Gjest vidarl Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hei! Jeg har i over to år vært plaget med veldig hyppig lav feber. Feberen varer alt fra noen timer til mange dager i strekk. Feberen ligger som regel mellom 0,5 og 1,5 grad over vanlig temperatur, men har også hatt noen episoder med 39-40 grader som har vart i noen timer.. Aktivitet utløser nesten alltid feber i etterkant, alt fra 1-4 timer etter aktiviteten er ferdig, og varer som regel minimum ut neste dag. Får også feber på dager hvor jeg har vært helt i ro, så det er ikke bare aktivitet som utløser feber. Har feber annenhver dag i snitt tenker jeg, enten hele dagen, eller bare kvelden. Virker som om kroppen blir meg og mer sliten, for det skal mindre og mindre til for å utløse feberen. Sammen med feberen får jeg også en rar følelse i kroppen. Mens jeg er aktiv fungerer kroppen bra, men når jeg slapper av etter aktivitet får jeg en rar følelse i kroppen, og feberen kommer deretter. Har tatt mange blodprøver både hos fastlege og på infeksjonsavdelingen på Ullevål, men de finner lite unormal, bortsett fra litt forhøyede verdier av hvite blodlegemer ved siste måling. Har også vært flere ganger på Balderklinikken, for å se om det var noe med kosthold/tarmsystemet, men fant ingen konkrete ting, og gikk på diett med diverse vitamin og kostholdstilskudd i 2 måneder, men det ga ingen bedring på feberen. Min fastlege skrev for noen uker en henvisning til infeksjonsavdelingen på Ahus nylig for å få de til å se om de kan finne ut hva det er for noe, men de ville ikke kalle meg inn da de ikke trodde de ville finne noe når jeg allerede har vært til undersøkelser på Ullevål. Nå har jeg fått beskjed av min fastlege om å finne et sted som jeg ønsker å bli henvist til. Noen forslag om hva som kan være galt eller hva som bør undersøkes? Hvor skal jeg henvende meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362998-hyppig-lav-feber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Det er ikke lett å være fjerndiagnostiker uten tilstrekkelig med opplysninger. F. eks. sier du ingenting om du har vært i utlandet i den aktuelle tiden, i tilfelle hvor. KJeg tenker på eventuelle infeksjoner som en kan plukke opp i varmere strøk. Hvis det er tilfelle bør du kanskje komme til en som har greie på tropisk medisin. Så vidt jeg vet er det folk på infeksonsmedisinsk avdeling på Ullevål med erfaring omkring dette. Jeg har ingen aha opplevelser som kan relatere dine symptomer til vanlige infeksjoner en møter her i landet. Det er heller ikke sikkert at det har noe med infeksjoner å gjøre. En mulig poeng, å ta en blodprøve mens du har feberanfall. Er det noe å finne av eventuell infeksjonsstoff kan har man større sjanse til det under et anfall. Dette kan du sikkert avtale med din fastlege. Det er de to mest nærliggende ting jeg kan komme på. Det er ikke mye, men kanskje fører til noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362998-hyppig-lav-feber/#findComment-3145644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.