Gå til innhold

Skjevt mellomgulv?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten-66

Jeg har over lengre tid vært plaget med oppblåst mage. Dette er svært ubehagelig fysisk, men også mentalt da jeg til enhver tid føler meg som gravid i 4 mnd.Den største plagen ligger øverst i magen som et slags konstant press. Når jeg våkner etter nattesøvnen er jeg svært ofte oppblåst øverst i magen og jeg føler behov for å presse med hånden på magen for å "lette trykket". Jeg blir også veldig oppblåst etter at jeg har spist mat. Jeg er et "ungt" menneske på 42 år, jeg spiser sunt og fiberrikt. jeg har en forholdsvis aktiv jobb, men kunne nok trent litt mer. Jeg har kanskje litt hard mage til tider, men forholdsvis normal avføring. Akkurat nå prøver jeg ut homeopati og akupunktur, men kan ikke si at jeg merker den store endringen. Nå har en nær slektning av meg fortalt at også hun har hatt dette problemet hele sitt voksne liv. Men da hun for en tid tilbake var til en form for røntken/ultralyd (litt usikker på hva det var), så ble hun fortalt av legen at hun hadde skjevt mellomgulv. Hvorpå han da spurte om hun var plaget med oppblåst mage? Noe hun bekreftet. Mer ble det ikke sagt om den saken. Nå er mitt spørsmål; -er det mulig å ha skjevt mellomgulv? Vil det i så fall skape slike plager som jeg har fortalt om? - Kan det i så fall gjøres noe med? (medisin-operasjon?) Jeg vil sette stor pris på et svar som kanskje kan lette min situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363460-skjevt-mellomgulv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å gi brød og karbohydrater skylda for alt. Har ikke hørt makan til sprøyt...

Det er slett ikke sprøyt. Jeg blir et levende gasskraftverk om jeg spiser en del raske karbohydrater og det er jeg ikke alene om.

Det er uansett et uskyldig råd som det er opp til trådstarter om hun vil teste ut eller ikke, det er i alle fall helt ufarlig og om det skulle hjelpe vil det vise seg i løpet av et par dager - og ingenting er da bedre enn det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363460-skjevt-mellomgulv/#findComment-3150672
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Stig Bruset - Alt. medisin

Du beskriver et ganske vanlig problem som vi ser i allmennpraksis nesten daglig. At skjevt mellomgulv skal være en årsak kjenner jeg ikke til, men det kan være et resultat av en oppblåst magesekk som trykker oppover mot mellomgulvet litt til venstre for midtlinjen og derved gir en skjevhet i mellomgulvet. Årsaken til plagene er vanligvis en magekatarr og da kommer symptomene typisk rett etter et måltid og kan føre til raping og gulping. Behandlingen vi oftest være å redusere magesyreprodsjonen ved tabletter og unngå visse matvarer som rå løk, kaffe og sterkt krydret mat. Det kan også være gassdannelser i tykktarmen og de typiske symptomene er mageknip og buldring i magen. Tilstanden kalles oftest "irritabel tarm syndrom" og behandlingen er et kosthold med mindre karbohydrater, særlig brød og belgfrukter, kombinert med medisiner som demper gassproduksjonen som kan kjøpes reseptfritt på apotek.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363460-skjevt-mellomgulv/#findComment-3157412
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...