Gå til innhold

Lese svenske romaner

Anbefalte innlegg

Jeg har lest svensk krim på svensk et par ganger og det gikk veldig bra, eneste bivirkningen var at jeg begynte å bryte på svensk til mannen min mens jeg leste.

Leste en av Milennium-trilogien på svensk og syntes det var den beste, mulig at det skyldes språket.

Jeg leste også en av Millenniumbøkene på svensk. Orket ikke å vente til den kom på norsk!

Fortsetter under...

Leser ikke så mye svensk nå, men gjorde det før. Det er ingen problemer med å lese det. Men jeg syns egentlig det er lettere å lese dansk. Men det er muligens fordi jeg har dansk mor. På den andre siden syns jeg det er lettere å forstå svensk enn dansk når de snakker.

Mrs. Wallace

Jeg leser som regel bøker på originalspråket -såfremt originalspråket er et språk jeg forstår, da. Både fordi uoversatte bøker er billigere, og fordi det er greit å slippe evt slumsete oversettelser som ødelegger leseropplevelsen.

Svenske bøker går helt greit å lese, synes jeg. Men det hjelper kanskje å være østlending og dermed være oppvokst med svensk TV. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...