Gå til innhold

Kan p-piller gi nedsatt sexlyst?

Anbefalte innlegg

Gjest froggeline

[quote name=Shira :o)' timestamp='1302728377' post='4561977]

Å-ring klarte jeg å skrive, he he.

Takk for link!

Jeg vegrer meg slik for å være helt fri, for jeg orker ikke de store blødningene og menssmertene.

Det er skikkelig ille. Husker med gru tilbake på ungdomstiden, når jeg fikk meg kjæreste og dermed p-piller fikk jeg jo nytt liv!

Jeg gikk på p-piller 2 år. Menssmertene kom aldri tilbake med samme styrke etter at jeg sluttet.

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Hei

Ja, tror det er en veldig vanlig bivirknig at man får nedsatt sexlyst. Jeg var hos legen ang flere bivirkninger av p-pillen, og legen anbefalte meg at jeg kunne prøve Yasminelle istedet for Yasmin som jeg har brukt hittil pga det er mindre doser hormoner i Yasminelle. Har akkurat byttet, så har ikke merket noen endringer enda (kunne visst ta et par måneder før man merket noen forandringer, men er litt skeptisk til om jeg vil merke noe siden det kun er 0.01 mg mindre i Yasminelle, det kan vel ikke ha så mye og si..? ).

Et annet alternativ var visst ¨minipiller av noe slag, for det er mindre hormoner. Men da får man aldri mensen. Hvis det for deg er viktig å ta hormoner pga plager iforbindelse med mensen, så er det ikke sikkert et er gunstig med p-piller med mindre hormoner? Du må kanskje vurdere hvor gunstig mindre mensplager er opp mot sexlyst.. ?

Men det er nok bedre å snakke med legen om dette, hun /han vet bedre hvilke legemidler som er gunstige for deg.

Det er Yasmin jeg har brukt i åresvis nå. Sånn ellers er jeg fornøyd, ingen andre bivirkninger.

Jeg får høre med legen, har fått ny for ørtende gang. Ikke noe galt med nye legen, men det blir alltid så mye dill siden jeg har tykk journal.

Så skal jeg sjekke opp litt rundt p-stav o.l.

Lykke til du også med utprøving. :o)

Jeg gikk på p-piller 2 år. Menssmertene kom aldri tilbake med samme styrke etter at jeg sluttet.

Så bra! :o)

Jeg får dessverre smerter og store blødninger med en gang, selv om jeg har gått på piller i åresvis. (hatt endel pauser pga operasjoner)

Gjest Hulderen

[quote name=Shira :o)' timestamp='1302728377' post='4561977]

Å-ring klarte jeg å skrive, he he.

Takk for link!

Jeg vegrer meg slik for å være helt fri, for jeg orker ikke de store blødningene og menssmertene.

Det er skikkelig ille. Husker med gru tilbake på ungdomstiden, når jeg fikk meg kjæreste og dermed p-piller fikk jeg jo nytt liv!

Du trenger ikke å være P-pillefri så lenge. Jeg tenkte du skulle prøve det for å se om det er hormonene som dreper sexlysten din. Det er ikke vits i å teste ut mange ulike P-preparat dersom det uansett ikke vil hjelpe.

Du trenger ikke å være P-pillefri så lenge. Jeg tenkte du skulle prøve det for å se om det er hormonene som dreper sexlysten din. Det er ikke vits i å teste ut mange ulike P-preparat dersom det uansett ikke vil hjelpe.

Ah, smart du! :o)

He he, så spørs det når det passer da, da jeg i kjent stil utsetter ubehag jeg ikke vil ha. ;o)

Annonse

Gjest Hulderen

[quote name=Shira :o)' timestamp='1302806066' post='4562336]

Ah, smart du! :o)

He he, så spørs det når det passer da, da jeg i kjent stil utsetter ubehag jeg ikke vil ha. ;o)

Du får tenke på den gode, pirrende følelsen det er å være kåt, og kjenne etter om det ikke er verdt litt ubehag å få oppleve den igjen ;-)

Du får tenke på den gode, pirrende følelsen det er å være kåt, og kjenne etter om det ikke er verdt litt ubehag å få oppleve den igjen ;-)

Ja, jeg får prøve på det.

Ett moment her er jo at jeg er så sliten hele tiden, så sex er komplisert. Jeg må rett og slett bli flinkere til å prioritere det, og det vil jo bli enklere om jeg får mer lyst. Jeg kan prioritere hvis jeg vil, nå er det jo påske og greier, og jeg har mindre plikter og dermed mer overskudd, fin start! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...