Gå til innhold

Hard festing og graviditet...

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret nå :(

Jeg skulle hatt mensen for en uke siden og tok en test da den ble et par dager forsinket. Den var negativ. Så dro jeg på en tur jeg hadde planlagt, ble mye drikking over fire dager og brukte også lsd en av dagene... Da jeg kom hjem igjen hadde mensen fortsatt ikke kommet... Nå er det altså gått en uke over tiden, skal ta en ny test imorgen, men regner med at jeg er gravid. Har ikke gått over tiden før uten grunn...

Jeg er nå veldig bekymret for om fosteret kan ha tatt skade av det jeg har gjort. Jeg vurderer å ta abort, orker ikke tanken på at jeg kan få et barn med skader jeg har påført det. Men samtidig er jeg så redd for at fosteret er helt fint og at jeg skal fjerne et barn som kunne bli helt velskapt.

Jeg er 30 år og i et fast forhold. Faren vil gjerne beholde barnet, men er også redd for at det kan ha blitt skadet. Noen som vet litt om dette? Er sjansen veldig stor for at fosteret er skadet? Hva ville du ha gjort i min situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362614-hard-festing-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there done that

Jeg var drita full en gang i mitt første svangerskap. Husker ikke så mye av kvelden, eller hvor lenge jeg var full. Bare at jeg var full. Kan ikke huske at det bekymret meg nevneverdig heller, i dag hadde jeg vært kjempebekymra.

Viste selvfølgelig ikke at jeg var gravid.

Det gikk bra med ungen.

Tror utrolig mange har spist og drukket mye rart før de viste at de var gravid.

Det er bare du som kan ta et valg om hva du skal gjøre.

LSD vet jeg ingenting om.

Dersom du skal ta abort vil jeg anbefale deg å bestemme deg ganske raskt å stå for valget. Det blir ikke enklere jo lengre du tviler.

Du kan ringe Amathe for objektive råd, eller bare for å lufte tankene dine. De presser ingen i noen retning. Du kan også snakke med legestudent på Suss telefonen kanskje.

Gjest Signe Signatur

Jeg ville snakket med en lege som kunne si noe om risikoen for skader. Høyst sannsynlelig ville jeg beholdt barnet og håpet det beste. Veldig mange har festet hardt før de visste at de var gravide, og det går som oftest fint. Ikke fest lit til hva fremmede anonyme på internett ville gjort, det er ikke relevant.

Den dagen man venter mensen er man 4 uker på vei, du festet altså i den 5. uken. Det er uke 6-12 som er de mest sårbare ukene. Før uke 6 er navlestrengen ikke dannet, og embryoet lever av næringsstoffer i egget. Alkohol og narkotika er selvsagt ikke ufarlig før uke 6, men jeg mener at risikoen er liten for at fosteret er skadet pga. festingen.

Ta en test, og prøv å få snakket med noen som har greie på dette ("been there done that" har foreslått et par steder du kan ringe til). Lykke til!

Gjest Elextra

Første tiden man er gravid er fosteret "frikoplet" fra din kropp og får i seg helt minimalt av det du får i deg. Først etter et par uker får fosteret næring gjennom ditt blod.

Svært mange har drukket for mye alkohol første tiden de er gravide, og det går gjerne helt fint.

LSD vet jeg svært lite om, men jeg ville ikke vært bekymret på grunn av alkoholen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...