Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er en jente på 17 år og som har vært sammen med en gutt i over 1 år. Jeg har brukt Trionette i ca. 1 år. Jeg skal ta pillene hver dag, men nå mandag som var(1/10) glemte jeg den, og dagen etter(tirsd) hadde jeg og min kjæreste samleie med at han fikk utløsning mens han var inni meg. Jeg tok i den forstand pillen i går, men det store spm er..kan det ha hendt noe? Har så som så regnet ut at jeg ikke skal ha eggløsning før om noen dager. Hadde mensen for 11-12 dager siden. Håper på et raskt svar..

-Med vennlig hilsen-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!!

Tror ikke du trenger å bekymre deg, det er liiiiiten sjanse for å bli gravid av å glemmer én stakkars pille. Og såvidt meg bekjent så har man IKKE eggløsning når man går på p-piller! Eller er jeg på bærtur nå?

Klem fra Emin (30 dager igjen i dag!!)

Skrevet

Legg inn spørsmålet ditt på gynekologiforum, der svarer legen på dette.

Ja, du kan ha blitt gravid, men det er ikke kjempestor sjanse for det.

En pille glemt er nok, det kan mange skrive under på!

Glemmer du en pille, så bruk annen prevensjon (kondom)i 14 dager. Har du samleie før du oppdager at du har glemt en pille, kjøp angrepille på apoteket så fort som mulig!

Trine Endsjø, jordmor
Skrevet

Den p-pillen som du tar, er en veldig sikker pille og det skal mye til for at du skulle bli gravid etter å ha glemt 1 pille. Skjønner at du er engstelig, men jeg tror ganske sikkert at du kan ta det med ro. Hvis du er usikker, synes jeg du kan ta en gravitest om 2-3 uker. Den vil vise korrekt svar selv om du går på p-piller. De fleste som går på disse pillene har en eller annen gang glemt en pille. Det anses ikke som så stor risiko som om du hadde gått på mini-piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...