Gå til innhold

Dama mi vil meg vondt

Anbefalte innlegg

Gjest desultifix

Vi er et par der begge er i begynnelsen av 30-årene som har vært sammen i 5 år nå. Vi kjenner hverandre ut og inn, kanskje FOR godt. Stort sett har vi hatt et fint samliv og vi ler mye sammen av de samme tingene, vi deler hobbyer og interesser. Men nå de siste månedene så har vi hatt etpar stygge krangler hvor det har hendt at vi har gått fysisk på hverandre. Det begynner som regel med at hun er litt frampå å "ypper", leter etter ting som kan diskuteres og helst krangles om. Hun vil rett og slett krangle. Må tilføye at i alle tilfellene er det alkohol inne i bildet. Hun er nok en god del mere glad i å drikke enn det jeg er. 2-3 glass med vin en kveld holder for meg mens hun konsumerer en 6-pack øl gjerne 4-5 ganger i uka. Uansett - dette har ført til endel krangling og som tidligere nevnt fysisk angrep. Hun vet nøyaktig hvordan hun skal få meg fly forbanna, og dette utnytter hun til det fulle. Hermer etter meg når jeg sier ting, lager grimaser og trør meg ned i dritten. Jeg har prøvd å bare reise meg opp å gå, men hun følger etter uansett hvor jeg går. Nesten som hun prøver å trenge meg opp i et hjørne Hun sier skikkelig stygge ting til meg om alt fra utseendet mitt til å trakassere sexlivet vårt. Her sist ble jeg så tirra at jeg knuste to glass i veggen og skjøv henne ned i sofaen å ba henne ro seg ned. Jeg begynte å rydde og da knakk hun sammen i gråt. truet med å ringe politiet, men det endte med at hun sprang inn på et annet rom og ringte sin mor og fortalte for et monster hun er kjæreste med og hvor redd hun er meg. Etter en stund kom hun ut med et blått øye og gikk og la seg. Jeg fant en blodig kniv inne på rommet hun hadde vært. Dama mi har altså skadet seg selv for at folk skal tro at det er jeg som har gjort dette.... Blåveis er jo skikkelig bankers når d gjelder å sette typen sin i et dårlig lys. Hun har tidligere prøvd å få kompisene mine til å tro at jeg har slått henne, men de så hele opptrinnet med egne øyne heldigvis, og hun ble gjennomskuet. Jeg kontaktet mora hennes etter jeg fant kniven og fortalte henne hva som hadde skjedd. Dette skjedde i går, og vi har ikke snakket sammen siden da. Jeg er rådvill og usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg tror hun har et problem med ett eller annet, men siden hun ikke vil slippe meg inn når jeg penser samtalen inn på emnet, så vet jeg ikke. Har foreslått at vi kunne kontakte en samlivsterapeut e.l, men det blir brått avslått. Håper bare mora hennes kan snakke henne litt til fornuft, men tror det må mer til. Selvfølgelig har jeg mest lyst å forlate henne, men så tenker jeg også sånn at jeg er tross alt kjæresten hennes, og selv om hun kanskje ikke ser det nå, så vil hun finne ut senere at jeg faktisk var der for henne når hun trengte meg. Should I stay or should I go?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363269-dama-mi-vil-meg-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, dette hørtes ikke bra ut og meget alvorlig, for dere begge!

Jeg vet sannerlig ikke hva jeg kan si, men jeg hadde nok kommet meg avsted.Eller i det minste tatt en pause. Dersom hun ikke kommer til den erkjennelsen hva hun holder på med, vil det kunne bli meget alvorlige konsekvenser for deg. Det er fremdeles sånn at dersom dette skulle bli anmeldt av henne, så tror politiet mest på kvinner i slike saker.

Det kan jo umulige føles godt for deg å bli sjikanert slik heller. Nei, jeg tenker at tiden er kommet for å sette foten.

Lykke til!

Annonse

Annonse

Jeg tror ikke hun egentlig vil deg vondt, jeg tror hun sliter voldsomt med noe. Hvis du ikke greier å finne ut hva dette er og hun bare fortsetter må du gå for å ta vare på deg selv. Jeg skjønner at det kan være vanskelig, for du er jo sikkert glad i henne.

Det kan hende du kan ha godt av terapi for din egen del, slik hun har rakket ned på deg.

Lykke til videre uansett hva du gjør.

Både du og dama di drikker for det første altfor mye alkohol, så bare det er nok til at du burde fordufta forlengst. At hun i tillegg har slike voldelige tendenser gjør at jeg virkelig håper du stikker av så fort du kan.... Dette kommer aldri til å gå bra! Stikk før hun greier å ødelegge livet ditt, og dropp all denne alkoholen.

Gjest luftslott

Både du og dama di drikker for det første altfor mye alkohol, så bare det er nok til at du burde fordufta forlengst. At hun i tillegg har slike voldelige tendenser gjør at jeg virkelig håper du stikker av så fort du kan.... Dette kommer aldri til å gå bra! Stikk før hun greier å ødelegge livet ditt, og dropp all denne alkoholen.

"2-3 glass med vin en kveld holder for meg mens hun konsumerer en 6-pack øl gjerne 4-5 ganger i uka."

Jeg tolker det som det er dama, ikke han som drikker flere kvelder i uka, og at han i tillegg drikker små mengder den ene kvelden han drikker. vil ikke si 2-3 glass vin en gang i uka er å drikke mye.

Ellers er jeg enig i at det ikke er verdt å bli i et sånt forhold!

"2-3 glass med vin en kveld holder for meg mens hun konsumerer en 6-pack øl gjerne 4-5 ganger i uka."

Jeg tolker det som det er dama, ikke han som drikker flere kvelder i uka, og at han i tillegg drikker små mengder den ene kvelden han drikker. vil ikke si 2-3 glass vin en gang i uka er å drikke mye.

Ellers er jeg enig i at det ikke er verdt å bli i et sånt forhold!

Ah, tenkte automatisk det var han som drakk 2-3 glass hver dag.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...