Gå til innhold

biseksuell, eller....

Anbefalte innlegg

Gjest ikm-kg

Hei. I barne og undomsårene ble jeg seksuelt misbrukt av to familiemedlemmer. Disse overgrepene var nok rimelig alvorlig å pågikk fra jeg gikk i barnehagen og frem til jeg var 17. Etter dette fikk jeg store psykiske problemer. Ble ofte lagt inn på psyk. sykehus å jeg har ennå innleggelser der. Har fått diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og PTSL. Etter at overgrepene var over var jeg ikke i stand til å inngå noe forhold. Jeg hadde utelukkende sex for å oppnå noe, det være seg penger, dop, alkohol og sånt. Dette drev jeg på med ett par år. Til slutt fikk jeg bare nok av det livet. Jeg ville bort fra dop og sex å alt det jeg hadde holdt på med. Klarte bare ikke mer. Jeg bestemte meg etterhvert for å studere og i løpet av de tre årene studiene tok hadde jeg ikke sex i det hele tatt. Jeg tenkte ikke på det en gang. Etter endt studie flyttet jeg til en annen plass og tok jobb der. Etter en stund traff jeg han jeg er samboer med i dag. I begynnelsen var det med sex anstrengende for meg. Jeg likte det ikke spesielt godt. Men med masse tålmodighet og forsiktigere tilnærming klarte han å få meg til å lære at sex kan være bra. Etter en del tid fikk vi et normalt seksuelt forhold og jeg likte det. Men så, nærmest plutselig, oppdager jeg i en alder av 40 at jeg tenner utrulig mye på damer. Det har jeg aldri gjort før. Jeg ble helt satt ut når jeg oppdaget det. Det er ikke mulig tenkte jeg. Jeg har alltid forholdt meg til menn og har ansett meg som heterofil. Men nå tiltrekkes jeg veldig av damer. Er ikke dette noe man oppdager tidlig i livet. Jeg går ikke rundt å "sikler" etter hver eneste dame jeg ser. Jeg har dannet meg et bilde av hvilke damer jeg tiltrekkes av. Å jeg har truffet noen som passer meg perfekt. Jeg har bare så vanvittig lyst til å ha sex med dem. I tillegg er det veldig opphissende for meg å se bilder av nakne damer og sånn. Disse tankene og følelsene holder jeg for meg selv. Jeg vil ikke sjokkere venner og familie.Samboeren min får aldri vite om dette. Vil jo ikke såre han. Jeg har ikke lyst til å inngå noe kjæresteforhold med en dame, jeg er bare ute etter sex. Jeg kommer heller aldri til å gå fra samboeren min til fordel for en dame. Som jeg spurte innledningsvis, burde ikke dette være noe jeg skulle oppdaget tidligere? Jeg tenker at det med sex med dame bare er noe jeg har lyst til å finne ut av? Men det må jo være noe biseksuelt i meg siden jeg har lyst til dette. Jeg kan nevne at jeg og samboeren min har et helt greit seksuelt forhold. Jeg har bra sex med han, men jeg tenker at det hadde vært så utrulig mye bedre med en dame. Jeg har prøvd å reflektere og analysere meg selv men det nytter ikke. Jeg forstår meg ikke på meg selv. Jeg har til dels godtatt at jeg tiltrekkes av damer, men hjelp, hva gjør jeg?? Det er en fortvilende og litt sjokkerende oppdagelse jeg har gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363457-biseksuell-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Jeg syns ikke det er noe rart at du ikke har merket tiltrekningen før nå. Du har opplevd mye vondt, og både kroppen og psyken har trengt tid på å lære at sex kan være fint og sunt, og at det er lov å ha seksuelle følelser for noen. Nå begynner du å bli trygg på deg selv og på samboer, og da "tør" du å kjenne på dine egne lyster. Jeg tror det vil være fint for deg å utforske denne siden av deg selv, fordi det vil gjøre deg sterkere i vissheten om at du kan og fortjener å ha et godt liv også seksuelt.

Hvordan man går fram med dette er individuelt... Noen jeg kjenner ser ikke på det som utroskap å ha sex med andre jenter selv om de har mannlig samboer, men det ville vært utroskap for meg. Mange menn vil synes det er stor stas å få se sin kjære med ei anna jente og kanskje få delta selv, noen vil bli sjalu og føle seg mindre verdt om man foreslår det. Det går jo an å spørre sånn rent teoretisk om han har fantasert om å ha to damer samtidig?

Jeg ville følt det var såpass viktig for meg å utforske at jeg ville vurdert en pause i forholdet om det ikke lot seg gjøre å kombinere dette. Men det er noe dere må finne ut av selv, hva som blir riktig for dere. Ønsker deg lykke til, og håper du får mye glede ut av dette:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363457-biseksuell-eller/#findComment-3150575
Del på andre sider

Gjest brødristeren

Nå er jeg mann, og litt eldre enn deg.

Hvis mulig, så kan du en prat med samboeren din om dette.

Vi er alle forskjellige typer, og reagerer ulikt.

Jeg er i et forhold, og_ønker_ at min "fru" eksperimenterer med damer.

Hun er ikke fremmed for tanken, men det må skje på hennes premisser, og ikke mine.

Tenk om din samboer også ønsker at du lever ut dine ønsker/fantasier :-)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363457-biseksuell-eller/#findComment-3150975
Del på andre sider

petter smart

Det er vel ikke helt uvanlig å ikke oppdage dette før man er godt voksen.

Men det vil uansett være utroskap å ha sex med en annen. Har hørt altfor mange prøve å bortforklare utroskap med at de er biseksuelle.

Enten må du lufte dette for han og spørre om det er greit for han, evt en trekant el.l. Eller så må du velge mellom å være trofast mot han eller gå din vei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363457-biseksuell-eller/#findComment-3151959
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...