Gå til innhold

hva betyr "jeg tar det til etterretning?"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Svarttrost

Som regel er dette noe særlig politikere sier, og det betyr da i PRAKSIS: "jeg har hørt hva som ble sagt, men jeg gir blaffen".

Slik har det i hvert fall blitt etter hvert, særlig etter at mange ledere har gått på mediekurs og lært at de for all del IKKE må si "ingen kommentar".

Annonse

Jeg mener det betyr bare "jeg har mottatt kritikken. (dvs hørt og forstått hva du sa). I beste fall kan det tolkes som: "Jeg skjønner jeg har gjort en feil". Men det er ikke å legge seg flat, og egentlig ikke å beklage engang.

Er det i samme stil som " jeg beklager at du oppfattet/opplevde meg sånn?"

Her beklager ikke personen noe hun har gjort.

Som regel er dette noe særlig politikere sier, og det betyr da i PRAKSIS: "jeg har hørt hva som ble sagt, men jeg gir blaffen".

Slik har det i hvert fall blitt etter hvert, særlig etter at mange ledere har gått på mediekurs og lært at de for all del IKKE må si "ingen kommentar".

Enig, i politikken betyr det bare bla-bla-bla.

Gjest Svarttrost

Er det i samme stil som " jeg beklager at du oppfattet/opplevde meg sånn?"

Her beklager ikke personen noe hun har gjort.

Nei, dette er heller nøytralt og sier lite om vedkommenes mening om det som ble sagt. Bortsett fra at h*n ikke bryr seg noe særlig, og ikke vil forholde seg til det...

Fra politikerhold betyr det stort sett alltid følgende: "Jeg hører hva du sier, men jeg bryr meg ikke om hva du sier, problemet er bare at jeg må late som om jeg bryr meg om hva du sier i og med at dette kommer på tv".

Beste svaret hittil!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...