Gå til innhold

Ved samlivsbrudd...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest morgenfugelen

Da min bror skilte seg for noen år siden (ting kan ha endret seg på disse årene selvfølgelig), skulle de ha barnet 50/50 - men en av foreldrene måtte ha hovedforeldreansvaret.

Foreldrene ble enige om at han skulle ha det.

En av grunnene var at mor flyttet et stykke fra skolen, slik at hadde mor hatt hovedforeldreansvaret, så måtte barnet ha byttet skole. Barnet fikk derfor gratis drosje til skolen de dagene barnet bodde hos mor.

Som jeg skrev er dette endel år siden nå .... vet ikke om det er du som står i denne situasjonen ..... min niese er idag så stor at hun bor for seg selv .... hun erindrer 50/50 tiden som et mareritt ..... hun følte ikke hun hadde noe hjem noe sted, selv om hun aldri tok med seg noen bag for å bo hos mor/far, hadde alt begge steder, så hadde hun aldri noe fast holdepunkt. Dette endte opp med psykologhjelp i ung alder .... så hun er idag overlykkelig for å ha flyttet for seg selv, endelig har hun et HJEM :), men nå sporet jeg helt av her, ville bare nevne det ....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362659-ved-samlivsbrudd/#findComment-3141355
Del på andre sider

Da min bror skilte seg for noen år siden (ting kan ha endret seg på disse årene selvfølgelig), skulle de ha barnet 50/50 - men en av foreldrene måtte ha hovedforeldreansvaret.

Foreldrene ble enige om at han skulle ha det.

En av grunnene var at mor flyttet et stykke fra skolen, slik at hadde mor hatt hovedforeldreansvaret, så måtte barnet ha byttet skole. Barnet fikk derfor gratis drosje til skolen de dagene barnet bodde hos mor.

Som jeg skrev er dette endel år siden nå .... vet ikke om det er du som står i denne situasjonen ..... min niese er idag så stor at hun bor for seg selv .... hun erindrer 50/50 tiden som et mareritt ..... hun følte ikke hun hadde noe hjem noe sted, selv om hun aldri tok med seg noen bag for å bo hos mor/far, hadde alt begge steder, så hadde hun aldri noe fast holdepunkt. Dette endte opp med psykologhjelp i ung alder .... så hun er idag overlykkelig for å ha flyttet for seg selv, endelig har hun et HJEM :), men nå sporet jeg helt av her, ville bare nevne det ....

Uff da, dette var ikke noe bra å lese. Jeg har to barn som bor hos meg og faren sin annenhver uke. Har inntrykk av at det går veldig bra, spør dem ofte.

Håper ikke de ender opp med å måtte gå til psykolog senere pga. dette altså!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362659-ved-samlivsbrudd/#findComment-3141383
Del på andre sider

Annonse

Gjest morgenfugelen

Uff da, dette var ikke noe bra å lese. Jeg har to barn som bor hos meg og faren sin annenhver uke. Har inntrykk av at det går veldig bra, spør dem ofte.

Håper ikke de ender opp med å måtte gå til psykolog senere pga. dette altså!

Kan godt hende at det går veldig bra hos dere .... men tenk samtidig på at barna aldri ville funnet på å skuffe sine foreldre ... at de kanskje holder noe tilbake for ikke å såre noen ....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362659-ved-samlivsbrudd/#findComment-3141385
Del på andre sider

Kan godt hende at det går veldig bra hos dere .... men tenk samtidig på at barna aldri ville funnet på å skuffe sine foreldre ... at de kanskje holder noe tilbake for ikke å såre noen ....

Ja, jeg har selv erfaring med foreldre som holdt sammen altfor lenge, det var mye krangling og bråk og vi manglet trygghet. I tillegg ødela de begge flere år av sine egne liv. Jeg mener trygghet er utrolig viktig og mine barn får mer trygghet nå enn de fikk da jeg og faren bodde sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362659-ved-samlivsbrudd/#findComment-3141408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...