuftig mht mat/drikke siden desember, blant annet ingen alkohol. Har falt tilbake nå litt på dette med moderat inntak av alkohol. Min egen "unnskyldning" for å tillate meg dette er at jeg har gått ned 5 kilo og for øyeblikket symptonfri (men kjenner at problemet ligger latent i foten v/tåa). Jeg tenker da at jeg kan ta Allopur 300mg midlertidig kanskje ca 1 uke for å forebygge nye anfall/angrep siden jeg "ikke klarer" å holde meg unna alkohol. Er bruk av Allopur på denne måten skadelig? Tenker at når jeg har gått ned ytterligere 5 kilo så trenger jeg ikke Allopur uansett. Tar naturmiddel Noni Fruit 400mg (Solaray) for å få mer base i kroppen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362579-bruk-av-allopur-300mg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...