Gå til innhold

Kviser i 11 årsalderen hos gutter?

Gjest reddemamma

Anbefalte innlegg

Gjest reddemamma

Er det vanlig at gutter på 11-12 år får kviser? Sønnen min får av og til noe som ligner på kviser men har heller ikke sett noe puss i de. Han klorer litt på de. De er der kanskje et par uker for så å forsvinne.

Er dette kviser? Om ikke, hva kan det da være for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ein mor

Jeg vil anbefale alle som får kviser på en plagsom måte om å søke legehjelp. Min datter fikk god hjelp av Dalacin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at ungdommer i 11-12 årsalder får kviser. Junior fylte 12 år i påsken i fjor og kom hjem med ansiktet fult av det jeg trodde var utslett eller allergisk reaksjon. Men etter noen uker begynte å utslettet å få hvite prikker og jeg skjønte at gutten vat kommet i puberteten. Nå er han 13 og ahr hele fjeset fult av røde betente kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale alle som får kviser på en plagsom måte om å søke legehjelp. Min datter fikk god hjelp av Dalacin.

Hvor gammel er dattern din? Har hun fått Dalacin som krem eller tabletter? Gutten min på 12 er veldig plaget og vi har ennå ikke funnet noe reseptfritt som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ein mor

Hvor gammel er dattern din? Har hun fått Dalacin som krem eller tabletter? Gutten min på 12 er veldig plaget og vi har ennå ikke funnet noe reseptfritt som hjelper.

Husker ikke hvor gammel hun var når hun fikk det første gangen, men mulig det var rundt 12-13 år. Det er en salve eller liniment man smører på. Veldig effektivt. Tror ikke legene er noe restriktiv på å skrive ut. Det eneste legen sa var at man ikke burde bruke det hele tiden, for at huden kunne bli resistent. Men ser ut som kvisene kommer i perioder så det har gått helt fint.

Anbefaler deg å høre med legen. Det er jo ikke gøy for barnet, og kviser før til arr osv.

Jeg prøvde selv noe reseptfritt(basiron?). Det kunne ikke sammenlignes i det hele tatt. Det førte til harde inntørkede klumper som ikke forsvant. Med den på resept blir kvisen bare borte og huden like myk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ein mor

Det er helt vanlig at ungdommer i 11-12 årsalder får kviser. Junior fylte 12 år i påsken i fjor og kom hjem med ansiktet fult av det jeg trodde var utslett eller allergisk reaksjon. Men etter noen uker begynte å utslettet å få hvite prikker og jeg skjønte at gutten vat kommet i puberteten. Nå er han 13 og ahr hele fjeset fult av røde betente kviser.

Har du hørt med legen? Dalacin har vært veldig fint på mitt barn. Noen må ha sterkere saker. Men det er unødvendig å måtte gå rundt med betente kviser, hvis det finnes hjelp for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Gutten min bruker Basiron (reseptfritt). Virkningen kan diskuteres, men kanskje ser vi en liten bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...