Gå til innhold

Laktoseintoleranse?

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

Jeg har hatt magetrøbbel lenge og etterhvert kommet frem til at jeg sannsynligvis reagerer på melk. Jeg får luftproblemer, magesmerter og noenganger diare, noenganger forstoppelse. Det som utløser det er brunost og melk, også melk brukt i matvarer. Jeg kan spise mager gulost i moderate mengder, og drikke laktosefri melk i moderate mengder. Men selv laktosefri melk kan gi mageplager om jeg f.eks. trener etter inntak(innen 1 time). Jeg kan også drikke et glass Biola til frokost om jeg ikke trener innen en time, dette kan jeg også bruke litt av i bakst.

Såvidt jeg har lest meg til får man ikke støtte pga fordyret kosthold om man har laktoseintoleranse? Men saken er at jeg har kryssallergier til pollen som gjør at jeg reagerer på mange typer frukt og bær, dermed kan jeg ikke drikke saft eller te. Selv om vann er drikk nr 1 er det faktisk ganske kjedelig å bare drikke vann... Noen som vet om man kan få støtte pga fordyret kosthold når det foreligger andre kryssallergier? Det er jo slett ikke billig å drikke Biola, laktosefri melk eller rismelk/havremelk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363062-laktoseintoleranse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Ikke for å være vanskelig altså, men da tror jeg du må samle kvitteringer i et år og så forsvare hvor mye dyrere det blir i lengden å bruke andre ting. Og man får ikke mer enn grunnstønad sats 1 for mat

Regner med det blir kvitteringssamling fremover ja, jeg kommer iallefall til å gjøre et forsøk. Kiloprisen på mager ost vs. "vanlig" ost er vel ca 20-25 kr høyere, men Biola, rismelk/havremelk og laktosefri melk koster ca 30 kr pr l mot vanlig lettmelk ca 14 kr pr l.

Pokker ta kroppen min altså!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363062-laktoseintoleranse/#findComment-3145893
Del på andre sider

Regner med det blir kvitteringssamling fremover ja, jeg kommer iallefall til å gjøre et forsøk. Kiloprisen på mager ost vs. "vanlig" ost er vel ca 20-25 kr høyere, men Biola, rismelk/havremelk og laktosefri melk koster ca 30 kr pr l mot vanlig lettmelk ca 14 kr pr l.

Pokker ta kroppen min altså!

Jeg overveier stadig å få et ekstra trinn på all strømmen jeg bruker så jeg skjønner hva du mener altså. Men den er lettere å samle kvitteringer på og jeg kan få naboens også som viser at jeg bruker det dobble av henne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363062-laktoseintoleranse/#findComment-3145916
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...