Gå til innhold

A og B mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

'' Jeg spretter ikke opp kl 8 i helgene, men tror ikke jeg kunne leve med en som liker å sove store deler av dagen.''

Samme her. :o) Selv om kjæresten faktisk våkner i tidligste laget for meg innimellom... Ikke alltid jeg setter like stor pris på at han slår på radioen på soverommet kl. 6:30 lørdag morgen fordi han ikke får sove lenger!

Hæ? En får da gjerne smyge seg opp kl 0630 også i helgen, men da må en være helt stille og lukke døren til soverommet med omhu etter seg! Radio er selvfølgelig bannlyst på soverommet på det tidspunkt.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• morsan

3

• mariaflyfly

3

• Dorthe

2

Jeg står opp mellom 7.30 og 8.30 i helgene og lar gubben få sove så lenge han vil hvis vi ikke skal noe spesielt. Vil heller ha et mannfolk som er uthvilt og opplagt enn en drittsur og trøtt gubbe. Jeg lager meg frokost, setter på en klesvask, rydder litt, går kanskje en liten morgentur med bikkjedyret før gubben står opp. Jeg lister meg ikke rundt i huset, men begynner heller ikke å støvsuge rett utenfor soverommet.

Slike kvinner skulle vi alle ha hatt.

Gjest Elextra

Jeg står opp mellom 7.30 og 8.30 i helgene og lar gubben få sove så lenge han vil hvis vi ikke skal noe spesielt. Vil heller ha et mannfolk som er uthvilt og opplagt enn en drittsur og trøtt gubbe. Jeg lager meg frokost, setter på en klesvask, rydder litt, går kanskje en liten morgentur med bikkjedyret før gubben står opp. Jeg lister meg ikke rundt i huset, men begynner heller ikke å støvsuge rett utenfor soverommet.

Du høres grei ut :-)

Gjest Shira :o)

Sånn er det her også, bare omvendt. Jeg sover, han står opp og ordner med sitt. :o)

candyqueen_83

'' Jeg spretter ikke opp kl 8 i helgene, men tror ikke jeg kunne leve med en som liker å sove store deler av dagen.''

Samme her. :o) Selv om kjæresten faktisk våkner i tidligste laget for meg innimellom... Ikke alltid jeg setter like stor pris på at han slår på radioen på soverommet kl. 6:30 lørdag morgen fordi han ikke får sove lenger!

Å fy flate! Jeg hadde klikka. Radioen setter man på et annet sted.

Annonse

Du er ett snillere menneske enn meg!

Så lenge man ikke snur døgnet helt og gjør det umulig å gjøre noen familieaktiviteter sammen, syns jeg at A-mennesket får stå opp og ha en morgenstund for seg selv. Og B-mennesket få pusle med sitt noen timer på kvelden/natta. Så får man jenke seg en gang i blant, hvis man har planer og avtaler som krever det.

Det er ganske slemt gjort, synes jeg. Er han så våken kan han vel bare stå opp og høre på radio et annet sted? Du er jammen grei hvis du godtar det der.

Men jeg våkner jo så snart han har tenkt å stå opp omtrent, så det spiller ingen rolle - han klarer ikke å så opp uten å vekke meg uansett hvor stille han er. :o)

Gjest bitte litt frustrert

Spør ham om hva som er viktig for ham. Det kan f.eks. være å få sove ut i helgene (han må kanskje mye tidligere opp på ukedagene enn hans indre klokke tilsier), eller å få være oppe lenge når han ikke må tidlig opp. Kanskje ønsker han at du er våken sent sammen med ham noen kvelder.

Fortell ham hva som er viktig for deg. F.eks. at han en gang i blant står opp tidlig, eller legger seg tidlig sammen med deg.

Legg en plan sammen for når du skal få det slik du ønsker og vice versa. Det kan f.eks. være lettere å stå opp tidlig om man er forberedt på det på forhånd.

Pass sammen på at det blir balanse slik at begge føler at dere gir og får omtrent like mye.

Helt enig at man må forsøke å gjøre det den andre vil innimellom. Jeg våkner for det meste mellom kl 07.00 og noen få ganger kl 08.00, er som en klokke. Vi har i og for seg blitt enig at han skal våkne litt før en av dagene i helgene.. men nei, ikke skjedd ennå. Han sover ikke fryktelig lenge,slik som enkelte andre her inne, men ett sted mellom 09.45 -10.30. Men da har jeg vært våken i tre, fire timer og ryddet, vasket osv. Greia er at vi har en liten leil. så det med lyd er vrient. (skal flytte til en større nå da) Jeg jobber med å være våken om kveldene og stort sett klarer jeg å være våken til kl 23, sammen med han..Høres sikkert rart ut, men det er som å slå på en bryter når jeg må sove om kvelden...pling så er den av.

Grunnen til at jeg tar det opp er at jeg hadde "dødd" (He he) for en runde i sengen en morgen... det er jo da det er best!

Helt enig at man må forsøke å gjøre det den andre vil innimellom. Jeg våkner for det meste mellom kl 07.00 og noen få ganger kl 08.00, er som en klokke. Vi har i og for seg blitt enig at han skal våkne litt før en av dagene i helgene.. men nei, ikke skjedd ennå. Han sover ikke fryktelig lenge,slik som enkelte andre her inne, men ett sted mellom 09.45 -10.30. Men da har jeg vært våken i tre, fire timer og ryddet, vasket osv. Greia er at vi har en liten leil. så det med lyd er vrient. (skal flytte til en større nå da) Jeg jobber med å være våken om kveldene og stort sett klarer jeg å være våken til kl 23, sammen med han..Høres sikkert rart ut, men det er som å slå på en bryter når jeg må sove om kvelden...pling så er den av.

Grunnen til at jeg tar det opp er at jeg hadde "dødd" (He he) for en runde i sengen en morgen... det er jo da det er best!

''Grunnen til at jeg tar det opp er at jeg hadde "dødd" (He he) for en runde i sengen en morgen... det er jo da det er best!''

Men blir han sur om du smyger deg inntil ham og vekker ham på den måten da?!

Etter å ha lest denne tråden er jeg sannelig glad for at kjæresten og jeg stort sett har samme døgnrytme! :o)

Det var jammen et bra svar. Hvorfor tror A-mennesker at de er hevet over B-mennesker. Jeg sover gjerne fra 3-11 og det passer meg utmerket.

når ble dette en diskusjon om hvilken mennesketype som var best, mest verdt osv. Det jo ikke det vi snakker om..vi snakke om hvordan være sammen.

''Grunnen til at jeg tar det opp er at jeg hadde "dødd" (He he) for en runde i sengen en morgen... det er jo da det er best!''

Men blir han sur om du smyger deg inntil ham og vekker ham på den måten da?!

Etter å ha lest denne tråden er jeg sannelig glad for at kjæresten og jeg stort sett har samme døgnrytme! :o)

sur blir han ikke... han våkner bare ikke. skjønner ikke kodene eller hva som skjer.

Annonse

Jeg ser du skriver lenger ned her at han ikke sover lenger enn til ca. 10.30. Det bør han få lov til, synes jeg.

Du smyger deg selvsagt ut av sengen når du ønsker å stå opp, men du bør være stille til 10.30 eller når han våkner. Men om han ikke har våknet til den tid, synes jeg fortsatt ikke du skal dra ham opp, men heller la være å gjøre bare lydløse ting, slik at han våkner av seg selv.

Her i huset er ingen av oss utpreget A eller B. Han er trøtt både morgen og kveld, jeg får ikke sove om jeg legger meg før 23.30 men har heller ingen problemer med å stå tidlig opp. I helgene sover jeg til rundt 0900.

Men vi har en stående avtale om ro i huset til kl. 10.00 i helgene, med mindre begge er våkne. Ikke ta ut av oppvaskmaskinen, ikke sette i gang klesvask og helst ikke skylle ned i dass, med mindre det er nødvendig.

Det er greit å slå på TVen i stua hvis lyden står svakt på.

Han skjønner f. eks. at jeg må få med starten når Eurosport sender maraton i helgene.

For ørvig har vi hvert vårt soverom og hvert vårt bad, så det er ikke noe problem å både legge seg og stå opp til ulike tider.

Og jeg har TV (og dobbeltseng) på mitt soverom.

Jeg våkner som regel mye før min kjære i helgene, med mindre jeg har vært ordentlig snydens full kvelden i forveien. Står gjerne opp, rydder litt på kjøkkenet, setter på en klesvask og sitter og koser meg med laptopen etterpå.

Så passer jeg på at kaffen er klar til 10.30 når han står opp :)

Gjest Hulderen

Gi mannen en iPad! Så kan han surfe på den i stedet for å slå på radioen.

Men jeg våkner jo så snart han har tenkt å stå opp omtrent, så det spiller ingen rolle - han klarer ikke å så opp uten å vekke meg uansett hvor stille han er. :o)

Jaja, da så. Jeg hadde fått caramba hvis samboeren satte på radioen på soverommet så tidlig på morran...:)

Jeg våkner som regel mye før min kjære i helgene, med mindre jeg har vært ordentlig snydens full kvelden i forveien. Står gjerne opp, rydder litt på kjøkkenet, setter på en klesvask og sitter og koser meg med laptopen etterpå.

Så passer jeg på at kaffen er klar til 10.30 når han står opp :)

''Så passer jeg på at kaffen er klar til 10.30 når han står opp :)''

Jeg liker deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...