Gå til innhold

vedvarende blodig utflod

Anbefalte innlegg

Gjest Maritima

Hei Mette

Jeg har nå siden midten av august hatt blodig utflod. I begynnelsen var det slimaktig - nå frisk blod. Det kan ikke karakteriseres som mens, da det "drypper" i mindre eller større grad hver dag.

Jeg har oppsøkt lege/ gynekolog og foretatt ultralyd - men må innrømme at legen var lite pedagogisk. Han sendte meg hjem like uviss med p-piller og skyldte på hormoner.

Jeg fikk barn for ca 9 mnd siden og fikk normal mens tilbake etter 4 måneder. I juli varte mensen 2,5 uker.

I følge legen (på ultralyd) så livmoren ok ut - litt "slank" og det var en liten syste på begge eggstokkene - men ikke noe uvanelig ellers.

Bør jeg konsultere en annen lege? Kan dette være feks kreft? Jeg tok celleprøve i februar og legen mente det ikke var nødvendig å foreta ny prøve nå.

Jeg har ikke benyttet spiral eller p - piller før og er i utgangspunktet negativ til det. I tillegg har jeg migrene og har hørt at p-piller ikke bør benyttes da.

Er dette normalt? -og hvor lenge bør jeg evt "avvente" en normalisering? Tror du p-piller er nødvendig for en normalisering?

På forhånd takk for ditt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36298-vedvarende-blodig-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er litt vanskelig for meg a gi deg raad uten undersoekelse. Iblant kan livmorhalsen gi smaa bloedninger, men da vil legen gjerne se at den er lettbloedende. Faa sjekket at celleproeven var i orden, og saa kan du jo forsoeke p-pille i en maaned. Ta kontakt med legen hvis det ikke hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...