Mecka Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Vi har vært sammen i snart 8 år og gift i snart 6 år. Jeg har en datter på 11 fra før og sammen har vi en datter på 6 år. For et par år siden solgte vi vår tomannsbolig da vi skulle arve en tomt som vi skulle bygge. Vi valgte å selge mens det var på topp og det gjorde vi rett i. Vi tjente en god del på det. For at dere skal få bedre innblikk i historien må jeg gå litt tilbake i tid. Min mann hadde mye gjeld (studiegjeld, ikke fra lånekassen) da jeg traff han. Jeg fikk inntrykk av at han hadde god oversikt og god økonomi sans allikevel. Dette skulle vise seg senere at var helt feil. Han bytter jobb nesten 1 gang i året. Dette resulterer i utbetaling av feriepenger som ikke blir spart til sommeren, ikke opparbeidet fullt uttak med ferie og dermed ikke råd til å ta ut full . Nå den siste tiden kommer det fram at han også har klart å få to betalingsanmerkninger, noe som jeg ble klar over den siste uken i forbindelse med noe annet. Han hater post/åpne regninger, han har ikke oversikt og bryr seg ikke. De siste månedene har jeg valgt å kun betale mine egne regninger og han får ta seg av sitt. Han klarer ikke å betjene gjelden sin med kun sin lønn. Jeg er nå så lei av ikke ha trygg økonomi og har jo på en måte håpet i disse årene at det skulle stabiliserte seg, men nå er det verre enn noen sinne. Når det kommer til kjærligheten så har den dabbet av etter at vi flyttet fra tomannsboligen. Ikke kysser vi lenger eller tar på hverandre, sex har vi en sjelden gang. Det er sjelden vi sier at vi er gla i hverandre og elsker deg har jeg ikke hørt på gud vet hvor lenge. Jeg tok opp dette dilemma og vi begynte å si at vi var glade i hverandre og det var bra en stund, men så detter vi tilbake til det gamle igjen. Jeg trener 2-3 ganger i uken og liker å holde meg i form. Han liker å sitte på pc’en eller se på tv og helst hele kvelden. Trenger barna hjelp er det et ork å reise seg. Han har ”est” ut disse to årene og dette har fra min side helt klart en demper på sexlivet. Jeg har sagt ifra om alt dette og at det er kanskje på tide at vi tar en pause og ser. Han vet hva jeg tenker om økonomien og han kan ikke gi meg det jeg ønsker: En trygg økonomi, eget hus, trygt hjem til barna. Selv om jeg har sagt ifra om dette så vil han ikke ta det innover seg. Han tror dette er bare noe jeg sier. I går sa han ved middagsbordet mens barna var der at i kveld skal jeg og mamma kysse og bli venner igjen. Han tror at det løser alt og at det er så enkelt. Tomten ble det aldri noe av andre familiære årsaker og det har blitt slik at vi har bodd i leiligheten i snart to år. Han mener det er det som er årsaken til at han oppfører seg slik, altså boforholdet. Jeg mener at det å sette forholdet til side pga. dette igjen betyr at han ikke verdsetter forholdet vårt og hvorfor har han ikke sagt at det er årsaken tidligere……………… Jeg er nå godt innstilt på skilsmisse, men ikke han og jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart han bedre hva jeg mener og at jeg er seriøs på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363376-g%C3%A5r-det-mot-skilsmisse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 '' Jeg er nå godt innstilt på skilsmisse, men ikke han og jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart han bedre hva jeg mener og at jeg er seriøs på dette.'' Hvis du er 110% sikker på at du vil skilles så får du tak i separasjonspapirer fra fylkesmannen og går i gang. Problemet er at du ikke har rett til å ta med deg felles barn ut fra felles bolig uten hans underskrift, så det spørs om han er villig til å skrive under på det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363376-g%C3%A5r-det-mot-skilsmisse/#findComment-3149715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg forstår ikke helt det med at det å bo i en leilighet ikke er et trygt nok og godt nok hjem for barn å vokse opp i, men mulig jeg misforstår. Hva skjedde med alle pengene dere tjente på å selge? Hva er grunnen til at han driver og bytter jobb så ofte? Jeg vil anbefale dere å prøve parterapi, men det er mulig det er for sent, at toget har gått for din del? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363376-g%C3%A5r-det-mot-skilsmisse/#findComment-3149731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mecka Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 '' Jeg er nå godt innstilt på skilsmisse, men ikke han og jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart han bedre hva jeg mener og at jeg er seriøs på dette.'' Hvis du er 110% sikker på at du vil skilles så får du tak i separasjonspapirer fra fylkesmannen og går i gang. Problemet er at du ikke har rett til å ta med deg felles barn ut fra felles bolig uten hans underskrift, så det spørs om han er villig til å skrive under på det? Med trygt og godt hjem tenker jeg på stabil økonomi og å ha den følelsen av å kunne gi barna et trygt og stabilt hjem. De bor i dag på samme rom, 11 år og 6 år på samme rom.....nei det funker overhodet ikke.....Vi har pr i dag samlet årsinntekt på over 750000, men kan alikevel enkelte måneder ikke ha en krone igjen for alt har gått til regninger og da må det lånes av andre til mat og bensin. Slik skal det ikke være??? De to siste månedene som jeg har kun har betalt husleie og strøm samt mine faste utgifter har jeg litt over 10000 kr igjen å leve for. Han har ingenting og fremdeles mange ubetalte regninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363376-g%C3%A5r-det-mot-skilsmisse/#findComment-3149810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.