Gjest Lei av dette Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg hadde influensa i begynnelsen av januar eller en annen virussykdom. Symtomene lignet på influensa, men jeg var vaksinert, så jeg vet ikke helt. Jeg var ikke hos lege. Omtrent samtidig fikk jeg en klump i halsen som jeg først bare kjente når jeg svelget drikke.. Stoffskifteprøver viste tsh på 1.5 og t4 på 20.5 Ultralyd av skjoldbrukskjertelen viser at den er normal. Øre/nese/hals legen tittet ned i halsen på meg. Det var ingen klump der. Kan han med sikkerthet si dette bare ved å titte ned i halsen? Jeg forstår ikke hvordan han kan se langt nok ned? Han ga meg diagnosen Globulus-fornemmelse Jeg roet meg en stund med at jeg var frisk. Jeg skulle bare slutte å tenke på det, så ville det forsvinne. Men det blir verre. Halsen min tykner til og i dag kjenner jeg svake smerter i det ene øret. Jeg får vondt i halsen ved fysisk anstrengelse. Jeg kjenner at det presser på strupehodet. Jeg synes også jeg merker en hevelse nedenfor adamseplet. Jeg har et par mulige forklaringer selv og det er at jeg har for høyt stoffskifte. Kan jeg ha problemer med dette til tross for at skjoldbrukskjertelen ser normal ut? Kan nevne at jeg også har hatt problemer med løs mage gjennom mange år. Grunnen til at jeg tenker dette er at min bestemor hadde mye problemer med sitt stoffskifte. Syk ble hun ikke før hun kom i 60-årene. Hun hadde også angina og døde av hjertet i en alder av 75. Derfor tenker jeg også at jeg kan ha angina, da jeg av og til kan våkne på natta av kraftig hjertebank. Ellers kan jeg av og til merke at hjertet er litt urolig. Fra jeg var liten har jeg ved stress av og til fått kraftige smerter i hjerteområdet. Jeg må da sette meg ned og puste rolig. Jeg hadde dette hyppigere da jeg var yngre faktisk, men for ca 14 dager siden fikk jeg det kraftig og det tok tid før det gikk over. Jeg har fått forklart at det er muskelsammentrekninger. som skjer ved stress. Det pussige var at jeg da hadde lagt meg og var helt rolig. Jeg kjenner også en brennende følelse i bringa og at det samler seg luft halsen, slik at jeg må rape. Jeg har ingen sure oppstøt, så jeg tror ikke det kan være reflux. Min mor går aldri til legen, men også hun har begynt å tenke i de baner når det gjelder seg selv. Hun er i 60-årene og kjenner at hun har urolig hjerte. I tillegg får hun også sting i hjerteområdet når hun stresser og har hatt det bestandig. Siden det har vært en del tilfeller av kreft på min fars side av familien, tenker jeg litt på strupekreft også. Spesielt siden en bror av en tippoldefar døde av strupekreft. Nå høres jeg sikkert ut som en person full av angst, men saken er egentlig at jeg aldri har hatt det, men begynner å få det nå, siden dette ikke gir seg. Er alt som kan gjøres av undersøkelser gjort. Hvorfor brukte ikke øre-nese/halse legen rør i halsen slik jeg leser at det skal gjøres? Er det nok å bare titte ned i halsen på meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362950-hva-er-det-som-feiler-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfur Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg tror dette kan ha med stoffskiftet ditt å gjøre. Glem strupekreft selv om en eller annen langt ute i slekta har hatt det. Det øker ikke sannsynligheten for at det er det du har. Be om nye prøver av stoffskiftet. Viktige prøver er TRAS, anti-TPO, Tsh, FT4 og FT3. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362950-hva-er-det-som-feiler-meg/#findComment-3144774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.