khdf Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hei! Jeg sliter med sykdomsangst. har vært redd for sykdom siden jeg var 6 år da farfar var hjertesyk. Det siste halvåret har vært forferdelig, begynte med stikkninger i brystet. livredd for hjertet. undersøkt med ekg og hjerteblodprøver. har også mye smerter som vandrer rundt i kroppen. En stund verker det i armen en stund i foten. Dissesmertene kommer og går og jeg har hatt dem av og på de siste året. men altså blitt veldig forverret den siste tiden. Er som sagt livredd for kreft og hjertesykdom. Har vært hos legen og tatt en haug med blodprøver( SR10, Hb 13.5, erytocytter, hct, eosinofile, leukocytter, lymfocytter, monocytter, neutrofile, homocystein, basofile, tsh, TIBC, trombocytter, MCH, MCHC, MCV, GGT, ALAT, transferrin, ASAT, MMA, Fri T4, jern, ALP. Alt er innenfor normalen. Dersom jeg hadde hatt kreftspredning til skjelettet hadde smertene hoppet rundt i hele kroppen? Hadde alle blodprøvene vært normale..Håper noen som har peiling kan svare meg. Begynt i terapi og på Zoloft for helseangsten min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362952-noen-som-kan-hjelpe-sykdomsangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest doing Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg har som deg sykdomsangst og er til tider hardt rammet av det. Dessverre er det ingenting annet som fungerer på det en at jeg er symptomfri og at jeg rydder i hodet. Skjellettkreft spretter ikke rundt i kroppen. Det er mye mer nærliggende å tro at dette skyldes noe muskulært fordi du engster deg trolig hele tiden. Forsøk å holde deg i aktivitet, unngå symptomleting på internett og overbevis deg selv om at du er frisk til det motsatte er tilfelle. Du må tåle tanken på både sykdom og engang død. Slik er livet. Ingvar Wilhelmsen har skrevet en del bøker om emnet som er gode. Han jobber/jobbet ved Haukeland sykehus. Jeg har selv vært til konsultasjon hos ham. Det hjalp heller ikke. Jeg skulle ønske jeg kunne gi både deg og meg en fasit på hvordan håndtere dette, men jeg har den ikke. Jeg er kvitt det i perioder når kroppen er sterk og ikke gir fra seg rare symptomer. Men så skjer noe og det baller på seg igjen. Jeg skulle ønske både du og jeg kunne la være å kaste bort livet på dette. Selvironi kan i perioder være til hjelp. Sinne kan også hjelpe. At jeg blir eitrende forbanna over at jeg holder på med dette styret og lar det ta livet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362952-noen-som-kan-hjelpe-sykdomsangst/#findComment-3144772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.