Gå til innhold

Hjeelp?! Fjerning av føflekk selv, fail (Hud)

Anbefalte innlegg

Hei. Gutt på 18 år som for 4 måneder siden var så dum å prøvde å fjerne en føflekk selv.

-Grunnen til dette er jeg egentli litt usikker på nå, lurer på hvorfor jeg gjorde det i det hele tatt egentli.

-Er jo egentli en pen fyr, men sleit ganske med kviser. så antar at det kanskje var for å bli penere?

Uansett.. den føflekken var på venstre kinnet cirka midt på, med sizen til en blyantspiss cirka.

Det jeg gjorde var å lese mye på nett, også fant jeg noe på nett som het "garlic remedy" eller nå sånt. Da skulle man ta hvitløk, skjære den opp så den dekte føflekk-område, ha den på i 15-30min (altså legge det oppå huden, der føflekken var), og deretter pirke den av med ei nål eller lignende.

Blei jo sår av dette som jeg måtte gå med i ei uke kanskje til det grodde, MEN det blei aldri borte!!!

Sitter enda etter så lang tid med en slags rød flekk/svimerke eller hva man skal kalle det etter den hvitløk-syra/etsinga.

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre for å få fjerna det, derfor jeg bare spør nå siden jeg er så lei av å ha det!... er som sagt gutt på 18 som bruker dekksminke som funker sånn passe, men flekken vises jo nesten uansett hvor mye man dekker til. Syns bare det er så jævlig flaut å måtte bruke det, for ellers sjenerer det meg. Kan liksom ikke gå ut av døra eller bare være her hjemme visst det er andre hjemme uten å bruke det.

sånn jeg føler det...

Veit ikke om du har nå råd på hva man kan gjøre for å få fjerna det?? Har vært innom laser en gang, prøvd å forklare, hun trodde det det var en slags couperose, så har tatt en behandling der som kosta meg 600kr, men syns ikke det har blitt så mye forskjell egentlig. Kan hende det hjelper etter en behandling til, eller at det bare er helt wasta. Derfor jeg spør....

men visst dere har noe tips/råd eller uansett på hva jeg kan gjøre så tar jeg gjerne imot det (Helst rundt oslo-området). Har som sagt holdt ut ei stund, men har fått nok.

Håper på noe slags svar snarest..

-Kozter001

Fortsetter under...

Ta turen til hudlege på Volvat.

ok :D

Har også vudert å gå til plastisk kirurg, dem kunne garantert ha fiksa det, var bare mest bekymra for prisen.

men er ikke sånn blodrødt egentli, bortsett fra visst jeg ikke nettopp har vært i dusjen eller lignende...

Har vært innom fastlegen en gang, uten nå bra svar.. så det hjalp ikke. men kan prøve hudlege, kanskje dem kan hjelpe meg

ok :D

Har også vudert å gå til plastisk kirurg, dem kunne garantert ha fiksa det, var bare mest bekymra for prisen.

men er ikke sånn blodrødt egentli, bortsett fra visst jeg ikke nettopp har vært i dusjen eller lignende...

Har vært innom fastlegen en gang, uten nå bra svar.. så det hjalp ikke. men kan prøve hudlege, kanskje dem kan hjelpe meg

Du kan be om rekvisisjon til hudlege hos fastlegen. Det er den billigste måten å gjøre det på, men det er gjerne lang ventetid hos hudleger. Privat, som Volvat, vil jeg anta at dette kommer til å koste litt over tusenlappen. Hudleger er de som kan dette og det behøves ikke noen plastisk kirurg for å fikse dette. Lykke til!

Du kan be om rekvisisjon til hudlege hos fastlegen. Det er den billigste måten å gjøre det på, men det er gjerne lang ventetid hos hudleger. Privat, som Volvat, vil jeg anta at dette kommer til å koste litt over tusenlappen. Hudleger er de som kan dette og det behøves ikke noen plastisk kirurg for å fikse dette. Lykke til!

okei..

Du skal ha tusen takk for tipsa!

håper det her fikser seg, så har jeg det ut av verden. hehe

okei..

at konsultasjonen koster over tusenlappen eller behandlingen? vurderte å sende timebestilling over nett.

Det er akkurat idag ei uke sia jeg tok laserbehandlinga, og ho sa jeg måtte vente i 6 uker for å ta neste behandling visst jeg trengte det. skal jeg bare vente det an, eller bare kjøre på?

Annonse

okei..

Fikser seg gjør det:) Bare hyggelig. Jeg tror dette er en lett sak for en hudlege. Ring og fortell hva du ønsker å ha gjort og hva du har gjort, så vet nok hudlegen hva som er lurest. Velger du henvisning fra fastlege, så kan du regne med 2-3 mnd ventetid uansett. Muligens lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...