Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i et års tid vært plaget med en mage som stadig vekk veksler mellom løs og fast avføring. Jeg har i alle år stort sett hatt et fast toalettmønster, dvs ett besøk daglig. Det siste året har jeg noen ganger måtte gå 2-3 ganger daglig. Tidvis har jeg en høylytt og plagsom magerumling(jeg har ikke vært sulten), og enkelte ganger er det et trykk i nedre del av magen. Jeg prumper oftere enn før, og det lukter mye "verre" enn hva det har gjort før.Om det er sammenheng vet jeg ikke, men enkelte ganger har får jeg en "råtten/sur" smak i munnen - det føles at det kommer fra halsen.

Fargen på avføringen er grei, og det er heller ikke observert noe unormalt med den bortsett fra at konsistensen varierer.

Vekten har vært på stedet hvil, og jeg er stort sett frisk og rask.

Det skal legges til at jeg stressen en del i jobb og i fritiden, men dette har jeg gjort de siste 10-15 årene.

Kan dette være stressmage, eller bør jeg ta turen til legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363220-urolig-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...