Mary Poppins Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg sliter med Windows Vista på pc'en min. Et eller annet skjedde for ca et år siden som har ført til at windows update ikke vil oppgradere seg. Dette er visst en ganske velkjent problem med Wista, men det er veldig vanskelig å finne ut av hva som er årsaken, da det kan være en trillion årsaker har jeg funnet ut (etter å ha søkt og søkt og søkt på nettet). Jeg har klart meg egentlig ganske bra uten disse oppdateringene, men jeg kan f.eks ikke laste ned msn eller ny versjon av itunes, og sistnevnte er veldig irriterende å ikke få lastet ned. Nå gir jeg rett og slett opp! Jeg har lyst til å slette hele windows vista og installere windows 7 men vet ikke om det vil hjelpe? Eller rett og slett slette hele pc'en (programvaren) og installere alt på nytt, men det er jo ganske mye jobb, og jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Så var det noen som tipset meg om at jeg heller kunne kjøre en sånn recovery cd (det har jeg), og da tilbakestille pc'en til den tiden da disse oppdateringene funket. Noen som har prøvd dette? Andre forslag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg vet ikke, men har du forsøkt å slå av brukerkontrollen? Skiv UAC i start-søkefeltet, så kommer du til rett side. Skru av skiten, reboot, og forsøk på nytt med oppdateringene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Jeg vet ikke, men har du forsøkt å slå av brukerkontrollen? Skiv UAC i start-søkefeltet, så kommer du til rett side. Skru av skiten, reboot, og forsøk på nytt med oppdateringene. Jeg skrev inn UAC men fikk "ingen elementer stemmer med søket" ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg skrev inn UAC men fikk "ingen elementer stemmer med søket" ? Jeg skal fyre opp Vista laptopen og sjekke. I WIN 7 går dette greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg skrev inn UAC men fikk "ingen elementer stemmer med søket" ? Skriv brukerkonto. Da finner du den rette siden der du kan deaktivere brukerkontokontroll (nederst på siden). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Skriv brukerkonto. Da finner du den rette siden der du kan deaktivere brukerkontokontroll (nederst på siden). Og går ikke det, så gjør dette: Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start. Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Og går ikke det, så gjør dette: Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start. Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual. Da prøvde jeg å deaktivere brukerkonto men det hjalp ikke desverre. Så til neste problem: ''Log on as an Administrator '' Jeg er administrator på min egen pc (og står også oppført som administrator), men jeg har en følelse av at jeg ikke har admin. rettigheter. ''Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools'' Hos meg er det startknappen, kontrollpanel, system og vedlikehold, men ikke adm tools. Jeg kan enten velge "kom i gang med windows" eller "sikkerhetskopier datamaskinen" Så der stopper det..huff 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Og går ikke det, så gjør dette: Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start. Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual. Nå ha jeg funnet "services" ved å søke på det, men når jeg klikker "åpne" eller "kjør som administrator" skjer det ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Da prøvde jeg å deaktivere brukerkonto men det hjalp ikke desverre. Så til neste problem: ''Log on as an Administrator '' Jeg er administrator på min egen pc (og står også oppført som administrator), men jeg har en følelse av at jeg ikke har admin. rettigheter. ''Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools'' Hos meg er det startknappen, kontrollpanel, system og vedlikehold, men ikke adm tools. Jeg kan enten velge "kom i gang med windows" eller "sikkerhetskopier datamaskinen" Så der stopper det..huff OK, jeg kan gå til kontrollpanel og der finne administrative verktøy. Åpne den og der ligger tjenester og videre til windows update. Denne skal stå på automatisk og startet. Hvis ikke så dobbelklikk på den og start tjenesten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Og går ikke det, så gjør dette: Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start. Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual. ''Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start.'' Sjekket dette nå og innstillingene mine ser korrekte ut. ''Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual.'' Startup type stod som manual, men ved service status stod det "stopped", prøvde så å starte den men da fikk jeg feilmelding. Hva står det hos deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Og går ikke det, så gjør dette: Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start. Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual. ''Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start.'' Sjekket dette nå og innstillingene mine ser korrekte ut. ''Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual.'' Startup type stod som manual, men ved service status stod det "stopped", prøvde så å starte den men da fikk jeg feilmelding. Hva står det hos deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 ''Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start.'' Sjekket dette nå og innstillingene mine ser korrekte ut. ''Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual.'' Startup type stod som manual, men ved service status stod det "stopped", prøvde så å starte den men da fikk jeg feilmelding. Hva står det hos deg? Jeg har også manuelt og stoppet. Faen vet. Hva skjer når du går start - windows update? Får du frem de updates som er tilgjengelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 ''Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Automatic Next to Service status, check to see if the service is started. If it is not, Start.'' Sjekket dette nå og innstillingene mine ser korrekte ut. ''Another possibility: "Windows modules installer" service is disabled. Log on as an Administrator - Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the "Windows Modules Installer" service, and select Properties. Select General tab - make sure that Startup type is Manual.'' Startup type stod som manual, men ved service status stod det "stopped", prøvde så å starte den men da fikk jeg feilmelding. Hva står det hos deg? Prøv denne: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows-vista/Windows-Update-Error-8000FFFF 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363339-noen-datakyndige-her/#findComment-3149378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.