Gå til innhold

Har ikke jeg det bra, har ikke barna det bra?

Anbefalte innlegg

Hadde du skrevet dette for 50 år siden, eller evt. som noe normalt i en helt annen kultur enn i Norge, så hadde jeg sikkert ikke lea på øyenbryna ;)

Jeg er ufattelig glad for at man idag har så stor frihet at man kan få lov til å lytte til sine egne følelser og gjøre det som føles riktig for en selv og sine :)

Du forventer at andre skal repsktere dine følelser. Det er greit. Men da må ikke du heller gjøre deg til dommer for hva andre skal føle heller. Du hevder nærmest at det ikke går ann å være lykkelig selv om en ikke har følelser for partneren sin lenger fordi du har hatt det slik. Du fortsetter bare også. Noen har kanskje skjønt at lykke i livet ikke bare dreier seg om å nærmest går rundt en en forelskelsesrus resten av livet. De har lært seg å leve med det en har sette pris på det for så å føle seg lykkelig. En kan ikke få absolutt alle sine ønsker oppfylt i livet.

Fortsetter under...

• Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

39

• laban

10

• Sør

8

• Mammantil3

8

Mest aktive i denne tråden

Du forventer at andre skal repsktere dine følelser. Det er greit. Men da må ikke du heller gjøre deg til dommer for hva andre skal føle heller. Du hevder nærmest at det ikke går ann å være lykkelig selv om en ikke har følelser for partneren sin lenger fordi du har hatt det slik. Du fortsetter bare også. Noen har kanskje skjønt at lykke i livet ikke bare dreier seg om å nærmest går rundt en en forelskelsesrus resten av livet. De har lært seg å leve med det en har sette pris på det for så å føle seg lykkelig. En kan ikke få absolutt alle sine ønsker oppfylt i livet.

Det finnes noe mellom en forelskelse og null følelser i det hele tatt - det er vel der man normalt sett bør ligge i et normalt samliv. Tror du jeg hadde holdt sammen med eksen i over 23 år om jeg mente forelskelse var alfa og omega??????

Nei, dette gidder jeg ikke å diskutere mer med deg. Du virker bare som ei surmaga kjerring som sikkert ligger der som en dau fisk når mannen din har sex med deg!

Det finnes ulike typer kjærlighet. Den ene typen er den man har for barna sine og andre man er glad i, men ikke har et seksuelt forhold til. Den andre typen er den man har til den man har valgt å leve sammen med. Den innbefatter å elske personen, samt kunne orke å ha et intimt forhold til vedkommende.

Mitt syn:)

Det er greit at det er ditt syn. Men jeg håper for Guds skyld du ikke dytter dine problemer over på andre. En kan grave seg ned i selmedlidenhet fordi en mangler det og det om andre gjør en obs på det. Det er mye en kan føle seg ulykkelig for. En har allikevel alltid ansvar for sine egne følelser og i mine øyne er det ikke riktig og alltid bare skylde på den andre. En må kanskje også gjøre noe selv for å føle lykke.

Så du vet at de er lykkelige i ekteskapene sine? Alle trodde jeg var lykkelig også......

Forresten er det lett å gjennomskue hvem du er, så du kan igrunnen bare skrive med ditt virkelige nick ;)

''Så du vet at de er lykkelige i ekteskapene sine? Alle trodde jeg var lykkelig også......''

Slike reaksjoner fikk vi også. "Men dere kan jo ikke skille lag, dere er jo det perfekte par!" Vel... Det stemte tydeligvis ikke helt. Vi har et mye bedre forhold som ekser. :o)

''Så du vet at de er lykkelige i ekteskapene sine? Alle trodde jeg var lykkelig også......''

Slike reaksjoner fikk vi også. "Men dere kan jo ikke skille lag, dere er jo det perfekte par!" Vel... Det stemte tydeligvis ikke helt. Vi har et mye bedre forhold som ekser. :o)

Samme her ;)

Annonse

De har sagt de er fornøyd og de virker fornøyd ja. Jeg ser ingen hensikt i at de skal gjøre de oppmerksom på problemer de ikke føler. Det er det som er skummelt. Det viktigste er at man er fornøyd. Vi lever som sagt ikke i et paradis.

Det er greit at det er ditt syn. Men jeg håper for Guds skyld du ikke dytter dine problemer over på andre. En kan grave seg ned i selmedlidenhet fordi en mangler det og det om andre gjør en obs på det. Det er mye en kan føle seg ulykkelig for. En har allikevel alltid ansvar for sine egne følelser og i mine øyne er det ikke riktig og alltid bare skylde på den andre. En må kanskje også gjøre noe selv for å føle lykke.

1) Ingen har skyldt på andre.

2) "Å ta sin hatt og gå" når forholdet åpenbart ikke funker er nettopp å vise ansvar.

candyqueen_83

De har sagt de er fornøyd og de virker fornøyd ja. Jeg ser ingen hensikt i at de skal gjøre de oppmerksom på problemer de ikke føler. Det er det som er skummelt. Det viktigste er at man er fornøyd. Vi lever som sagt ikke i et paradis.

Hvorfor skriver du ikke under med eget nick egentlig?

Hvorfor skriver du ikke under med eget nick egentlig?

Før i dag fikk jeg ikke bokstavene frem derfor ble jeg uten nick. ANer ikke hva som skjedde men det hadde sikkert noe med det nye systemet til DOL her å gjøre eller at jeg ikke prvde no. Første nicket fikk jeg skrevet "satsende" etter det hadde jeg ikke nick.

HVis du tenker på fast nick. Hvem tror du at jeg da er? :)

Det finnes noe mellom en forelskelse og null følelser i det hele tatt - det er vel der man normalt sett bør ligge i et normalt samliv. Tror du jeg hadde holdt sammen med eksen i over 23 år om jeg mente forelskelse var alfa og omega??????

Nei, dette gidder jeg ikke å diskutere mer med deg. Du virker bare som ei surmaga kjerring som sikkert ligger der som en dau fisk når mannen din har sex med deg!

Du virker moden må jeg si. Nei jeg skal ikke legge meg på et like lavt nivå som deg. Lykke tiltil i jaktenpå drømmeprinsen din!

Gjest tja, si det?

Hva slags "felle" har du gått i?

Hvis problemet er at han er for tiltaksløs, og at han ikke gjør noe sammen med ungene, hvorfor kan dere ikke finne på noe alle fire en dag eller en helg? Gå ut og spise, gå tur i skogen, gå i badeland, et eller annet? Man trenger jo ikke "sitte sammen med dem" og kope på TV hele tiden.

Du og mannen kan jo også prøve å gjøre ting sammen dere to.

Hei ja.

Med fella mente jeg dårlig kommunikasjon, dårlig økonomi, lite felles interesser utenom barna. Men det var jo før barna også da. Interessene, bare at det virket ikke som noe stort problem da. Ikke at det er det største nå heller.

Men den verste fella er økonomien. Har ikke altfor god råd. Så hvis vi selger sitter vi ikke igjen med noe til overs er jeg redd for.

Jo, vi drar på turer i skogen, drar til diverse badeland, bowler innimellom. Men alt foregår fordi jeg finner på det. Og når jeg kommer hjem fra jobb en lørdags ettermiddag, og han sitter der med morratryne og spiser "frokost" koker det i meg altså.

Han finner ikke på noe med dem. Og ja, jeg finner gjerne på mye jeg, men noen ganger er det faktisk nødvendig med en kveld hjemme også. Og iallfall når jeg har vært på jobb på lørdag.

Desverre frister det ikke med noen tur eller noe med han alene nå for tida. Hvis ikke vi snakker nå, hvordan skal det da gå på tur? Nei, uff, jeg høres sutrete ut nå. Men jeg kunne nok hatt det litt bedre ja.

Hilsen

Annonse

Gjest sjøstjerna

Hei ja.

Med fella mente jeg dårlig kommunikasjon, dårlig økonomi, lite felles interesser utenom barna. Men det var jo før barna også da. Interessene, bare at det virket ikke som noe stort problem da. Ikke at det er det største nå heller.

Men den verste fella er økonomien. Har ikke altfor god råd. Så hvis vi selger sitter vi ikke igjen med noe til overs er jeg redd for.

Jo, vi drar på turer i skogen, drar til diverse badeland, bowler innimellom. Men alt foregår fordi jeg finner på det. Og når jeg kommer hjem fra jobb en lørdags ettermiddag, og han sitter der med morratryne og spiser "frokost" koker det i meg altså.

Han finner ikke på noe med dem. Og ja, jeg finner gjerne på mye jeg, men noen ganger er det faktisk nødvendig med en kveld hjemme også. Og iallfall når jeg har vært på jobb på lørdag.

Desverre frister det ikke med noen tur eller noe med han alene nå for tida. Hvis ikke vi snakker nå, hvordan skal det da gå på tur? Nei, uff, jeg høres sutrete ut nå. Men jeg kunne nok hatt det litt bedre ja.

Hilsen

Finnes mange menn som det der. Som mangler initiativ mht til aktiviteter for ungene og som somler fælt i forhold til husarbeid dersom fruen ikke er hjemme.

Går det ann å ta en prat og lage en "aktivitets-kalender" til hverandre? En måneds kalender, hvor hver av parter plasserer en lapp pr uke på kalenderen. På lappen skal det stå forslag til aktivitet. Enten for kjæreste-paret- eller for familien.

Dette vil gi to aktiviteter pr uke....

Hehe, hva er det som skjer med deg for tida, togli??? Bør jeg være bekymret, eller burde jeg egentlig vært det før når du var fru pk?;)

Dark-Angel 82

*knise*

You go girl! ;)

Jeg har aldri gitt togli et stempel som person. Det eneste jeg har sagt er at hun sikkert er et flott menneske. Det å diskutere et problem/sak er ikke det samme som å sette merkelapp på folk. En blir jo nærmest diskirminert her om en føler seg lykkelig i et forhold hvor det bare er vennskap over år.

Du skrev ikke bare at hun sikkert er et flott menneske.

Du skrev også at hun har et problem med følelsene sine som hun burde jobbe med.

Når folk går fra hverandre etter å ha forsøkt i flere år, ligger det antakelig litt mer bak enn at de lar følelsene styre over fornuften.

Hvis bruddet foregår i ansvarsfulle former og både de voksne og barna får det bedre etter at et foreldrepar går fra hverandre, hva er egentlig problemet? Jeg vokste opp i en tid da samboerskap, skilsmisse, barn utenfor ekteskap o.l. ble forbundet med skam og fordømmelse, og jeg synes ikke det er noe savn at dette er annerledes nå.

Du skrev ikke bare at hun sikkert er et flott menneske.

Du skrev også at hun har et problem med følelsene sine som hun burde jobbe med.

Når folk går fra hverandre etter å ha forsøkt i flere år, ligger det antakelig litt mer bak enn at de lar følelsene styre over fornuften.

Hvis bruddet foregår i ansvarsfulle former og både de voksne og barna får det bedre etter at et foreldrepar går fra hverandre, hva er egentlig problemet? Jeg vokste opp i en tid da samboerskap, skilsmisse, barn utenfor ekteskap o.l. ble forbundet med skam og fordømmelse, og jeg synes ikke det er noe savn at dette er annerledes nå.

Mener du virkelig at det ikke skal være lov å si at en tror den andre kan ha et problem når en mener den andre har det? Hvis du plutselig får store følelelsesmessig problem med din partner uten at han har gjort deg noe vondt så mener jeg du har et problem. Nå sa jo Togli bare "A" først før hun sa "B" så da ble jo saken litt annerledes.

Jeg trodde kanskje hun var et flott menneske som også tålte å høre andres synspunkt men hun er tydeligvis en person som bare skal jattes med uansett hva du mener. Så Så veldig flott er hun vel kanskje ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...