Gjest missty Skrevet 3. oktober 2001 Del Skrevet 3. oktober 2001 Neste syklus skal jeg prøve en pergotimekur. Prøvde en gang for mange år siden også uten resultat. I vår hadde jeg en inseminering ved RIT. Visste ikke på den tiden at min ene eggleder var tett og at den andre kun har en liten åpning. Ved mitt insem.forsøk gikk jeg på sprøyter og tabletter x antall dager før forsøket (husker ikke hvor mange). Kom til RIT på en lørdag og eggene skulle da være modne. Men de var da bare 12mm og jeg måtte gå på sprøyter 4-5 dager ekstra, før eggene var tilstrekkelig store. Min gynekolog som ga meg resept på pergotime har ikke noe kjennskap til dette. Begynte derfor å tenke på at jeg kanskje trenger en større dose for at eggene skal modnes. Mener jeg har sett noe her inne om foskjellige hormonmengder man kan ta. Gjelder dette pergotime også? Er det da rett og slett en annen type tabletter man får eller går man bare på den samme type tablett over lenger tid? Viktig for meg å få klarlagt dette før neste syklus siden jeg ønsker å bruke kuren når jeg har eggløsning fra den siden hvor egglederen ikke er helt tett. Ble langt og kronglete men håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36281-ang-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. oktober 2001 Del Skrevet 5. oktober 2001 Hvis du tidligere har maattet ta baade sproyter og tabletter for aa faa til eggloesning saa er det fare for at pergotime ikke er tilstrekkelig. Jeg synes din gynekolog maa faa sykehusets erfaringer foer du starter en kur. Jeg kjenner ikke til din sykehistorie, om du ikke har menstruasjon i det hele tatt eller om du har sjelden eggloesning eller din egen hoprmonproduksjon, saa jeg kan ikke vaere mer presis i mine raad. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36281-ang-pergotime/#findComment-139001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.