Gå til innhold

Regelmessig "hodepine" bak øyet, ensidig.

Anbefalte innlegg

Gjest Jente med hodepine

Hei. Jeg har den siste uken hatt en slags hodepine, lokalisert bak det venstre øyet. Det er en ubehagelig trykkfølelse som blir såpass vond at det er vanskelig å konsentre seg og jeg har tatt smertestillende for å slippe unna. Nå er det gått over en uke og har roet seg litt ned, men er fortsatt ubehagelig. Det merkelige er at det starter til nesten samme tid hver dag, varer 2-3, kanskje 4 timer og blir så helt borte. På morgenen kjenner jeg det bygger seg opp og rundt klokken ti begynner det og varer til 12-13 som regel. Jeg lurte på om det kunne være noe på jobb som utløste det, men mønsteret endret seg ikke i løpet av helgen da jeg var hjemme. Har hatt vondt i bihuler etter forkjølelse tidigere og lokasjonen er nogenlunde lik, men ubehaget litt annerledes. Det er heller ikke vondt å bøye seg fremover, men litt ømt om jeg trykker opp under øyenbrynskanten, i "hjørnet" ved nesa, men ikke inn mot selve nesebenet. Ubehaget sitter bak/over venstre øye og "inni" hodet. Litt vanskelig å forklare. Samme siden hver dag og egentlig ikke vondt i hodet ellers, kun bak øyet. Det merkeligste er at det vender tilbake til samme tid hver dag og at jeg er helt fin igjen så fort det blir borte. Hadde det vært en form for betennelse eller infeksjon hadde det vel bare blitt verre og ikke kommet og gått? Håper du vet noe som kan belyse dette da jeg ikke helt skjønner hvor det kommer ifra. Bruker astmamed (Bricanyl/symbicort) innimellom, ellers frisk og rask. Jobber foran pc og har -4.5 i nærsynthet. (har nylig vært på synstest så styrke skal være ok) Jente, 29

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Ensidig hodepine kan komme fra bihulene som du nevner, men blir oftest verre av å bøye seg fremover. Plager fra nakken eller kjevemusklene kan også gi ensidig hodepine og du burde sjekke ut dette hos en fysioterapeut eller annen manuell terapeut.

hvorfor skjer dette??

Ensidig hodepine kan komme fra bihulene som du nevner, men blir oftest verre av å bøye seg fremover. Plager fra nakken eller kjevemusklene kan også gi ensidig hodepine og du burde sjekke ut dette hos en fysioterapeut eller annen manuell terapeut.

Kan ikke dette vel så gjerne være Hortons hodepine?

Anbefaler en tur til lege for å få undersøkt dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...