Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Vet du... jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver... gidder ikke bry meg med å være mer anonym enn jeg er her inne, for tror nok ikke dette er så uvanlig... For min del var det selvsagt ikke bare dette som gjorde at jeg valgte å bryte ut av ekteskapet, men idag skjønner jeg at jeg burde gjort det for lenge siden... Idag vet jeg også at jeg ikke visste hva jeg egentlig gikk glipp av seksuelt sett... uten å avsløre for mye her inne Jeg tror heller ikke dette er så uvanlig :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Etter hvert som du forteller mere, tror jeg problemet er at du føler deg "invadert" av at han tar så mye på deg. Altså at du aldri rekker å få lyst sånn helt av deg selv. Dermed låser det seg. Det er min tanke også, men det er sånn han er, så vil jeg leve med ham må jeg leve med all "tafsingen", hehe :-) Og jeg vil leve med ham, for han har masse gode sider som jeg elsker også, så jeg tenker at man ikke får i både pose og sekk, og selv om jeg er lei sex innimellom så lever jeg helt greit med slik jeg har det, og så lenge jeg ikke savner sexlysten så er det ikke noe problem for meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Det er min tanke også, men det er sånn han er, så vil jeg leve med ham må jeg leve med all "tafsingen", hehe :-) Og jeg vil leve med ham, for han har masse gode sider som jeg elsker også, så jeg tenker at man ikke får i både pose og sekk, og selv om jeg er lei sex innimellom så lever jeg helt greit med slik jeg har det, og så lenge jeg ikke savner sexlysten så er det ikke noe problem for meg :-) Men ønsker du ikke å få lyst? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Men ønsker du ikke å få lyst? Nei, jeg gjør ikke det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle savne det? Hadde jeg savnet sexlyst, så hadde jeg jo hatt lyst. For meg blir sex litt som å spise når jeg ikke er sulten. Hadde man savnet å være sulten? Jeg ville ikke det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Tusen takk for mange interessante innlegg!! Jeg må få si at innlegget mitt var alvorlig ment, selv om noen satte spørsmålstegn ved det. Jeg tror ikke min situasjon er så uvanlig heller. Det var igrunnen interessant hvordan så mange sporenstreks snudde det hele til at det var mannen min det var synd på, til tross for at jeg sier at jeg gir ham sex et par ganger i uken, og jeg ikke sier noe som helst om hvordan han er, om han er snill og kjærlig eller om han er en type som bare buser på og tenker på sin egen tilfredsstillelse, der jeg bare må værsågod stille opp så han får "tømt seg". Riktig god påske til alle, med eller uten sex :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim78 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Tusen takk for mange interessante innlegg!! Jeg må få si at innlegget mitt var alvorlig ment, selv om noen satte spørsmålstegn ved det. Jeg tror ikke min situasjon er så uvanlig heller. Det var igrunnen interessant hvordan så mange sporenstreks snudde det hele til at det var mannen min det var synd på, til tross for at jeg sier at jeg gir ham sex et par ganger i uken, og jeg ikke sier noe som helst om hvordan han er, om han er snill og kjærlig eller om han er en type som bare buser på og tenker på sin egen tilfredsstillelse, der jeg bare må værsågod stille opp så han får "tømt seg". Riktig god påske til alle, med eller uten sex :-) ''til tross for at jeg sier at jeg gir ham sex et par ganger i uken'' Sex er ikke noe man "gir", som om det er en plikt og en tjeneste som kvinnen "gjør" for mannen. Hvis det er slik du tenker på det, så forklarer det jo en del av dine holdninger nedenfor. Å ha sex med noen som ikke har lyst, og helst ikke ønsker det, vil være et stort turn off. Da er det faktisk deg som gjør deg selv til et sted "han får "tømt seg"", for å bruke dine ord. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Nei, jeg gjør ikke det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle savne det? Hadde jeg savnet sexlyst, så hadde jeg jo hatt lyst. For meg blir sex litt som å spise når jeg ikke er sulten. Hadde man savnet å være sulten? Jeg ville ikke det. ''Hadde jeg savnet sexlyst, så hadde jeg jo hatt lyst.'' Nei, det er ikke det samme. Man kan godt ha lyst med hodet uten å ha det med kroppen. Slik du beskriver det, har du ingen av delene. Og sammenligningen med matlyst er grei nok. Hvis jeg mistet evnen til å være sulten, ville jeg utvilsomt savne den. Uten sult, blir matgleden begrenset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 ''til tross for at jeg sier at jeg gir ham sex et par ganger i uken'' Sex er ikke noe man "gir", som om det er en plikt og en tjeneste som kvinnen "gjør" for mannen. Hvis det er slik du tenker på det, så forklarer det jo en del av dine holdninger nedenfor. Å ha sex med noen som ikke har lyst, og helst ikke ønsker det, vil være et stort turn off. Da er det faktisk deg som gjør deg selv til et sted "han får "tømt seg"", for å bruke dine ord. Siden jeg selv ikke har lyst, så er sex noe jeg "gir" ja :-) Alternativet er at jeg sier "nei kjære, jeg har ikke lyst i dag heller", og det hadde vel ikke gjort det helt store for forholdet, så hadde han blitt sur (som han blir hvis vi ikke har sex), og jeg liker ham dårlig når han er sur, for han er en krevende mann å være gift med selv uten at han er sur, og så hadde jeg til slutt gått fra ham. Så ja, sex er noe jeg gir ham :-) Jeg forstår ikke hvorfor dette gir meg slemme holdinger? Klart han kunne få finne seg en ny dame som likte sex bedre, men bare sex oppveier ikke alt det andre fine vi har sammen, og det faktum at det er meg han elsker. Jeg tror kanskje dere ser for dere at jeg ser på ham og sier "du er ekkel, men må du ligge med meg så får du heller gjøre det da". Sånn er det altså ikke, hehe :-) Jeg er myk og medgjørlig, men han vet at jeg ikke har lyst, og inni meg tenker jeg at jeg håper det ikke tar så lang tid, fordi det ofte gjør vondt. Så gjør jeg de rette tingene jeg vet hisser ham opp, og etterpå kysser jeg ham og sier jeg elsker ham, og det mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 ''Hadde jeg savnet sexlyst, så hadde jeg jo hatt lyst.'' Nei, det er ikke det samme. Man kan godt ha lyst med hodet uten å ha det med kroppen. Slik du beskriver det, har du ingen av delene. Og sammenligningen med matlyst er grei nok. Hvis jeg mistet evnen til å være sulten, ville jeg utvilsomt savne den. Uten sult, blir matgleden begrenset. Hehe, det er jo sant, mat må man jo liksom ha. Jeg har ikke særlig sult heller jeg da, og savner ikke det heller :-) Jeg er helt klart ikke det man kan kalle en "livsnyter" :-) Men jeg er faktisk blidere og lykkeligere enn mange andre jeg kjenner likevel, så det finnes vel mange måter å leve livet på :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim78 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Siden jeg selv ikke har lyst, så er sex noe jeg "gir" ja :-) Alternativet er at jeg sier "nei kjære, jeg har ikke lyst i dag heller", og det hadde vel ikke gjort det helt store for forholdet, så hadde han blitt sur (som han blir hvis vi ikke har sex), og jeg liker ham dårlig når han er sur, for han er en krevende mann å være gift med selv uten at han er sur, og så hadde jeg til slutt gått fra ham. Så ja, sex er noe jeg gir ham :-) Jeg forstår ikke hvorfor dette gir meg slemme holdinger? Klart han kunne få finne seg en ny dame som likte sex bedre, men bare sex oppveier ikke alt det andre fine vi har sammen, og det faktum at det er meg han elsker. Jeg tror kanskje dere ser for dere at jeg ser på ham og sier "du er ekkel, men må du ligge med meg så får du heller gjøre det da". Sånn er det altså ikke, hehe :-) Jeg er myk og medgjørlig, men han vet at jeg ikke har lyst, og inni meg tenker jeg at jeg håper det ikke tar så lang tid, fordi det ofte gjør vondt. Så gjør jeg de rette tingene jeg vet hisser ham opp, og etterpå kysser jeg ham og sier jeg elsker ham, og det mener jeg. Jeg sier ikke at du er den slemme. Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere". Det er så totalt ensidig at det ville vært uinteressant for meg (og formodentlig mange andre). Det du beskriver høres mer ut som onani utført av en annen, enn sex. Det er det mekaniske, men den felleslysten (fellesskapet) er jo ikke der. Og det høres ikke ut som om du er interessert i å finne det, heller. Sex for meg handler om "to-somhet" ("twosome" på engelsk), og da fordrer det at det er noe begge ønsker, og begge har lyst til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg sier ikke at du er den slemme. Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere". Det er så totalt ensidig at det ville vært uinteressant for meg (og formodentlig mange andre). Det du beskriver høres mer ut som onani utført av en annen, enn sex. Det er det mekaniske, men den felleslysten (fellesskapet) er jo ikke der. Og det høres ikke ut som om du er interessert i å finne det, heller. Sex for meg handler om "to-somhet" ("twosome" på engelsk), og da fordrer det at det er noe begge ønsker, og begge har lyst til. ''Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere". '' Det er din oppfatning, ikke andres. Hvis hun og mannen er fornøyd med denne ordningen, kan vel ikke du eller jeg si det er noe galt med den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim78 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 ''Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere". '' Det er din oppfatning, ikke andres. Hvis hun og mannen er fornøyd med denne ordningen, kan vel ikke du eller jeg si det er noe galt med den? Du skriver: "Det er din oppfatning, ikke andres." Selvsagt, derfor skrev jeg følgende, med ordet "jeg" to ganger. ''Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere".'' Det burde være klinkende klart at jeg snakker for meg selv? === ''Hvis hun og mannen er fornøyd med denne ordningen, kan vel ikke du eller jeg si det er noe galt med den?'' Neida, de kan være så fornøyde de bare orker. Men "gomle" (som hvis jeg ikke husker feil har skrevet om akkurat dette flere ganger) skriver formodentlig her for å få kommentarer, og tilbakemeldinger, og det er nettopp det jeg skrev: for meg blir det for ensidig til at jeg vil kalle det sex. Hva de kaller det velger de selv! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg sier ikke at du er den slemme. Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere". Det er så totalt ensidig at det ville vært uinteressant for meg (og formodentlig mange andre). Det du beskriver høres mer ut som onani utført av en annen, enn sex. Det er det mekaniske, men den felleslysten (fellesskapet) er jo ikke der. Og det høres ikke ut som om du er interessert i å finne det, heller. Sex for meg handler om "to-somhet" ("twosome" på engelsk), og da fordrer det at det er noe begge ønsker, og begge har lyst til. Hvis begge skal ha like mye lyst hver gang, så blir det vel gjerne lite sex med årene, når dagene er fylt av jobb, barn, lekser, trening osv, og man har vært sammen i 20 år :-) Klart det ideellt sett burde være sånn at lystene var helt like, at begge hadde lyst til det samme til samme tid, men sånn er det jo gjerne ikke. Jeg har lyst kanskje en gang i mnd, så for min mann er altså alternativet å ha sex et par ganger i uka selv om jeg ikke er så ivrig, eller å ha sex en gang i mnd der jeg har lyst, så jeg tror vel mange ville forstå valget hans :-) Så lenge jeg ikke savner sexlysten og gjør såpasse mye for at han skal være forøyd, så føler jeg at hvis noen skulle jobbe med dette, så burde det være ham. Han kunne jo prøve å være litt snill og god med meg, for å prøve å få opp lysten, istedenfor at det skal måtte kreves at jeg skal jobbe selv for å få opp lysten slik at han kan bli enda litt mer fornøyd? Jeg tror helt ærlig han har et bedre sexliv enn mange andre på vår alder som har holdt sammen så lenge som vi har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Du skriver: "Det er din oppfatning, ikke andres." Selvsagt, derfor skrev jeg følgende, med ordet "jeg" to ganger. ''Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere".'' Det burde være klinkende klart at jeg snakker for meg selv? === ''Hvis hun og mannen er fornøyd med denne ordningen, kan vel ikke du eller jeg si det er noe galt med den?'' Neida, de kan være så fornøyde de bare orker. Men "gomle" (som hvis jeg ikke husker feil har skrevet om akkurat dette flere ganger) skriver formodentlig her for å få kommentarer, og tilbakemeldinger, og det er nettopp det jeg skrev: for meg blir det for ensidig til at jeg vil kalle det sex. Hva de kaller det velger de selv! :-) Siden du kaller deg Kim, så er du antaglig gutt/mann? Isåfall synes jeg du er søt som sier det du gjør, ikke noe "tøm og røm" på deg, men ekte kjærlighet først og sex etterpå :-) Du høres ut som en snill kar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Tusen takk for mange interessante innlegg!! Jeg må få si at innlegget mitt var alvorlig ment, selv om noen satte spørsmålstegn ved det. Jeg tror ikke min situasjon er så uvanlig heller. Det var igrunnen interessant hvordan så mange sporenstreks snudde det hele til at det var mannen min det var synd på, til tross for at jeg sier at jeg gir ham sex et par ganger i uken, og jeg ikke sier noe som helst om hvordan han er, om han er snill og kjærlig eller om han er en type som bare buser på og tenker på sin egen tilfredsstillelse, der jeg bare må værsågod stille opp så han får "tømt seg". Riktig god påske til alle, med eller uten sex :-) Hva slags svar hadde du ventet da? Klapp på skulderen over at du ofrer deg for mannen og har sex? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Du skriver: "Det er din oppfatning, ikke andres." Selvsagt, derfor skrev jeg følgende, med ordet "jeg" to ganger. ''Jeg sier at de handlingene du beskriver er ikke noe jeg ville betegnet som "sex", som i "sex mellom elskere".'' Det burde være klinkende klart at jeg snakker for meg selv? === ''Hvis hun og mannen er fornøyd med denne ordningen, kan vel ikke du eller jeg si det er noe galt med den?'' Neida, de kan være så fornøyde de bare orker. Men "gomle" (som hvis jeg ikke husker feil har skrevet om akkurat dette flere ganger) skriver formodentlig her for å få kommentarer, og tilbakemeldinger, og det er nettopp det jeg skrev: for meg blir det for ensidig til at jeg vil kalle det sex. Hva de kaller det velger de selv! :-) Jeg skrev ikke egentlig fordi jeg trengte så mange tilbakemeldinger, det var mer sånn "sukk, nå trengte jeg å si det", etter en lengre periode uten lyst. Hadde jeg hatt en dagbok kunne jeg skrevet det i den isteden :-) Jeg hadde igrunnen ventet mer svar av typen "her kjenner jeg meg igjen", men ved nærmere ettertanke postet jeg jo på feil forum til å forvente den type kommentarer, så det var litt korttenkt av meg, hehe :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hva slags svar hadde du ventet da? Klapp på skulderen over at du ofrer deg for mannen og har sex? Jeg hadde ventet mer "dette kjenner jeg meg igjen i", men jeg har kommet på at isåfall postet jeg på helt feil forum, hehe :-) Men kanskje noe mer som "dette høres ikke noe særlig ut, synes litt synd på deg", eller også, som noen sa "har du tenkt på hvorfor du føler det sånn". Men ellers postet jeg bare et hjertesukk etter lengre tid uten lyst, så det var bare sånn "måtte bare få sagt det", og jeg tenkte ikke egentlig over at det skulle engasjere så mye. Jeg burde skaffe meg en dagbok, så kan jeg skrive i den neste gang jeg skal sukke litt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg hadde ventet mer "dette kjenner jeg meg igjen i", men jeg har kommet på at isåfall postet jeg på helt feil forum, hehe :-) Men kanskje noe mer som "dette høres ikke noe særlig ut, synes litt synd på deg", eller også, som noen sa "har du tenkt på hvorfor du føler det sånn". Men ellers postet jeg bare et hjertesukk etter lengre tid uten lyst, så det var bare sånn "måtte bare få sagt det", og jeg tenkte ikke egentlig over at det skulle engasjere så mye. Jeg burde skaffe meg en dagbok, så kan jeg skrive i den neste gang jeg skal sukke litt :-) Det er helt greit å sukke her, det hender jeg gjør det selv. Det kan også være godt å få litt nye tanker om ting. Er alle enige med en, så er selvsagt det deilig. Men da oppnår man ikke å få nye perspektiver. Så bruk gjerne dol som klagemur, vær bare forberedt på at muren kan finne på å svare tilbake ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EIIi Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hvis jeg var ego så hadde jeg droppet å ha sex, og det gjør jeg ikke, jeg har faktisk sex to ganger i uken, uten å ha lyst, fordi jeg føler min mann fortjener det. Jeg gir ham blow-jobs, også uten å ha lyst, for at han skal bli blid og fornøyd, så her må jeg si at jeg er helt uenig med deg. Det er jeg som ikke har lyst, og med full jobb, stort hus og flere barn, så er mine dager fulle av "å strekke seg litt lenger". Mitt innlegg var et hjertesukk over at jeg til tider blir lei, og at jeg antagelig må holde på med dette til jeg er 90, og så vrir du det til at jeg er den stygge ulven her. Min mann har det utmerket, han har fri tilgang på sex når ham måtte ønske, og jeg er pen, trent, søt og blid, og strekker meg som sagt langt for alle rundt meg. Skulle han velge å finne seg en ny, så føler jeg helt ærlig at det ville være et tap for ham, og det er heller ikke noe jeg engster meg for at skal skje. Men herregud kvinne, Du har jo ikke LYST til å ha LYST. Om du likevel "bidrar" som du sier, kan jeg ikke skjønne at du vil anstrenge deg litt for at det faktisk skal bli godt for deg også. For meg ER du den stygge ulven her... Ikke fordi du ikke har lyst, men fordi du ikke har lyst å gjøre noe med manglende lyst. Hadde jeg visst at mannen min kun hadde sex med meg for min del, hadde jeg nok følt meg temmelig verdiløs. Hadde nok til slutt mista lysten jeg også. Men så lenge han ikke vet noe er det jo ikke så farlig, høres det ut som du tenker.Så lenge man ikke vet partneren er utro, er kanskje ikke det heller så farlig for deg? Men lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim78 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Siden du kaller deg Kim, så er du antaglig gutt/mann? Isåfall synes jeg du er søt som sier det du gjør, ikke noe "tøm og røm" på deg, men ekte kjærlighet først og sex etterpå :-) Du høres ut som en snill kar :-) Jeg er selvsagt grusomt snill! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363232-liker-ikke-sex/page/6/#findComment-3151537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.