Gjest skalleblank Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 For ca 10 år siden skjedde det en endring når det gjelder håret mitt, det ble merkbart tynnere og jeg fikk krøller. Ikke bare ble det færre hårstrå, men hårstråene virker tynnere(babyhår). Det har holdt seg stabilt siden da, frem til for ca en måned siden. Den siste måneden har jeg mistet mye hår, spesielt på toppen. Jeg ser det spesielt når jeg dusjer, men også på hvor mye hår jeg legger igjen overalt(på klær, i senga, i børsten). Jeg kan se mye av hodebunnen på toppen, det virker som det løsner jevnt og ikke i flekker. Hårstråene som løsner kommer ikke ut med hårsekk. Det har ikke vært noen endringer i stress, kosthold, trening eller livsstil som kan ha utløst dette, menstruasjon er regelmessig og normal. Jeg har ikke eksem eller kløe. Hva kan dette skyldes? Hva kan jeg be fastlegen teste meg for? Har virkelig ikke lyst å bli skallet tidlig i 30-åra, men er for skeptisk anlagt til å hive meg på mirakelkurer fra helsekostbutikken... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362991-mister-h%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skalleblank Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Glemte å ta med at min mor mistet alt hår på kroppen da hun var 13, uten at hun har funnet ut hva dette skyldtes. Både jeg og min søster var engstelige for dette rundt puberteten selv. Min søster har fortsatt tykt, glatt hår slik jeg hadde frem til for 10 år siden, dette på tross av at hun farger og styler det mye. Jeg bruker ingen produkter utover parfymefri shampo/balsam og styler det ikke. Har ikke sett noen forandring i hårvekst andre steder på kroppen, så jeg tror ikke det er det samme som hos min mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362991-mister-h%C3%A5r/#findComment-3144987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.